Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نجات نورعلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درگذشته اقدام مناسبی برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز جهت پیشکیری و مقابله با سیل اندیشیده نشده بود و امکانات موجود شهرداری نمی تواند جوابگویی بحران سیل باشد.
شهردار نورآبادبا بیان اینکه وقوع ۲ سیل ویرانگر در یک سال در این شهر نشان داد که نورآباد، در مقابل سیل آسیب پذیراست گفت:امیدواریم مسئولان استانی و کشوری شهرداری کم درآمد نورآباد را یاری کنند تا تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز را تامین نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:شهرداری نورآباد یک شهرداری کوچک و کم درآمد است که توان تامین ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز خودرا ندارد و نیازمند تخصیص اعتبارات از سوی مسئولان استانی و کشوری است.
شهردار نورآباد،بیان کرد: تجربه دوسیل ویرانگر سال‌جاری و سیلاب های سال گذشته نشان داد که نقاط شمال غربی ،شرق وجنوب غربی شهر نورآباد در مقابل سیل آسیب پذیر است .
وی افزود: متاسفانه کانال های انتقال آب، خوب طراحی نشده اند و سطح شهر نیز پائین تر از دو رودخانه گچینه و بادآور طراحی شده  که متاسفانه این عوامل موجب شده در هنگام بارش های سنگین شاهد وقوع سیل در سطح شهر نورآباد باشیم.
شهردار نورآباد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات پیشگیرانه از سیل توسط این شهرداری، اجرای سه طرح توسعه و تعریض پل های منصورآباد،جهاد و شهرداری بود که باتوجه بااینکه سیل ششم اسفند ۲ برابر حجم سیل ۱۲ فروردین ماه بود در مسیر حوزه آبریز رودخانه ها مشکل چندانی نداشتیم.
نورعلی تاکید کرد : اگر این سه طرح مهم اجرایی نمی شد آب رودخانه ها و سیلاب از غروب پنجم اسفند وارد شهر می شد و خسارات به شهروندان به مراتب بسیارسنگین تر می شد.
شهردار نورآباد با اشاره به خسارات سنگین سیل به زیرساخت های شهری نورآباد،حمایت از شهرداری نورآباد را ضروری خواند و بیان کرد:با توجه به درآمد اندک این شهرداری که توان جبران خسارات وارده و تامین ماشین آلات مورد نیاز را ندارد امیدواریم توجه ویژه‌ای به این شهرداری شود تا بتواند مشکلات بوجود آمده  حل نماید 
بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.
میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.
این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

برچسب‌ها نورآباد دلفان سیل پروندهٔ خبری سیل دوباره در لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نورآباد دلفان سیل نورآباد دلفان سیل شهردار نورآباد ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند

در پی وقوع سیل در استان‌های جنوبی، ۱۴۶ نیرو در قالب ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، تیم‌های واکنش سریع در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: تا این لحظه خسارت‌های محدودی در استان‌های کرمان و هرمزگان به تاسیسات آبرسانی وارده شده است و در شهر کنارک نیز شاهد آب‌گرفتگی هستیم که نیروهای امدادی در حال رفع آن هستند.

امینی با بیان اینکه هم‌اکنون 146 نیروی عملیاتی در قالب 73 تیم واکنش سریع در حال مدیریت سیلاب هستند گفت: ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند و همچنین پایش و رصد مستمر کلر مازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه ها و یا از سدها آب تامین می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از رصد مستمر تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب در طول بحران در دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های درگیر سیل خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی از شهرستان‌ها نیروها و تجهیزات امدادی از استان‌های همجوار (معین) اعزام شده‌اند و کلیه تجهیزات فاضلاب و پمپ‌های لجن‌کش قوی و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی شرکت‌های آب و فاضلاب در کنار مسئولیت‌های خود به سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مدیریت سیلاب در معابر شهری و مسیرهای روستایی یاری می‌رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان