Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظام بانکی، امروزه یک حقیقت غیر قابل انکار وجود دارد که کفه ترازو و قدرت بازار به طرف مشتریان سنگینی میکند. از انجایی که مشتریان امروز فرصت‌های بیشتری برای مقایسه خدمات در اختیار دارند و مدیریت مالی آن‌ها پیچیده‌تر شده است و روابط خلاق میان مشتریان و بانک‌ها و مجموعه خدمات با کیفیت و ماهیت خدمات خریداری شده در هنگام خرید، به کیفیت تعامل و رابطه بین دو طرف مشتری و بانک بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه در دنیای کسب و کار خصوصا نظام بانکی که رقابت در آن با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهمترین مساله است. کوچک‌ترین غفلت، منجر به نارضایتی و قطع ارتباط با او خواهد شد؛ بنابراین در این رابطه، زنجیره‌ای به نام زنجیره رضایت، وفاداری و سوداوری وجود دارد و آنچه در این زنجیره اثرگزار است سه عنصر کلیدی محصول، خدمت و کارکنان می‌باشد.
دراین مسیر بانک هانیز بیکار ننشسته اندو موسسات مالی اقتصادی و بانک‌ها به دنبال ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به مشتریان خود می‌باشند تا از این طریق بتوانند از ابزار‌های تولیدی، حداکثر استفاده را نموده و ضمن رعایت اصل بی بدیل حفظ حقوق مشتری، بتوانند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند و با بهره گیری از فناوری‌هایی که ساخته دست بشر است، این امکان را به مشتریان خود بدهند که در عرصه اقتصادی که دارای ریسک بسیار بالایی بوده با خیال آسوده و در حداقل زمان و بدون حضور فیزیکی در یک مکان خاص به تجارت بپردازند.
با این وجود و تعهداتی که نظام بانکی در قبال مشتریان خود و عموم مردم و کسب و کار‌ها دارد، در تمام شرایط سخت از قبیل: آلودگی هوا، سرما و گرمای هوا و. نظام بانکی و همکاران بانکی خط مقدم ارائه خدمت و ایثارگری در بحران‌ها و شرایط سخت هستند و آیا تاکنون توجهی شده که اگر هوا آلوده شد برای همکاران نظامی بانکی هم آلوده است؟ این روز‌ها کرونا هم آمد و علیرغم ریسک بالای فعالیت شعب بانکها، جانفشانی‌های همکاران عزیز نظام بانکی را شاهد هستیم تا مشکلات مالی مردم و صاحبان کسب و کار و مراوادت مالی و اقتصادی رسیدگی و مرتفع شود. کرونا آمد تمهیداتی برای مشکلات کسب و کار کشور اندیشیده شد، اما برای همکاران نظامی بانکی تمهیدات خاصی دیده نشد و متاسفانه شاهد از دست دادن چند تن از همکاران نظام بانکی در کشور بودیم؛ بنابراین در این روز‌ها تصمیمات شاید نادرست درخصوص عدم حضور و همرامی مردم و ازدحام در شعب بانک‌ها معضل بزرگی در کشتی سلامت جامعه در خط مقدم دفاع از این ویروس موذی بوده است؛ لذا می‌بایست به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت همه مردم و قطع حلقه شکل گیری و گسترش این بیماری، مشتریان عزیز بانک‌ها و مردم گرانقدر با همراهی و مساعدت ویژه‌ای در مواجهه با مراوادت مالی و عدم حضور و ازدحام شعبه داشته باشند و با استفاده از خدمات غیر حضوری و بانکداری الکترونیک ضامن وصل کردن ارتباط در جامعه‌ای سالم، بانک سالم و مردم سالم باشد. اگرچه تا کنون در روز‌های آلودگی هوا، برف و یخبندان و. کارکنان بانک استثنا بوده و هستند، اما این بار صرفا بخاطر خودمان و مردم و اینکه این کشتی سلامت و خط مقدم به مقصد برسد از ازدحام در شعب بانک‌ها پرهیز کنیم تا از افزایش شیوع کرونا ویروس جلوگیری شود. کارکنان بانک‌ها بخشی از این جامعه هستند و مبتلا شدن آن‌ها به مثابه مبتلا شدن خانواده آن‌ها و انتقال و افزایش بیماری در جامعه است.
از سوی دیگر از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود مثل همیشه انتقال پیام و اطلاع رسانی از خدمات و محصولات نظام بانکی را در این شرایط سخت به مردم و جامعه افزایش داده و مردم و مشتریان عزیز نیز با تبعیت از رسانه‌های معتبر داخلی، اخبار و اطلاعیه‌ها را پیگیری تا انشااالله بتوانیم با همراهی و همدلی بیشتر از این بحران نیز عبورکنیم.
در پایان تسلیت عرض می‌کنم مصیبت از دست دادن شش تن همکاران خدوم و پرتلاش نظام بانکی که بر اثر کرونا ویروس از بین ما رفتند و برای خانواده‌های محترم شان ارزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند متعال مسئلت دارم.

منصور شیخ الاسلامی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موسسات مالی اقتصادی بانک کسب و کار نظام بانکی نظام بانکی کسب و کار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت

به گزارش­ ­­­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ ­­­بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. ­ وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. ­ نگاهداری گفت:­­ با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. ­همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. ­ وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. ­ وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ­ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • بانک‌ها در تله آفساید
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال