Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر رسانه ای عبدالمهدی در بیانیه ای که السومریه نیوز منتشر کرد،  نوشت که نخست وزیر مستعفی امروز به صورت ناگهانی و سر زده برای اطلاع از اقدام های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در میان مسافران از فرودگاه بین المللی بغداد بازدید کرد و در گفت و گو با کارکنان بر ضرورت سهل‌انگاری نکردن در اجرای همه دستورهای بهداشتی در این باره تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از بازدید از فرودگاه بین المللی بغداد به بصره رفت و در آنجا از ساختمان بیمارستان نوساز  «ترکی» دیدن کرد و با مسئولان آن برای اختصاص بخش کامل ویژه به منظور درمان مبتلایان به کرونا گفت و گو کرد.
عادل عبدالمهدی همچنین روز جمعه از اقدامات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در گذرگاه مرزی شلمچه میان ایران و عراق در استان بصره هم بازدید کرد.
شایان ذکر است اسعد العیدانی استاندار بصره دیروز پنجشنبه از بسته شدن گذرگاه مرزی شلمچه میان ایران و عراق از دوشنبه هفته آینده خبر داد.
دفتر رسانه ای استاندار بصره در بیانیه ای افزود که العیدانی دستور بسته شدن گذرگاه مرزی شلمچه میان ایران و عراق از روز دوشنبه آتی به عنوان اقدام پیشگیرانه در مقابل شیوع ویروس کرونا صادر کرده است.
همچنین استاندار دستور تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) و بستن جمعه بازار این استان تا اطلاع ثانوی را صادر کرد.

در همین حال عراق به منظور سازماندهی اوضاع داخلی برای مقابله با ویروس کرونا به ویژه بعد از ثبت دومین مورد مرگ تصمیم به بستن مرزهای خود با ایران و کویت گرفته است.

اداره کل گذرگاه های مرزی عراق روز گذشته (پنجشنبه)  اعلام کرد که تصمیم دارد از یکشنبه آینده ۱۸ اسفنده ماه به مدت یک هفته (۲۵ اسفند) مرزهای خود را با دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کویت ببندد.

بر اساس این بیانیه، هیات دولت عراق به منظور اعطای فرصت لازم به وزارت بهداشت برای سازماندهی مجدد و فراهم کردن تجهیزات و امکانات پشتیبانی برای پیشگیری از ویروس کرونا، تصمیم به توقف تبادلات تجاری با ایران و کویت از یکشنبه آینده به مدت یک هفته گرفته است.

در این بیانیه از تمامی اتباع عراقی حاضر در ایران خواسته شده است که حداکثر تا ۱۵ مارس آینده (۲۵ اسفند ماه) به کشور خود بازگردند و در غیر این صورت پذیرش اتباع عراقی تنها از دو فرودگاه بین المللی بغداد و بصره خواهد بود.

اداره گذرگاه های مرزی عراق افزود که این اقدام به دنبال درخواست مسوولان استان های مرزی عراق با جمهوری اسلامی ایران شامل میسان، بصره، دیاله و واسط اتخاذ شده است.

تا کنون ۳۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق به ثبت رسیده که طی دو روز گذشته سه نفر از افراد مبتلا در سلیمانیه و بغداد جان باخته اند.

بغداد پایتخت عراق با ۱۴ مورد ابتلا، بیشترین آلودگی را به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسانده و کربلا، بابل، میسان هر کدام با یک مورد کمترین آلودگی را داشته اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عراق، سلیمانیه و کرکوک هر کدام با ۵ مورد، نجف با ۴ مورد، واسط و دیاله هر کدام با دو مورد دیگر استان های آلوده به ویروس کرونا در عراق هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شلمچه عراق عادل عبدالمهدی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شلمچه عراق عادل عبدالمهدی عراق عراق عراق عراق کویت عراق کویت عراق کویت عراق عراق عراق عراق عراق عراق ویروس کرونا شلمچه عراق عادل عبدالمهدی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی

نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از پایگاه‌های تیپ زرهی حضرت حجت (عج) مستقر در خط مرزی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی؛ مسئول نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلای نیروی زمینی سپاه ضمن زیارت یادمان عملیات والفجر 8 و بازدید از پایگاه‌های مستقر در خط مرزی با رزمندگان سپاه اسلام دیدار کرد.

حجت الاسلام طباطبایی در این بازدید گفت: خداوند متعال را شاکریم که عملیات وعده صادق باعث مجد بیش از پیش اسلام و مسلمین شد.

وی افزود: عملیات وعده صادق با فرمان حضرت امام خامنه‌ای توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف تنبیه رژیم کودک کش صهیونیستی صورت گرفت که به پیروزی غرورآفرین و عزتمندانه ایران اسلامی منجر و سبب شور، شعف و امید بیشتر بین مردم شد.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا  تصریح کرد: آمادگی اعتقادی و معنوی بالا و کار جهادی شبانه روزی در ایام مختلف تعطیل و غیرتعطیل سال و روحیه بالای رزمندگان تیپ زرهی حضرت حجت (عج) در راه حفظ امنیت در خط مرزی شایسته تقدیر ویژه است.

دیدار با روحانیون گردان‌های تیپ از دیگر برنامه‌های این بازدید مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا و تیم همراه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت
  • پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق