Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهرام سرمست در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، در خصوص انتقادهای صورت گرفته از مدیریت بحران استان قم در خصوص لغو تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفندماه، آن هم درست چند ساعت پس از اعلام تعطیلی آن، اظهار داشت: لغو شدن تعطیلی شنبه مختص به قم نبود بلکه برای همه کشور بود.

وی افزود: تصمیمات مدیریت بحران، تصمیمات بلند مدت نیست، بلکه تصمیماتی اقتضایی و تصمیماتی لحظه ای است و این هم امری طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان قم هم به ایلنا گفت: روند بیماری کرونا در استان قم رو به صعود است و البته روند ترخیص از بیمارستان ها هم رو به صعود شده است.

وی اضافه کرد: ما هم بعنوان مسئولان استان، برای جذب امکانات بیشتر برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می کنیم و به صورت کلی تلاش ها برای مقابله با کرونا ویروس به صورت 24 ساعته ادامه دارد.

دکتر سرمست خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید اطلاع رسانی بیشتری در مورد وضعیت بیماری کرونا در قم صورت گیرد تا مردم بیشتر در خانه بمانند و کمتر در محیط شهر و محیط های عمومی حاضر شوند چرا که به نظر می رسد هنوز بحث کرونا از نظر افکار عمومی، جدی گرفته  نشده است.

استاندار قم در پاسخ به سؤال دیگر ایلنا در خصوص درخواست برخی از خبرنگاران قم برای برگزاری نشست خبری فوق العاده در خصوص بحث کرونا ویروس، گفت: نشست خبری هم می گذاریم چرا که معتقدیم دنیا دنیای رسانه است و مانعی برای این کار نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم استانداری قم بهرام سرمست کروناویروس کرونا در ایران کرونا در قم بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان قزوین به منظور پیشگیری از وقوع سیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدرضا علیمی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها، اظهار داشت: استان قزوین دارای حدود 2 هزار و 750 کیلومتر رودخانه اصلی در 2 حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح 6 شهرستان است. 

وی افزود: در سال 1402 به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشیکل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضایی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضایی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت. 

علیمی تصریح کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه ها و پاکسازی پل ها در 42 کیلومتر از رودخانه های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین، گفت: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه های الموت و انجام مطالعات رودخانه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است. 

وی افزود: 71 مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه ها، 18 مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است. 

علیمی یادآور شد: در سال 1400 لایروبی رودخانه ها در 26 کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال 1401 به 24 کیلومتر و در سال گذشته به 42 کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال 1402 به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال 1401 تا 1402، 170 میلی لیتر است که این میزان تا پایان 24 فروردین ماه سال جاری به 180.1 میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان 229.3میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش 141.2میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • آماده باش مدیریت بحران تهران برای بارش های شدید فردا و پس فردا