Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:16:08 GMT

اوج انتشار ویروس کرونا در خراسان رضوی و جهش آماری 

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۶۲۴۴

اوج انتشار ویروس کرونا در خراسان رضوی و جهش آماری 

به همین دلیل  به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیک انتشار ویروس کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی از دو روز گذشته آغاز شده و این استان طی روزهای آتی شرایط خاصی را به لحاظ ضرورت اقدامات پیشگیرانه از این بیماری و درمان مبتلایان پیش روی دارد.
در این راستا  استاندار خراسان رضوی طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در این استان با هدف پیشگیری از این بیماری روزهای ۱۵ و ۱۷ اسفندماه در این استان را تعطیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون  چهار هزار و ۷۴۷ نفر در سطح کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون ۱۲۴ تن از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش همین منبع  تاکنون ۸۹ نفر در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
از آنجا که اکنون ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در استان شش و نیم میلیونی خراسان رضوی استقرار دارد و پنج میلیون نفر از این جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند هماهنگی در بین دانشگاههای مزبور برای ارائه آمار مبتلایان به ویروس کرونا با  چالشهای دیگری رو به رو ست.
این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همان روز اول شیوع کرونا در کشور با برپایی نشست‌های خبری روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش خود را در استان خراسان رضوی و بعضا سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان اعلام می‌کرد.
در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور آمار مشهد و خراسان رضوی در خصوص ابتلا به کرونا منفی بود و پس از آن روزانه این آمار به تدریج افزایش یافت و طی روزهای اخیر جهش چشمگیری داشته است.
طی روزهای گذشته این نشست‌های خبری به دلایلی برگزار نشده است و از سوی دیگر  ابهامهایی در آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشاهده می‌شود.
به طور مثال به یک باره آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی طی روزهای ۱۴  و ۱۵ اسفندماه از ۳۶ مبتلا به ۸۹ مبتلا افزایش یافت و از سوی دیگر بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت در حالی که آمار مبتلایان در کشور طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه از سه هزارو ۵۱۳ نفر به چهار هزار  ۷۴۷ نفر فزایش یافت تعداد مبتلایان در خراسان رضوی طی این مدت ثابت مانده است.


اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است
 دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین تعداد مبتلایان را در استان دارد.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۲۵ مبتلا به ویروس کرونا بیشترین آمار را بعد از مشهد دارد و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت های تنفسی در بیمارستانهای  خراسان رضوی بستری شده ‌اند که ۴۷۶ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.
او ادامه داد: ۶۱۸ نفر از کل بیماران دچار سندرم حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه مربوط به سایر  دانشگاههای مستقر در خراسان رضوی هستند.
به گفته وی، هم‌اکنون بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستانهای شریعتی، امام رضا(ع) و اکبر مشهد بستری هستند به طوری که اکنون در بیمارستانهای شریعتی و امام رضا(ع) هر کدام بیش از ۱۰۰ بیمار تحت معالجه قرار دارند.
وی اظهار داشت: تعداد بیماران بدحال مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در حال افزایش است و اکنون ۸۰ بیمار  بد حال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  تحت مراقبت های تخصصی قرار دارند.
دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پیک انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی رشد یافته و مردم بدانند در مقطع حساسی قرار داریم  و برای شکستن چرخه انتقال ویروس باید از خانه بیرون نیایند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.
به گفته وی، شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی در پیشگیری از این بیماری است.


وزارت بهداشت مبنای اعلام آمار مبتلایان در استانهاست
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در قالب نشست های خبری روزانه آمارهای مبتلایان به این ویروس را اعلام می‌کند در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مبنای تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه و استان خراسان رضوی اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
دکتر حمید رضا رحیمی در خصوص ابهام و تغییرات جهشی در آمارهای مبتلایان گفت: در ابتدا همه  آزمایش‌های مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان خراسان رضوی به آزمایشگاه انستیتو پاستور در تهران ارسال می‌شد که به علت بالا بودن تعداد نمونه‌ها آمار با تاخیر اعلام می‌گردید.
وی اضافه کرد: از یک هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت تشخیص کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) شده است و چون انجام و اعلام آزمایش نمونه‌ها سرعت بیشتری گرفته است به یک باره شاهد افزایش آمار بوده‌ایم و هیچ عمد و ابهامی هم در این خصوص وجود ندارد.
او افزود: در حال حاضر ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد برای خدمات‌دهی به این بیماران آماده است که امکان افزایش آن به هزار تخت نیز وجود دارد.

 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبتلایان به ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان و آموزش پزشکی انتشار ویروس کرونا خراسان رضوی آمار مبتلایان وزارت بهداشت قرار دارند طی روزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد