Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@03:01:45 GMT

نظر همتی در مورد محدود شدن دامنه نوسان بورس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۷۳۳۶

خرداد: رئیس کل بانک مرکزی گفت: تصمیم هیات مدیره بورس درخصوص محدود کردن دامنه نوسانات، تا بررسی بیشتر ابعاد موضوع به تعویق بیفتد.
به گزارش خرداد ،«عبدالناصر همتی» امروز (جمعه) در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد تصمیم هیات مدیره بورس در خصوص محدود کردن دامنه نوسانات، افزود: دغدغه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را درک می‌کنم و تلاش‌های وی برای مدیریت بازار  قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل بانک مرکزی از مذاکره با وزیر اقتصاد در این خصوص خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد نظر مشورتی اعضای شورای عالی بورس را مدنظر دارد و لذا با توجه به مجموعه دیدگاهها، تاکید وی نیز تعویق این تصمیم در شرایط امروز است.
همتی خاطرنشان کرد: معتقدم تا بررسی بیشتر ابعاد موضوع، تصمیم هیات مدیره سازمان به تعویق بیافتد.
در ششصد و بیست و نهمین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد «دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از روز شنبه هفدهم اسفندماه به دو درصد کاهش یابد»
دامنه نوسان قیمت در نمادهای معاملاتی تا پیش از این پنج درصد بود. برچسب ها: عبدالناصر همتی ، بورس

منبع: خرداد

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بورس هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در جلسه‌ای که سازمان بورس در روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار برگزار کرد، مقرر شد تا دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی تا (امروز سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۴۰۲) به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور برای یک روز دیگر تمدید شد.

بنابراین گزارش، از دو روز قبل همزمان با افزایش ریسک‌های سیستماتیک، احتمال رفتارهای هیجانی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران در بازار سرمایه، سازمان بورس تصمیم گرفت دامنه نوسان نمادهای بورس و فرابورس را از هفت درصد به مثبت و منفی یک درصد محدود کند.

کد خبر 845015 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شاخص کل بورس بورس تهران

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • بورس در پی جبران سریع
  • سهامداران بخوانند/ این تصمیم درباره دامنه نوسان تمدید شد
  • محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • روز سبز بورس تهران