Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،زمانی بود که پدر و مادر‌ها اجازه دیدن فیلم و سریال‌های خارجی به ویژه تولیدات کشور ترکیه را به فرزندانشان نمی‌دادند، زیرا به گمان آنها فیلم‌های ترکیه از خط قرمز‌های اخلاقی و خانوادگی عبور کرده و حتی رفتار‌های مستهجن به نوجوانان و جوانان یاد می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نگرانی آنها تا حد زیادی درست و منطقی بود.

اما دیری نگذشت که سینمای ایران هم به این ساختار شکنی‌ها پیوست و متاسفانه فیلم‌های ضد اخلاق، ضد فرهنگ و ضد سنت به آثار پرفروش گیشه تبدیل شدند. اما گویا سینما به تنهایی نتوانست پاسخگوی فیلمسازانی باشد که فقط مسائل جنسی و صحنه‌های مورد دار را از سینمای آمریکا و غرب آموخته اند و همچنان در بخش شناخت ژانر و تولیدات فاخر ضعف دارند,از این رو با سرمایه‌های نامعلوم و با خط گرفتن از اتاق فکری که در خارج از کشور بنا شده و هدفشان  از هم پاشیدن زندگی خانواده‌های ایرانی است، بستری به نام نمایش خانگی پدید آمد.

اگر یک مروری بر سریال‌های نمایش خانگی در چند سال اخیر داشته باشیم متوجه می‌شویم که درون مایه این آثار اغلب ترویج ازدواج سفید، عادی جلوه دادن خیانت، بی تفاوتی خانواده‌ها نسبت به روابط فرزندانشان با دوست‌های اجتماعی و... است. البته در این میان سریالی مانند قهوه تلخ به گفته منتقدان ,سریال نسبتا استانداردی بود اما حتی در سریال پرطرفدار شهرزاد هم خیلی به اصول اخلاقی ایرانی پایبند نماندند. در صورتیکه در سریال‌های ترکیه‌ای که از تلویزیون این کشور پخش می‌شود، غیرت مردانه، حکم سنگین خیانت زن به شوهر، انتخاب تنها یک فرد به عنوان معشوقه، از خودگذشتگی مادر برای فرزند، فعالیت اجتماعی صحیح بانوان و تمام مواردی که یک روز فرهنگ ایران را تشکیل می‌داد برای مردمش تبلیغ می‌شود.

سوال اینجاست چه شد که ما از اخلاق دور شدیم و بی اخلاقی را به راحتی در سینما و رسانه‌های تصویری مان منعکس می‌کنیم؟ آیا غیرت و تعصب مردانه بد است یا فیلمسازان ما می‌خواهند غیرت یک مرد روی ناموس خود را بد جلوه دهند؟

چرا مسئله دوست اجتماعی در این حد عادی شده که در فیلم‌ها هم به راحتی زن شوهر داری که دوست اجتماعی دارد را نشان می‌دهند و به مرور زمان روابط زن و شوهر را به نابودی می‌کشانند؟

در کدام دوره از تاریخ ما باردار شدن دختر مجرد از دوست پسرش و بدتر از آن نگه داشتن این بچه رایج بود و خانواده‌های ایرانی مشکلی با آن نداشتند که الان اثری که در جشنواره فیلم فجر ارائه می‌شود چنین مضمونی دارد؟

درست است که اصلاح برخورد والدین با فرزندان و تحکیم رابطه دوستی آنها برای جامعه مفید است، اما باید در نظر گرفت که آثار فعلی ما  طوری ساخته شده و می‌شوند که نه تنها این مسائل را به ما نمی‌آموزند بلکه بدتر از آن تعصب و توجه مردان ایرانی را زیر سوال می‌برند.

باز هم باید از مسئولان بخواهیم تا قبل از صدور پروانه ساخت به محتوای فیلمنامه‌ها توجه بیشتری داشته باشند و بر طرح فروپاشی خانواده‌ها مهر تایید نزنند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایش خانگی سینما خانواده ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «۵۰ متر مربع» یک سریال خانوادگی در گونه اکشن، کمدی و خانوادگی است و در آن بازیگرانی چون انگین اوزتورک، تولگا تکین، آیبوک پوسات و ... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال از فردا پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه هرشب ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال ترکیه‌ای آمده است: گولگه، یک قاتل حرفه‌ای جوان است که چیزی از گذشته و سرگذشت پدر و مادرش نمی‌داند. او همواره در حال جست و جو و کسب اطلاعات در مورد والدینش است. گولگه توسط مرد ثروتمندی به نام سروت بزرگ شده و اکنون به دست راست او تبدیل شده و به کارهای غیرقانونی او رسیدگی می‌کند. او نام گولگه به معنی سایه را خودش انتخاب کرده چرا که از هویت واقعی خودش اطلاعی ندارد. گولگه در حین جست‌وجو در مورد خانواده‌اش و آقای سروت به حقایق عجیبی پی می‌برد و در محله‌ای در یک مغازه خیاطی متروکه که صاحب آن فوت کرده است پنهان می‌شود. او مجبور می‌شود مدتی با هویتی ساختگی در آن محله زندگی کند به طوری که افراد آن محل فکر می‌کنند او پسر خیاطی است که قبلا درگذشته است.

این سریال هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می رود و روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • خانم‌گل فوتبال زنان ایران به کدام تیم و بازیکن ایرانی علاقه دارد؟
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم