Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:54:07 GMT

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: در خانه بمانید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۸۰۲۲

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: در خانه بمانید

دکتر علی ابرازه جمعه شب در گفتگو با بخش خبر شبکه استانی قم با اشاره به بستری شدن ۱۰۲۶ نفر در مراکز درمانی در قم گفت: متاسفانه ۱۶۷ نفر از ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه و بستری شده اند و تا این لحظه بیش از ۵۰۰ نفر به این بیماری به شکل قطعی مبتلا شده اند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان رو به افزایش است، ولی متاسفانه تعداد بستری شدگان نیز دائما افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا نیرو‌های پرستاری و خدمات و پزشکان زیربار فشار افزایش بستری‌ها خم به ابرو نیاوردند، ولی تحمل هم حدی دارد.

قائم مقام علوم پزشکی قم، بیان کرد: امروز از بخش کهک هم تصاویری به دست ما رسید که در این زمینه واقعا از مردم می‌خواهیم که تعطیلات آخر هفته را در منازل خود بمانند و مهمانی‌های آخر هفته‌ای را برگزار نکنند که این چنین شاهد افزایش بیماران نباشیم.

وی گفت: در خصوص طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز باید گفت که این طرح در سه استان قم، گیلان و اصفهان به شکل پایلوت انجام می‌شود. این بخشنامه تجزیه و تحلیل شده و به این صورت است که از کمک ظرفیت استانی از جمله بسیج و سپاه و... استفاده کنیم و کسانی که هنوز شناسایی نشده اند از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌کنیم که چگونه با سامانه‌های ما تماس بگیرند. باید درمان دارویی در منزل و نمایندگی‌ها شروع شود. در روز‌های آینده این طرح را اطلاع رسانی می‌کنیم به دنبال آن هستیم که روند بستری در بیمارستان‌ها کاهش دهیم و درمان را در منزل افراد آغاز کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قم قرنطینه ویروس کرونا در ایران بیماری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت آغاز هفته سلامت برگزار شده بود گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین میزان بیماران تالاسمی شدید را در کشور دارد، که یکی از دلایل این آمار بالا، پیشرفت های خیره کننده حوزه سلامت است که منجر شده تا این بیماران خوشبختانه بیش از 40 سال عمر کنند اما در کشور همسایه ما سن بیماران تالاسمی بسیار کم است.
 
وی ادامه داد: شتاب اقدامات جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته در حوزه سلامت سال به سال از شتاب متوسط جهانی بالا تر بوده است.
 
 دکتر غزنوی همچنین به نامگذاری اول تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته ملی سلامت اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در هفته سلامت سال 1403 در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 17 عنوان برنامه محوری در زاهدان و ۱۲۰ برنامه در تمامی شهرهای دانشگاه و همچنین  ۸۰۰ ساعت کارگاه و نشست آموزشی مختلف برگزار خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: سبک زندگی ناسالم یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و پرفشاری خون است.
 
وی ادامه داد: با خود مراقبتی می توان از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری و با تشخیص زودهنگام و به موقع آن را کنترل کرد.
 وی از اصحاب رسانه خواست؛ که به کمک نظام سلامت امده و برای فرهنگ سازی در این حوزه تلاش کنند.
 
وی اظهار کرد: در چاپ مقاله در مجلات علمی دنیا و براساس رتبه بندی، ۵ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزو  2 درصد دانشمندان برتر دنیا و ۲ نفر جزو یک درصد برتر هستند  و این به معنی  توسعه یافتگی نظام سلامت سیستان و بلوچستان است.
 
دکتر غزنوی با اشاره به خدمات متنوع ارائه شده در حوزه سلامت گفت: در طی یک سال بیش از 3 میلیون نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی داریم که چند میلیون خدمت به آنان ارائه می شود.
 
وی ادامه داد: پیشرفته ترین جراحی مغز و جراحی های مغز و اعصاب در سراوان و میرجاوه انجام می شود و این نشانه پویایی سیستم در اقصی نقاط استان است.
 
وی گفت:۹۹ درصد خدمات مورد نیاز بیماران در این استان در بیمارستان ها درحال ارائه است و نیازی به حضور در استان های دیگر نیست اما اگر بیمار بدحال، به تشخیص پزشک، نیاز به اعزام به سایر مراکز را داشته باشد از ظرفیت آمبولانس هوایی بال ثابت، برای انتقال بیمار استفاده می شود.
 
دکتر غزنوی گفت: در حوزه دهان و دندان هم ظرفیت های بسیار بزرگ و ناشناخته از جمله دانشکده دندانپزشکی و کلینیک های فعال دیگر وجود دارد که لازم به اطلاع عموم برسد.
 
ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادستانی سیستان و بلوچستان  نیز گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از 2 سال و اتفاقاتی که رخ داد، به گونه‌ای است که امروز باید گفت خواسته‌هایی که به دنبال آن بوده‌ایم، به خوبی توسط دانشگاه عملیاتی شده است.
 
وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید حساسیت خود را نسبت به مسائل استان بیشتر کنند، حساسیت‌ها تنها در حوزه بهداشت و درمان تخت‌های بستری و بیمارستان‌ها نباشد، شما فعالان رسانه باید سایر حوزه‌ها را رصد کنید و مطالبه گری لازم را داشته باشید.
 
دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حوزه امنیت قضائی در سیستان و بلوچستان ارتقاء ویژه ای یافته است، در قرارگاه صیانت از سلامت، دانشگاه های علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و چابهار نیز ملزم به حضور هستند.
 
وی ادامه داد: در طول سال گذشته  ۱۲۸ بازدید مشترک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال ۱۴۰۲ در قرارگاه صیانت از سلامت مردم انجام شده است که این بازدید ها منجر به تشکیل ۴۶ پرونده کیفری برای اصناف متخلف گردیده است.
 
وی با بیان اینکه اگر زمانی نام یک واحد عرضه فست فود یا مواد غذایی مطرح می شود، پس از چندین مرحله تذکر و اخطار برای رعایت توصیه های بهداشتی است و عنوان نام آن واحد جهت اطلاع مردم از تخلف آن واحد در رعایت بهداشت است ادامه داد: صیانت از سلامت مردم در سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب و اثر بخش بوده است و لازم است تا برای عموم مردم توسط اصحاب رسانه تبیین شود.
 
وی تاکید کرد: اقدامات نظام سلامت در قرارگاه صیانت از سلامت عامه مردم قابلیت الگوسازی برای سایر ادارات را دارد.
 
دکتر محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: فاز اول راه اندازی بخش جراحی شکاف کام و لب  در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان انجام شده است که با تکمیل فازهای دیگر، یک مرکز فوق تخصصی ارائه خدمات به بیماران دچار شکاف کام و لب در زاهدان به بهره برداری خواهد رسید که  در کشور بی نظیر خواهد بود.
 
دکتر کرد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روند رشد علمی دانشگاه با شتاب در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: باید مقالات به نحوی باشد که اثربخشی آنان در جامعه نمایان باشد و عموم مردم از آن بهره ببرند.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 2023 موفق به کسب رتبه 17 کشوری در بین دانشگاههای کشور در رتبه بندی وبومتریکس شده است.
 
وی ادامه داد: در سال 2023 در مجموع 528 مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است.
 
وی با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه گفت: بیش از 60 واحد فناور و 4 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و پارک فناوری سلامت دانشگاه مستقر هستند.
 
دکتر مهدی زنگنه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: برنامه‌های هفته سلامت در راستای آشنایی بیشتر مردم و تصمیم گیران و تصمیم سازان با موضوعات مهم حوزه سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: فعالین حوزه خبر باید در کنار سازمان‌های برون‌بخش و نظام سلامت توجه بیشتر مردم را به مقوله سلامت به ویژه فرهنگ پیشگیری و خودمراقبتی جلب کنند.
 
دکتر زنگنه افزود: مشارکت آفرینی، زمینه‌ساز تحقق مردمی‌سازی سلامت و ارتقای سلامت خانواده و جامعه است.
 
وی عنوان کرد: شعار هفته سلامت امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» تعیین شده تا نقش فراگیر مشارکت عمومی در سلامت آحاد مردم دنیا را برجسته‌تر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان