Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه ۱۶ اسفند (۶ مارس) از مهاجران خواست ترکیه را به سمت یونان ترک نکنند.

او همچنین اعلام کرد ترکیه به تشویق و تحریک مهاجران برای حرکت به سمت یونان پایان دهد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت ترکیه و همچنین همه بازیگران و سازمان‌های حاضر در ماجرای پناهجویان خواست دست از تحریک مهاجران بردارند و آن‌ها را بازیچه اهداف سیاسی خود نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل همچنین با استقبال از توافق آتش‌بس ترکیه و روسیه در استان ادلب سوریه اعلام کرد این اقدام می‌تواند زمینه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به سوریه و منطقه تسهیل کند.

او از ترکیه درخواست کرد کمک‌های بشردوستانه بیشتری به شمال سوریه ارسال کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود: «ما درک می‌کنیم که بار بزرگی بر روی دوش ترکیه است، اما در عین حال نمی‌توانیم بپذیریم که از مهاجران به عنوان اهرم فشار استفاده شود.»

وزیر خارجه پیشین اسپانیا همچنین تاکید کرد اروپا تخصیص بودجه بیشتر به مهاجران را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما نمی‌پذیرد از مهاجران به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده شود.

یورونیوز نوشت: طبق توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی، اتحادیه اروپا ۶ میلیارد یورو برای تامین هزینه‌های مسکن، مدارس و درمان پناهجویان سوری که به ترکیه پناه آورده‌اند، اختصاص داد. این اتحادیه تا ماه ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون از کل ۶ میلیارد یورو را به آنکارا پرداخت کرده است.

بورل تاکید کرد که هنوز هیچ توافقی در خصوص بودجه اضافی در این زمینه وجود ندارد هرچند این موضوع تحت بررسی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران پناهجویان جوزپ بورل اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند

معاون امور بشردوستانه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اظهار داشت پناهجویان افغان نباید به اجبار از پاکستان اخراج شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اندریکا راتوت» معاون امور بشردوستانه دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل و رئیس اداره بشری و توسعه سازمان ملل برای افغانستان با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به اخراج پناهجویان افغان از پاکستان تاکید کرد دولت اسلام‌آباد باید به پناهجویان زمان کافی برای بازگشت در نظر بگیرد و به اجبار آنها را اخراج نکند.

راتوت اظهار داشت برخورد نادرست پاکستان با پناهجویان افغان مانعی در برابر کمک‌های بشردوستانه است.

معاون یوناما گفت در آینده نزدیک طی سفری به پاکستان با مقامات این کشور درباره اخراج پناهجویان افغان گفتگو خواهد کرد.

وی درباره درخواست کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نیز تصریح کرد علاوه بر درخواست کمک 3 میلیارد دلاری در نظر دارد تا در زمینه ارتقای ظرفیت‌ها در افغانستان 2 میلیارد دیگر نیز تقاضا کند.

راتوت در دیدار با مولوی عبدالکبیر اظهار داشت برای توسعه اقتصادی افغانستان باید موانع و تحریم‌های بانکی برداشته شود.

کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشدتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغانطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

مولوی عبدالکبیر نیز گفت اخراج پناهجویان افغان از پاکستان در شرایط کنونی به روند امدادرسانی آسیب وارد می‌کند بنابراین اسلام‌آباد از پناهجویان استفاده سیاسی نکند.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان همچنین در این دیدار تاکید کرد بانک توسعه آسیایی و سایر نهادهای بین‌المللی پروژه‌های نیمه تمام خود را در افغانستان تکمیل کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس