Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:02:14 GMT

بسته خبری ویژه کرونا در کرمانشاه (۱۰ تا ۱۶ اسفند)

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۸۵۲۷

بسته خبری ویژه کرونا در کرمانشاه (۱۰ تا ۱۶ اسفند)

حدود ۹ روز از اعلام رسمی ورود بیماری کرونا به کرمانشاه می گذرد، روز پنجشنبه هشتم اسفند بود که دکتر محمدابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی از مثبت شدن نتیجه تست کرونا ۲ نفر در کرمانشاه خبر داد.

ویروسی که با حضورش ترس را به دل مردم انداخته است اما آنگونه که متولیان امر می گویند برنامه های گسترده ای برای کنترل آن در حال انجام است و به شهروندان توصیه می کنند نه از آن بترسند و نه بی خیالش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نگاهی داریم بر اقدامات و کارهای انجام شده مسوولان استان برای کنترل بیماری و در عین حال آسیب ها و تلفاتی که این مهمان نحس در استان کرمانشاه داشته است.

کرونا مصرف آب را در کرمانشاه ۲.۵ برابر کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با ارایه آماری در ارتباط با میزان مصرف آب در استان گفت: هر خانوار کرمانشاهی پس از ورود کرونا به استان در شبانه روز دست کم ۱۲۰ لیتر افزایش مصرف داشته است.

علیرضا تخت شاهی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش ۲.۵ برابری مصرف آب در کرمانشاه بوده‌ایم که مشکلاتی را به صورت افت فشار برای برخی نقاط شهری به وجود آورده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

کرونا در فرودگاه؛ از ضدعفونی کُلی پروازها تا سقوط قیمت بلیط‌

تا پیش از ورود کرونا به استان کرمانشاه قیمت بلیط پرواز کرمانشاه به مشهد و بالعکس حدود ۹۰۰ هزار تومان بود اما اکنون به حدود ۷۰ هزار تومان رسیده است طوری که به یک مثال در فضای مجازی تبدیل شده و برخی کاربران به کنایه نوشته‌اند اگر برای خرید چیزی صف نکشیم، این گونه ارزان می شود.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، پرواز به کیش مشتری ندارد و دیگر انجام نمی شود هرچند سایر پروازها به مقصدهای دیگر به روال گذشته در حال انجام است مگر اینکه آن پرواز مسافر نداشته باشد؛ البته کاهش مسافران هوایی هم محسوس است.

مجتبی بیاتی افزود: باتوجه به تردد زیاد مسافر در فرودگاه کرمانشاه و احتمال ورود افراد مشکوک به کرونا به استان کرمانشاه، ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا مصوب کرده که علاوه بر ضدعفونی محیط فرودگاه، جمعیت هلال احمر هم مسافران ورودی را تب‌سنجی و افراد مشکوک به ابتلا را شناسایی و هدایت کند.

وی با بیان اینکه بعد از هر پرواز، کل محوطه و سالن فرودگاه، داخل هواپیماها، ورودی ها و خروجی ها، گیت ها، آبخوری ها و سرویس های بهداشتی ضدعفونی می شوند، تصریح کرد: ژل ضدعفونی‌کننده دست هم برای استفاده مسافران در کنار سرویس های بهداشتی قرار داده شده است.

برنامه‌ریزی برای تولید روزانه ۲۲ تن مواد ضدعفونی در کرمانشاه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اعلام کرد که بزودی با راه‌اندازی ۲ واحد تولیدی روزانه ۲۲ تن مواد ضدعفونی در استان تولید خواهد شد.

محسن دارابی اظهار داشت: این واحدهای صنعتی در روزهای آینده خط های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده خود را راه اندازی و محصولات خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این واحدها می‌تواند روزانه ۶ تن محلول ضدعفونی و ۲ تن ژل ضدعفونی دست تولید کند، افزود: واحد دیگر روزانه ظرفیت تولید ۱۰ تن ژل ضدعفونی دست را دارد و دستگاه موردنیاز تولید موردنظر برای تولید ماسک را نیز خریداری کرده است.

کرونا بیش از ۱۲۰۰ زندانی در کرمانشاه را به مرخصی فرستاد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا، از اعطای مرخصی به یک هزار و ۲۰۳ نفر از زندانیان خبر داد و گفت: از این تعداد زندانی مشمول مرخصی، ۲۵۰ نفر زندانیانی اردوگاه چشمه سفید بودند و با قرار وجه التزام به آنها مرخصی داده شد.

محمدحسین صادقی تصریح کرد: مدت زمان مرخصی این زندانیان تا پایان فروردین ۹۹ خواهد بود.

وی گفت: همچنین ۱۱۰ نفر از کل زندانیانی که به آنها مرخصی داده ایم، زندانیانی هستند که مدت زمان کمی از حبس آنها باقی مانده است، بنابراین با عفو آنها موافقت کردیم.

جایگاه‌های سوخت کرمانشاه روزانه ضدعفونی می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از ضدعفونی روزانه همه جایگاه‌های استان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فریدون یاسمی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ۱۱ اسفند ماه به همه جایگاه‌داران توزیع فرآورده‌های نفتی اعلام شده تا فرآیند سوخت‌گیری و پرداخت در جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط اپراتور در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه روزانه جایگاه های استان ضدعفونی می شوند و این روند تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۵۴ جایگاه عرضه فرآورده مایع و سی‌ان‌جی وجود دارد.

مرخصی مدیران استان کرمانشاه تا پایان فروردین لغو شد

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: باتوجه به لزوم کنترل و مبارزه با بیماری کرونا مرخصی تمام مدیران استان تا پایان فروردین ماه لغو شده است و در این مدت هیچ مدیری حق ندارد کرمانشاه را ترک کند.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اداره مالیات استان، مالیات واحدهای اقتصادی که در ایام شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند را با تأخیر ۲ ماهه دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در بازار گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شود و به صورت جهادی در زمینه تامین‌ ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کند.

شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه از ۲۵ اسفند ماه اوج می گیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام‌ کرد: براساس پیش بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شیوع بیماری کرونا در این استان از ۲۵ اسفندماه به اوج خود برسد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهارداشت: باتوجه به تاخیر شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه به نظر می رسد که بازه زمانی که برای پیک بیماری در کشور در نظر گرفته شده است در این استان با تاخیر رخ دهد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۶۵ مورد در رابطه با بیماری کرونا به بیمارستان‌های کرمانشاه مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد ۴۸ نفر مشکوک به بیماری کوئید ۱۹ بستری هستند و ۲۱۶ نفر ترخیص شده اند.

مرادی با بیان اینکه وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع کرونا نسبت به دیگر استان ها مطلوب است، گفت: برخلاف دیگر استان‌های کشور در کرمانشاه روزانه ۲ بار آزمایش کرونا از بیماران مشکوک گرفته می شود.

کرونا تاریخ اعزام مشمولان خدمت سربازی را تغییر داد

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه، از تعویق اعزام مشمولانی که قرار بود اسفند امسال به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند، خبر داد.

سرهنگ «علی اشرف نجفی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اعزام آن دسته از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم که قرار بود در تاریخ ۱۹ اسفند عازم خدمت مقدس سربازی شوند،به اول اردیبهشت سال آینده تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک دیپلم و پائین تر نیز از ۱۹ اسفند امسال به سوم اردیبهشت سال آتی تغییر یافته است.

برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه ممنوع شد

مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی کرمانشاه با اعلام اینکه برگزاری نمایشگاه در این استان ممنوع شده است، گفت: تا پایان فروردین ماه ۹۹ هیچ نمایشگاهی در کرمانشاه برگزار نخواهد شد.

بنفشه امامی نیا اظهار داشت: این تصمیم براساس اعلام ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شده است.

وی افزود: پس از آن نیز برگزاری نمایشگاه منوط به تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خواهد بود.

کرونا نماز جمعه کرمانشاه را برای دومین هفته متوالی به تعطیلی کشاند

دبیر ستاد برگزاری نماز جمعه استان کرمانشاه از تعطیلی این مراسم برای دومین هفته متوالی در کرمانشاه خبر داد.

عباس سروری اظهار داشت: بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مراسم نماز جمعه این هفته کرمانشاه (۱۶ اسفند) برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شهر کرمانشاه، نماز جمعه این هفته در بقیه شهرستان‌ها و شهرهای استان نیز تعطیل خواهد بود.

اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه در نوروز ۹۹ تعطیل است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.

امید قادری افزود: این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

او در ادامه همچنین گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و همچنین برنامه‌های شاخص نوروزگاهی هم در این ایام لغو شده است. 

قادری با اشاره به اینکه امسال به جای بسته‌های فرهنگی، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی به مسافران احتمالی که وارد استان می‌شوند، اهدا خواهد شد، یادآور شد: همکاران ما در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۹ در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر و مسافران را راهنمایی می‌کنند.

استاندار کرمانشاه: نوروز امسال امکان پذیرش مسافران را نداریم

استاندار کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، کرمانشاه امسال نمی‌تواند میزبان مهمانان نوروزی باشد و امکاناتی در اختیار آنها قرار دهد.

هوشنگ بازوند در نشست شورای ترافیک استان در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: برخلاف سالهای قبل که حجم گسترده‌ای از مهمانان نوروزی به کرمانشاه می‌آمدند امسال نمی توانیم از این میهمانان استقبال کنیم.

وی افزود: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام کمپ های اقامتی مهمانان نوروزی در کرمانشاه تعطیل و آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها نیز نمی توانند مهمانسرا در اختیار گردشگران قرار دهند.

استاندار کرمانشاه از مردم استان خواست که از تجمع در مراکز گردشگری پرهیز کنند و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده شان در منازل باقی بماند.

مرکز تعویض پلاک کرمانشاه تعطیل شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از تعطیلی مرکز تعویض پلاک شهر کرمانشاه واقع در کیلومتر ۱۲ جاده بیستون بعد از پایانه باربری تا اطلاع بعدی خبر داد.

سرهنگ «فضل الله شیری» اظهار داشت: این تصمیم بنابر مصوبه شورای عالی ترافیک و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.

سرهنگ شیری با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر به مرکز تعویض پلاک کرمانشاه مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی برای تعطیلی مراکز تعویض پلاک در سایر شهرستان های استان اتخاذ نشده و این مراکز همچنان در حال ارایه خدمات هستند هرچند توصیه می شود شهروندان در صورت امکان از حضور در چنین اماکنی خودداری کنند.

کشف ۸۰۰ هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از کشف حدود ۸۰۰ هزار اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این اقلام شامل دستکش و ماسک های بهداشتی و انواع شوینده و محلول های ضدعفونی می شود.

سردار علی اکبر جاویدان در عین حال با هشدار به محتکرکنندگان و گران فروشان گفت: با تعاملی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد سخت‌ترین برخوردها در انتظار این افراد است و به طور قطع آنها از رفتار خود پشیمان خواهند شد.

وی از تداوم برخورد قاطعانه پلیس با محتکرکنندگان و سودجویان خبر داد و گفت: همکاران ما با جدیت و بدون هیچ گذشتی سخت ترین برخوردها را با آنها خواهند داشت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کرمانشاه به ۲۷ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش‌ کرونا ۲۷ بیمار در استان مثبت اعلام شده که سه نفر از آنان فوت کرده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۳۱ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۵۴ نفر از آنان ترخیص شده اند.
وی با بیان اینکه سامانه اینترنتی غربالگری کرونا در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه salamat.gov.ir به منظور غربالگری عمومی کرونا راه اندازی شده است و مردم می‌توانند با ورود به این سامانه و پاسخ به پرسش های موردنظر از وضعیت سلامت خود و نزدیکانشان باخبر شوند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، گفت: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.
شکیبا با بیان اینکه در روزهای اخیر روند و شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه کُند بوده است، اظهارداشت: بدون شک در روزهای آینده شاهد اوج‌گیری بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه هوشنگ بازوند هوشنگ بازوند استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه ستاد مدیریت بیماری کرونا شیوع بیماری کرونا شیوع بیماری کرونا شیوع ویروس کرونا استاندار کرمانشاه کرونا در کرمانشاه تا پایان فروردین جلوگیری از شیوع استان کرمانشاه مواد ضدعفونی راه اندازی تعویض پلاک نماز جمعه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا