Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد افرادی که اقلام بهداشتی را احتکار کرده‌اند، عنوان کرد: نام انسان و آدمیت را بر روی این افراد نمی‌توان گذاشت، بد نیست برای یک بار هم که شده این افراد برای لحظه‌ای خود را به جای بیماری که در بستر است بگذارد.

عنایت‌الله بخشی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با شیوع کرونا در کشور بیان داشت: وقتی جامعه دچار مشکلی می‌شود وظیفه همه‌مان است که تلاش کنیم تا آن مشکل حل شود؛ اما استرس زیاد و خودآزاری دردی را درمان نمی‌کند، بلکه حتی مشکل را بیشتر هم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدا را شکر که این ویروس برای بچه‌ها کمتر مشکل آفرین است، بزرگترها هم که همگی درکشان بالاتر است و می‌توانند از خود و جامعه خود بهتر مراقبت کنند.

بخشی در ادامه و خطاب به کسانی که بیش از حد استرس و نگرانی دارند، گفت: وقتی انسان هنوز مریض نشده است، نباید با این نگرانی‌ها زودتر به استقبال بیماری برود، زیرا این استرس‌ها بیشتر از آن ویروس خطرناک است.

این بازیگر پیشکسوت در مورد افرادی که اقلام بهداشتی را در چنین وضعیتی احتکار کرده‌اند، عنوان کرد: نام انسان و آدمیت را بر روی این افراد نمی‌توان گذاشت، بد نیست برای یک بار هم که شده این افراد برای لحظه‌ای خود را به جای بیماری که در بستر است بگذارد، که صد البته که مریضی هم از خودش دور نیست و شاید به زودی خودش نیز دچار همین مشکل شود.

وی در این رابطه افزود: از قدیم یک ضرب المثل خوبی باقی مانده که می گویند " یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگری"، بنابراین این افراد محتکر از آدمیت به دور هستند؛ امیدوارم نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید شدیدترین برخورد را با این افراد داشته باشد، زیرا این‌ها قتل نفس می‌کنند، زیرا وسایلی را پنهان می کنند که با سلامتی مردم در رابطه است.

بخشی در رابطه با زحماتی که کادر درمانی در مواجهه با این بیماری می کشند، تأکید کرد: در رابطه با این معضل صدا و سیما بسیار خوب عمل کرد و ارتباط بسیار خوب و اطلاع رسانی‌ها و آگاهی دادن‌هایش بسیار عالی بود و در رابطه با کادر درمانی نیز بنظرم بسیار جانانه به مبارزه با این بیماری رفتند، و جای تشکر و قدردانی دارد و امیدوارم مسئولان یک تشویق بسیار درستی از این افراد داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۴ که در مجله علمی Personal Relationships منتشر شد، نشان داد که در جریان مشاجره‌هایی که در رابطه رخ می‌دهد، درنگ برای تفکر در مورد موقعیت موجود می‌تواند ناراحتی و تنش را به طور قابل‌توجهی کاهش داده و «خودکارآمدی» یا باور فرد به توانایی مدیریت مناسب تعارض را افزایش دهد. خودکارآمدی بالاتر، یا ایمان شخص به توانایی خود، به نوبه خود، رضایت از رابطه و رفتارهای سازنده در مشاجره‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزیاتو، نویسندگان این مطالعه بر این باورند که اغلب افراد می‌دانند که کدام رفتارها برای حل تعارض‌ها مفیدند و صرفاً به زمانی برای تامل در آن نیاز دارند.

آنها به شرکت‌کنندگان در مطالعه تحقیقاتی خود یک تمرین فکری دادند تا با یادآوری یک درگیری اخیر و چشمگیر با شریک زندگی خود، در شش سوال زیر تامل کنند.

۱. در مورد علت وقوع درگیری فکر کنید.

۲. در مورد نحوه‌ای که باید با درگیری برخورد می‌شد فکر کنید.

۳. به این فکر کنید که به‌طور کلی چطور باید با تعارضات برخورد کرد.

۴. به این فکر کنید که مردم به‌طور کلی چگونه باید به درگیری‌ها در روابط خود واکنش نشان دهند.

۵. فکر کنید که چرا این نوع واکنش منطقی است.

۶. به این فکر کنید که برای برخورد با تعارضات آینده چه چیزی مفیدتر خواهد بود.

محققان دریافتند که این تمرین شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا درگیر خوداندیشی عمدی و سازنده شوند، نسبت به پاسخ‌های خود در درگیری‌ها و تعارضات منصف‌تر و آگاه‌تر شده و درک بهتری از نحوه هدایت چنین موقعیت‌هایی در آینده داشته باشند.

چرا ذهن‌آگاهی رابطه یک ابزار قدرتمند حل تعارضات است؟

محققان توضیح می‌دهند: «حتی زمانی که افراد دانش و مهارت لازم برای حل مؤثر مشکلات را در روابط خود دارند، ناراحتی شدید از شریک زندگی یا داشتن کارایی پایین در توانایی حل تعارضات ممکن است مانع از توانایی آنها در به خدمت‌ گرفتن مؤثر آن دانش و مهارت شود».

تمرین تأملی محققان به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا با به کار گرفتن برداشت درونی خود متوجه شوند در چنین لحظاتی، رویکرد سودمند چیست و این دانش را به کار بگیرند، نه اینکه در هنگام تشدید احساسات پاسخ‌های تکانشی بیشتری بدهند.

محققان می‌افزایند: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که وقتی افراد حتی ۱۰ دقیقه به تعارض‌های رابطه‌ خود فکر می‌کنند، آمادگی‌شان برای برخورد با تعارض‌های آینده بهبود معناداری پیدا می‌کند».

به جای پرهیز از تعارض و احساسات ناخوشایند مرتبط با آن – که اغلب برای روابط مضر است – این گونه تمرین‌ها به افراد اجازه می‌دهند به سمت یکدیگر برگردند و تعارض را به عنوان واسطه‌ای ببینند که باید به آن رسیدگی شود. این موضوع طرز فکر «من در مقابل تو» را مهار می‌کند و احساس «تیم بودن» را حتی در میانه درگیری افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی پروش آگاهی رابطه و در آغوش کشیدن آن، زوج‌ها را قادر می‌سازد تا به‌طور مداوم با یکدیگر تکامل داشته باشند، بر چالش‌ها به‌صورت اشتراکی غلبه کنند و تعارضات را به عنوان فرصتی برای رشد و ارتباط تلقی کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی