Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:58:46 GMT

توفان و سرما در راه یزد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۰۷۴۷

توفان و سرما در راه یزد

ایسنا/یزد کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از ورود سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز به همراه بارش پراکنده، سرما و یخبندان خبر داد.

«سیدعباس میرحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ورود سامانه جوی ناپایدار به استان از عصر شنبه هفدهم اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: این سامانه که بیشتر مناطق استان را درگیر خواهد کرد، با وزش باد نسبتاً شدیدی همراه خواهد بود لذا مخاطره سازه‌های گلخانه‌ای و متعاقباً کاهش دید افقی و تنش دمای در استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با ادامه‌ی فعالیت این سامانه در استان، تصریح کرد: این سامانه در روز یکشنبه علاوه بر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک، بارش پراکنده در ارتفاعات و به احتمال زیاد به صورت برف، کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما، سرما و یخبندان شبانه به ویژه در منطقه کوهستانی را نیز به همراه خواهد داشت.

میرحسینی پایان فعالیت این سامانه جوی را روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه اعلام و به کشاورزان توصیه کرد که از استحکام سازه‌های گلخانه‌ای و دمای این فضاها و سایر محیط‌های پرورشی سرپوشیده اطمینان حاصل کنند تا مخاطرات این سامانه آن‌ها را تهدید نکند.

کارشناس هواشناسی استان در پایان نیز بافق را گرمترین نقطه استان یزد طی شبانه‌روز گذشته با دمای ۲۴ درجه اعلام کرد و گفت: سبزدشت نیز با دمای منهای پنج درجه سردترین نقطه استان گزارش شده ولی نوسان دمایی در شهر یزد طی این مدت ۶ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کاهش دما بارش پراکنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با استقرار الگوی پایدار جوی در منطقه، تا اواخر هفته جاری، جوی آرام و بدون بارندگی در سطح استان حاکم خواهد شد.

مهدی کریمی افزود: از لحاظ دمایی از امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه روند افزایش تدریجی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

کریمی، با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهارکرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چالدران با یک درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • رشد نم هوا در اروند
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی