Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@06:46:16 GMT

جذب معلم از سوی آموزش و پرورش به چه قیمتی؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۱۸۲۸

جذب معلم از سوی آموزش و پرورش به چه قیمتی؟

با وجود اینکه طی چند سال آینده، با خیل عظیم بازنشستگان فرهنگی رو به رو خواهیم بود، ولی نباید  برای جبران این کمبود‌ها به هر طریقی که شده اقدام به جذب نیروی انسانی کرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرعباس آقابابایی؛* هر مجموعه و نهادی برای جذب و معرفی خود نیاز به تبلیغات دارد و اینکه این تبلیغات چگونه انجام شود مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
متاسفانه در کانال‌های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان، مرتبا برای جذب افراد از حقوق و مزایای ناچیز آن صحبت می‌شود که این امر به تنهایی درست نیست.   مسئولین محترم آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، آن چنان مسئله دریافت حقوق و بیمه را در بوق و کرنا کرده اند که گویی همگان مسائلی، چون صدور حکم پیمانی برای ورودی‌های ۹۷، استقامت در برابر افزایش حقوق و پرداخت عیدی و... را فراموش کرده اند یا اینکه مصائب کسر ۴۵ درصد و سیستم قدرتمند رزرواسیون غذا و فلسفه حسابداری آن حل شده است.   علی رغم این که طی چند سال آینده، با خیل عظیم بازنشستگان فرهنگی رو به رو خواهیم بود، و در حال حاضر کمبود معلم در کشور شدیدا احساس می‌گردد، ولی نباید  برای جبران این کمبود‌ها به هر طریقی که شده است اقدام به جذب نیروی انسانی کرد.
عده‌ای هستند که علاقه و تعهد قلبی نسبت به این شغل ندارند و صرفا بخاطر فراهم آوردن یک تکیه گاه شغلی به این دانشگاه پناه آورده اند و این خود ضربه‌ای دیگر بر پیکره فرتوت آموزش و پرورش ماست.   برای جلوگیری از این اتفاق باید در شیوه جذب و گزینش افراد دقت فراوانی صورت گیرد و سیستم گزینشی و فیلترینگ سنتی، اصلاح و به روز شود.
بهتراست برای جذب افراد، از سطح کیفی دانشگاه صحبت شود. از استادان و هیت علمی احیانا برجسته و پر قدرت آن سخن بگویند!، از امکانات آموزشی و رفاهی اش ... تا افراد علاقه‌مند و باسواد تشویق به حضور در این دانشگاه شوند.   دلیل اینکه چرا با وجود حقوق و مزایا باز عده‌ای دانشگاه‌های روزانه مانند تهران و علامه را به فرهنگیان ترجیح می‌دهند بهتر است ریشه یابی و در دانشگاه فرهنگیان اصلاح و برطرف گردد. در این صورت قطعا افراد علاقه‌مند و شایسته در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند؛ بنابراین اولویت نخست در بهبود فرآیند جذب دانشجومعلم، بهبود سطح کیفی و فراهم آوردن ملزومات اولیه تحصیل و زندگی در محیط دانشگاهی است. تا زمانی که شرایط مناسب برای تحصیل و حیات وجود نداشته باشد، مسلما عده زیادی جذب این سیستم نخواهند شد و در این صورت نیز، نمی‌توان امید فراوانی به پیشرفت و بهبود نظام آموزشی کشور داشت.
امید است مسئولین محترم به جای این موارد جزیی و حاشیه ای، زمینه‌ای را فراهم نمایند تا با تبلیغ آن، جذب حداکثری را صورت دهند و این جذب بعدا مشکلی برایشان به وجود نیاورد.
 امیر عباس آقابابایی،دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اصفهان و عضو هیئت ناظر بر نشریات  انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجو معلم جذب معلم دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ضرورت مدرسه‌محور کردن برنامه‌های هفته معلم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال  در جریان سفر خود به منطقه موچش با حضور در نشست شورای اداری آموزش و پرورش این منطقه در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات رئیس و مجموعه همکاران این منطقه به بیان وضعیت آموزش و پرورش و ویژگی‌های این منطقه پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های بسیار مهم در راستای اعتلای آموزش و پرورش، مردمی‌سازی و جلب مشارکت عمومی در برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار داشت: تعلیم و‌ تربیت باید پویا باشد و از تمام ظرفیت‌های خارج از دستگاه برای تحقق پویایی آن استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان این ظرفیت‌ها را مایه پیشرفت و تعالی همه‌جانبه این دستگاه عنوان و بر ایفای نقش مثبت همکاران اداری آموزش و پرورش در این راستا تأکید کرد.

وی یکی از ظرفیت‌ها و مناسبت‌های مهم در جریان مردمی‌سازی را توجه ویژه به هفته گرامیداشت مقام معلم دانست و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال 96 با فرهنگیان، تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم باید با همراهی سایر دستگاه‌ها و با برنامه‌ریزی مطلوب در این زمینه انجام شود.

ناظمی‌جلال از ضرورت مدرسه محور کردن برنامه‌های هفته معلم خبر داد و با بیان اینکه باید در تمامی مدارس استان به نحو احسن به جایگاه معلم توجه شود، افزود: اولویت آموزش و پرورش در اردیبهشت‌ماه، باشکوه برگزار کردن برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت موچش، یک‌دست بودن مدارس این منطقه از باب نوع مدارس را فرصت ارزشمندی برای تحقق عدالت آموزشی و توجه ویژه به مدارس عادی دولتی دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اشتان کردستان وضعیت نیروی انسانی در این منطقه را نسبت به شهرستان‌ها و مناطق دیگر استان مطلوب توصیف و نسبت دانش‌آموز به معلم را 14 عنوان کرد.

وی این نسبت را در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها، عدد قابل ملاحظه و قابل اتکایی ذکر کرد و اذعان داشت: عدم کمبود حاد نیروی انسانی در منطقه موچش، دست مدیران این منطقه را برای برنامه‌ریزی بهتر باز گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود داشتن اولویت در کارها را یکی از ضروریات کار مدیریتی در آموزش و پرورش خواند و با اشاره به تجربه‌های موفق گذشته در این زمینه، بر تعریف برنامه کاری در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد.

ناظمی‌جلال ابراز داشت: امیدواریم این سفر سبب پیگیری بیشتر برای حل مشکلات مختلف در حوزه‌های آموزشی و پرورشی شود.

در ادامه این نشست مراد خیرآبادی رئیس آموزش و پرورش منطقه موچش و معاونین و کارشناسان اداری به بیان اقدامات و مشکلات آموزش و پرورش در منطقه پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • حقوق سرایداران مدارس تا سقف ۲میلیون تومان افزایش می‌یابد
  • کد استخدام معلمان مهرآفرین صادر شد
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : رتبه جدید فرهنگیان بازنشسته به‌زودی اعمال می‌شود
  • افزایش حقوق سرایداران مدارس تا سقف ۲ میلیون تومان
  • اعمال رتبه جدید فرهنگیان بازنشسته به‌زودی