Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:04:49 GMT

۲ مرکز بازی‌های رایانه‌ای در مهاباد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۳۱۹۶

۲ مرکز بازی‌های رایانه‌ای در مهاباد پلمب شد

یوسف شریف‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای دستور ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، ماموران ضمن بازرسی و نظارت بر فعالیت صنف‌های محدود شده، ۲ مرکز بازی‌های رایانه‌ای را تا اطلاع ثانوی پلمب کردند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ مرکز رایانه‌ای در سطح مهاباد فعالیت دارد که تمامی آنها به دلیل ازدحام نوجوانان و جوانان تعطیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اماکن ورزشی هم طبق دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان تعطیل شده است، اضافه کرد: نظارت بازرسان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت تا اطلاع ثانوی بر صنف‌هایی که فعالیت آنها طبق ابلاغیه قبلی محدود شده‌است، ادامه خواهد داشت.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد از پلمب ۲۳ قلیان سرا در سطح شهرستان نیز خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۰ قلیان سرا در محدوده شهر و سه قلیان‌سرا نیز در روستاهای توابع این شهرستان پلمب شده‌است.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۳۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مهاباد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، متخصص ژنتیک پزشکی گفت: فرزند این زوج، دوسال پیش در سه ماهگی با علایم دیابت – دیسپلازی استخوانی چندگانه و نارسایی حاد کبدی فوت کرد.
دکتر پژومند افزود: پس از بررسی ژنتیکی والدین مشخص شد که فرزند فوت شده مبتلا به دو بیماری از سه بیماری ژنتیکی بصورت همزمان بوده است.
وی با بیان اینکه ممکن بود فرزند بعدی این زوج هم به طور همزمان به هر سه بیماری ژنی مبتلا شود افزود: این نخستین بار در ایران بود که برای جنین ۳ روزه‌ی حاصل از لقاح آزمایشگاهی به طور همزمان سه بیماری ژنتیکی بررسی و فرزند سالمی متولد شد.
به گفته او PGD یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی برای سه ژن بصورت همزمان یک پروژه بسیار پیچیده و زمان بر است که آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری شیراز با استفاده از دانش روز و تلاش کادر متخصص آزمایشگاه، پس از بررسی پیچیده ژنتیکی همه شش جنین "حاصل از لقاح آزمایشگاهی یک جنین سالم عاری از هر سه بیماری ژنتیکی مد نظرانتخاب شد.
پی جی دی یک روش با فناوری پیشرفته است و در مواردی که پدر و مادر هر دو ناقل یک بیماری ژنتیکی باشند این روش می‌تواند به آنها کمک کند تا فرزند سالم داشته باشند
دکتر پژومند با اشاره به اینکه ازهمان ابتدا فرزند سالم به مادر منتقل می‌شود افزود: پدر و مادر ناقل بیماری‌های ژنتیکی دیگر دغدغه‌ی ابتلای فرزندشان به بیماری ژنتیکی را نداشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس به شدت زخمی شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد