Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: به رغم جلوگیری از ورود خبرنگاران به منطقه مرزی ترکیه -یونان، تصاویر به دست آمده از وضعیت تکان‌دهنده آوارگان در بازارکوله در خاک ترکیه حکایت دارد.

اخبار بین الملل- فرانس بیست و چهار نوشت: وضعیت پناهجویان در مرز مشترک ترکیه و یونان به شدت نگران‌کننده است. دیروز درگیری‌هایی بین نیرو‌های پلیس یونان و پناهجویان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس علیه مهاجران از گاز اشک‌آور استفاده کرد. این پناهجویان هم‌اکنون در خاک ترکیه حضور دارند. ورود خبرنگاران به این منطقه ممنوع است، اما خبرنگاران ما توانستند تصاویری از داخل اردوگاه پناهجویان در این منطقه مرزی به دست بیاورند. این تصاویر نشان‌دهنده درگیری‌ها، خشونت‌ها و شرایط زندگی بسیار تکان‌دهنده مهاجران بازارکوله در خاک ترکیه است.

گزارشگر ادامه داد: این مهاجران برای تهیه غذا ساعت‌ها در صف منتظر می‌مانند و در فضای باز و زیر چادر‌های پلاستیکی می‌خوابند. اما همچنان به رسیدن به اروپا امیدوارند.

پیش از این، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا مانع پناهجویان در راه رفتن به اتحادیه اروپا نمی‌شود و مرز برای پناهجویان باز شده است. از روز جمعه هفته گذشته شمار زیادی از مهاجران در ترکیه به سمت مرز حرکت کرده تا خود را را به اروپا برسانند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه یونان رجب طیب اردوغان اروپا رجب طیب اردوغان یونان مرز ترکیه و یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم

محمدعلی سیف سخنگوی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان تصریح کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مهاجران افغانستانی که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

وی افزود: حکومت محلی خیبر پختونخواه مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان و مهاجران افغانستانی از این کشور را از روز دوشنبه(27 فروردین) آغاز کرده و از حکومت‌های محلی خواسته است که اطلاعات مربوط به مهاجران افغانستانی دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) را تکمیل کنند.

به گفته سیف، حدود 360 هزار مهاجر افغانستانی دارنده این کارت‌های اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند. بر اساس آمارهای رسمی، در مجموع شمار دارندگان این کارت در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد، افرادی که سال‌ها و دهه‌ها است در پاکستان زندگی می‌کنند.

اسلام‌آباد دلیل اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان را امنیتی می‌خواند، اما پیش از این مقامات طالبان گفته بودند این اقدام برای فشار بر کابل جهت رسمیت بخشی به خط دیورند و مسئله تی‌تی‌پی است، موضوعاتی که به گفته مقامات طالبان خارج از اختیار هیئت حاکمه افغانستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان