Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@06:30:52 GMT

۳۰ درصد تسهیلات مصوب به خودروسازان رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۴۴۸۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدرضا نجفی منش درباره پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ درصد از تسهیلات را پرداخت کردند.

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان افزود: در حال حاضر برآورد‌های صورت گرفته حاکی است خودروسازان ۲۳ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل نقدینگی است، گفت: اگر نقدینگی واحد‌های تولیدی تامین شود مشکلات قطعه سازان برطرف می‌شود و می‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

 

نجفی منش با بیان اینکه در تولید هر خودرو حدود ۸ هزار قطعه استفاده می‌شود، بیان کرد: روزانه خودروسازان کشور ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند که با یک حساب سر انگشتی مشخص می‌شود چه حجم زیادی از قطعات در روز تولید و تحویل داده می‌شود.رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره تاثیر کرونا بر تامین قطعات وارداتی گفت: شیوع کرونا در تامین قطعه بی تاثیر نیست و مشکلاتی ایجاد می‌کند اما نمی‌توان گفت، ذخایر قطعات تا پایان اسفندماه به پایان می رسد.

 

وی ادامه داد: قبل از آغاز تحریم ۶۵ درصد قطعات در داخل کشور تولید می‌شد، اما اکنون این رقم به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده است.نجفی منش تصریح کرد: اگر نقدینگی تامین شود و فروش با قیمت حاشیه بازار باشد خودروسازان می‌توانند پول قطعه سازان را پرداخت کنند.

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به قیمت مواد اولیه اظهار کرد: مواد اولیه داخلی جهش قیمتی زیادی دارند که امیدواریم دولت بتواند با نظارت دقیق این جهش‌ها را کنترل و به حداقل برسانند.وی تاکید کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار موجب افزایش قیمت‌ها شده است اگر دولت اجازه دهد فروش‌های فوری بر اساس حاشیه بازار صورت گیرد، حجم تقاضای کاذب کاهش می‌یابد.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قطعه سازی اقتصاد بانک جام نیوز خودرو قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده ۶ و ۷ این طرح موافقت کرد.   در ماده ۶ این طرح آمده است:   سپند از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.   همچنین در ماده ۷ این طرح که به تصویب مجلس رسید آمده است؛   سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.   محمدباقر قالیباف در پایان از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی برای تدوین این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **