Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر شهلا روز شنبه با انتشار یادداشتی در واکنش به لغو تعطیلی امروز ۱۷ اسفند ادارات و نهادهای دولتی در مشهد که اواخر هفته پیش از سوی استانداری خراسان رضوی اعلام شده بود، نوشت: مدیر ارشد استان بر اساس اطلاعاتی‌ که به او داده‌ و وضعیتی‌ که برایش‌ تشریح‌ کرده‌اند، تصمیم‌ می‌گیرد از اختیارات قانونی‌ خود استفاده‌ و روزهای پنجشنبه‌ و شنبه را تعطیل‌ اعلام‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگهان از بالا به او اعلام می‌شود "نخیر وضعیت آژیر، بی‌وضعیت آژیر. همه‌ چی عادی‌ است و فردا کل مملکت باز است؛ شما هم باید باز باشید. 
وی در این یادداشت ادامه داد: دو هفته‌ است که گوش مردم را با شعار "خانه‌ امنتر  است و در خانه‌ بمانید" کَر کرده‌ایم. یکهو شاهد از غیب‌ می‌رسد و بشیر می‌دهد: شهر در امن و امان است، بروید سر کارتان! و این، راز بی‌اعتمادی مردم به‌ شیوه مدیریتی‌ است‌ که تصمیماتش ۲۴ ساعت بیشتر دوام‌ ندارد. بیچاره "سرمایه اجتماعی‌ کشور" که‌ این‌ طور دارد خاکستر می‌شود. 
هفته پیش بر اساس تصمیم ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی، در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، اداره‌ها و دستگاههای اجرایی این استان به استثنای مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی در روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل اعلام شده بودند.
دیشب در پی اعلام وزارت کشور مبنی بر فعال بودن همه ادارات از شنبه ۱۷ اسفند ماه، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که تعطیلی شنبه ۱۷ اسفند ماه لغو شده و تمامی اداره‌ها، بانکها و دستگاههای اجرایی استان با استفاده از شرایط دورکاری و موافقت با مرخصیها و البته حضور کمتر کارکنان، مطابق با تمامی مقررات اداری و بهداشتی فردا شنبه ۱۷ اسفند دایر خواهند بود. 

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند. از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبودیافته و از بیمارستان مرخص شده و بقیه هنوز تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در بین دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی تحت درمان دارد. 

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه و نیشابور زیر پوشش خدمات بهداشتی و  درمانی هستند.

مسوولان بهداشتی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا را در این استان دو روز اخیر اعلام کرده‌اند لذا خراسان رضوی در مقطع حساسی قرار دارد که بخاطر آن عمومی مردم می‌بایست به جز هنگام ضرورت حیاتی از خانه خارج نشوند و با دقت و جدیت هر چه تمامتر به توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه عمل نمایند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و مکانهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و همایشها به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل شده‌اند.

برچسب‌ها کرونا امیر شهلا مشهد وزارت کشور استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا امیر شهلا مشهد وزارت کشور استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد کرونا امیر شهلا مشهد وزارت کشور استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد استانداری خراسان رضوی شنبه ۱۷ اسفند علوم پزشکی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مناظرات انتخاباتی برای راه‌یافتگان به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات همانند دور نخست در صداوسیمای خراسان برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدکمال سروری‌ها روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در صدا و سیمای خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری مناظرات فرصت مناسبی برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه‌ها و افکار خود را به عموم مردم اعلام کننداز طرفی مردم نیز فرصت مغتنمی کسب می‌کنند تا بهتر با نامزدها آشنایی پیدا کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، تصریح کرد: در این مناظرات نامزدها باید اولویت‌های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: مناظرات انتخاباتی در رسانه‌های رسمی خراسان رضوی در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت.

سروری عنوان کرد: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و 200 شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش‌بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست 612 شعبه کاهش یافته است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مردم ایران، لیاقت قوی‌ترین و شایسته‌ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسان‌هایی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شوند.

اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار داشت: از روز ششم اردیبهشت‌ماه، ضبط مناظره میان دو نامزد پنجمین کرسی نمایندگی مجلس آغاز شد. در این برنامه‌ها هر کدام از نامزدها در 3 قسمت 60 دقیقه‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف حوزه انتخابیه خود می‌پردازند.

وی افزود: علاوه بر ضبط و پخش مناظرات انتخاباتی، ضبط برنامه‌های 20 دقیقه‌ای ویژه معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان انجام می‌شود و در بازه زمانی آغاز رسمی تبلیغات از شبکه استانی خراسان رضوی پخش خواهد شد.

منصرپور تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد. در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

گفتنی است، در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف 17 نفر از 18 نماینده در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان 2 نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود. نفر نخست این فهرست 2 نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی‌فر، مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز است.

معتمدی‌فر در مرحله نخست این انتخابات 144 هزار و 523 رای به دست آورد و نفر دوم این فهرست حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در مرحله اول انتخابات 130 هزار و 202 رای کسب کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد