Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی فیروزآبادی معتقد است تلاش‌های بن‌سلمان برای حفظ قدرت و بازداشت شاهزادگان در این راستا امری نافرجام خواهد بود چرا که این آمریکا است که برای نظام حکمرانی عربستان سعودی تصمیم‌گیری می‌کند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به بازداشت شماری از اعضای خاندان سلطنتی عربستان از جمله احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه و محمد بن نایف، ولیعهد سابق این کشور به دستور بن سلمان ولیعهد کنونی این کشور، گفت: اختلافات در دستگاه سعودی موضوع جدید نیست و شاهزادگان سعودی همواره بر سر قرارگیری در رأس قدرت درگیر هستند که حتی به درگیری‌های خونین نیز کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران در خاندان سلطنتی آل سعود بیان داشت: این اختلافات منجر به درگیری‌های بسیاری در خانواده سلطنتی از حصر در هتل گرفته تا کنار زدن امیر نایف و اقدامات دیگر شده که همگی با محوریت بن سلمان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جاه طلبی‌های ولیعهد برای در دست گرفتن قدرت در عربستان سعودی، نشان از یک بحران جدی در خانواده سلطنتی سعودی دارد.
این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: این اختلافات باعث شده مشروعیت آل سعود نیز در میان مردم عربستان به کلی از بین رفته و این موضوع بیش از حتی یک جنگ داخلی نمود پیدا کند چرا که مردم عربستان با حکومتی مواجه شده اند که شأنی برای آن‌ها باقی نگذاشته است. دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه به طور سنتی باید فرزندان عبدالعزیز متولی پادشاهی سعودی می‌شدند، اما برای نخستین بار، ولیعهد از فرزندان پادشاه فعلی یعنی ملک سلمان انتخاب شده است، عنوان کرد: این اتفاق موجبات اعتراض را فراهم کرد که در پی آن شاهد درگیری در سطوح بالا در خانواده سلطنتی بوده ایم.

وی ادامه داد: خانواده سلطنتی به آمریکایی‌ها اجازه داده اند تا از آن‌ها به عنوان گاو شیرده استفاده شده و میلیارد‌ها دلار نفتی را به جیب آن‌ها ریخته اند، اما در مقابل چیزی جز خفت و خواری برای آن‌ها باقی نمانده است همچنین حمایت‌های مادی و معنوی عربستان از داعش برای سرنگونی دولت‌های عراق و سوریه و کشتار مردم مظلوم یمن همه بخشی از سیاست‌های شکست خورده آل سعود به خصوص در دوران حکومت بن سلمان است که جز لکه ننگی از آن‌ها برجای نگذاشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که بن سلمان برای عربستان تصمیم نمی‌گیرد بلکه آمریکا برای این کشور و فرد حاکم بر آن تصمیم می‌گیرد که مردم آن نیز به زودی به این موضوع پی می‌برند. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی عربستان سعودی شجره خبیثه ملعونه خانواده سلطنتی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 575 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 46 نفر شهید و 110 نفر دیگر هم مجروح شدند.

روز 193 طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفحصهیونیست‌ها 3هزار فلسطینی را از غزه ربودند

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است