Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا نه تنها به عنوان یک بیماری ویروسی با شیوعی بالا که به عنوان وبایی با نامی جدید ایران را محاصره کرده است.در این وبای فراگیر بیش از همه پزشکان وپرستاران که حدود دوهفته قبل از دیگران از همه چیز خبر داشتند در معرض آسیب قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،تا امروز 17 اسفندماه که این گزارش را می نویسم، در استان اصفهان حدود ۶۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، از این تعداد ابتلای 408 نفر از آنها به این بیماری قطعی شده ؛ در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های امین، عیسی ابن مریم، خورشید و غرضی برای درمان بیماران کرونا اختصاص یافته وتقریباً ظرفیت همه این تخت‌ها پرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیپ های رقص وشادی پزشکان و پرستاران بین مردم دست به دست می شود اما کسی نمی داند در دلشان چه آشوبی به پا است.عده ای از آنها روزهاست که خانواده هایشان را ندیده اند وتنها آنها هستند که از عمق فاجعه باخبرند.

بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام شده برخی از پزشکان در سطوح مختلف نیز به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این افراد تعدادی در منزل بستری هستند و به صورت تلفنی توسط دیگر پزشکان خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

تا زمان نوشتن این گزارش آمار دقیقی از پزشکان مبتلا به کرونا در اصفهان در دست نیست اما تعدادی از پزشکان نیز در بیمارستان‌ها و یا بخش‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی بستری هستند، دو نفر از پزشکان شرایط مناسبی ندارند اما تاکنون فوتی در بین پزشکان بر اثر ابتلاء به کرونا اعلام نشده است. تنها سه نفر از پزشکان به دلیل علامت دار بودن در قرنطینه هستند و دیگر پزشکان امکان رفتن به منزل پس از پایان شیفت کاری را دارند.

حال و هوای بیمارستان خورشید در روز پدر

برای نوشتن این گزارش به سختی و طی مراحل وارد بیمارستان خورشید می شوم.روی میزها گل گذاشته اند،گل برای گل؛روز پدر است اما پزشکان وپرستاران وکادر درمان همچنان در خط مقدم در بیمارستان خورشید هستند.

 رئیس یخش آی سیو بیمارستان خورشید می گوید:حدود سه هفته است که این جریان شروع شده و چون مریض داخلی و آی سیو در بیمارستان داشتیم برای جبوگیری از کرونا آنها را به بخش های دیگر انتقال دادیم. از جمعه  دوهفته یش پذیرش بیماران کرونایی بدحال شروع شد و روز شنبه اش  کامل بیمارستان پرشده بود، حدود دونفر مریض بدحال داشتیم که یک نفراز آنها فوت شد.

مرادپور در ادامه افزود:کم کم و به مرور زمان وسایل و تجهیزات رسید و پرستاران و پزشکان به این روال فعلی و بحران عادت کردند. روزانه سه نفر پذیرش و سه نفر ترخیص به طور متوسط در بیمارستان خورشید داریم. رنج سنی مبتلایان بین ،50،40 تا80 سال است البته مریض 30 ساله هم داشته ایم.

وی گفت:در بیماری کرونا اگر بهداشت را رعایت کنیم و در خانه بمانیم ترس ندارد .عده ای انقدر نگران شده اند که دچار اختلال شده و دستورالعمل های عادی را نیز نمی توانند رعایت کنند.توصیه من این است که این افراد از فضای مجازی دور شوند و تنها دستورالعمل وزارت بهداشت را دنبال کنند.

در قلب عیسی بن مریم،قلب پزشکان برای مردم می تپد

بعد از خورشید سری به بیمارستان عیسی بن مریم می زنم.در خیابان شمس آبادی که همیشه دم عید غلغله است، پرنده پر نمی زند.درسال (۱۲۸۲)حدود 110 سال پیش که امین الشریعه بازرگان باغ جو کاری شده‌‌‌ای به بزرگی یازده هزار متر در کوی تبریزیها (عباس آباد) را خریداری نمود،تا بیمارستان جلفا یا عیسی بن مریم را بسازد هرگز فکرش را نمی کرد روزی این بیمارستان مرکز درمان بیماری جهان شمولی به ام کرونا بشود.

سراغ رئیس بخش داخلی کرونا 1عیسی بن مریم را می گیرم.خانم جوانی است که با خوشرویی می گوید:این بخش قبلا بخش کودکان بوده و الان بخش عفونی کرونای یک است. درحال حاضر  ما32 تخت داریم که تا این لحظه 28 تخت پراست.روزهای اول مریض کمتری داشتیم اما الان تعداد مریض ها خیلی بیشتر است و  برای پرستارها و پزشکان    کار در این شرایط  سخت شده است.اما تنها خدا می داند که با جان و  دل برای مردم کار می کنیم.مرخصی تمام پرستاران در عید لغو شده وهمه باید سرکار باشند.

وی ادامه داد:ابن لباس ها وتجهیزات خیلی گرم است وکارکردن با آنها سخت اما هرکاری از دستمان بربیاد برای سلامتی مردم می کنیم .توصیه من به مردم این است که تا می توانند از خانه بیرون نیایند و شستشوی دست را جدی بگیرند تا بیماری کنترل شود و از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود.

رئیس بخش داخلی کرونا 1عیسی بن مریم در ادامه افزود:بیماران با ترس یسیاری از کرونا بی دلیل مراجعه می کنند وازدحام جمعیت زیادی در روزهای اول داشتیم.مردم با علایمی مانند گلودرد می آمدند؛ به خاطر علایمی که مشابه کرونا است  وهمین ازدحام ها کارکردن و ارائه خدمات به نیازمندان وبیماران را سخت کرده است.

یکی ازپزشکان بیمارستان نیز گفت: متاسفانه ما پزشکان در روزهای اول این پوشش ساده محافظ را هم نداشتیم و نهایت یک ماسک داشتیم. به مردم توصیه می کنم به خاطر خودشان و نجات کادر پزشکی از این بیماری نکات بهداشتی رادیو و تلویزیرون را جدی بگیرند.بیماران قلبی وفشارخون بالا و ...بهتر است به بیمارستان های دیگر بروند و به مرکزعیسی بن مریم که مخصوص کرونا هست  نیایند.

وی ادامه داد:از   مرکز بهداشت استان و ماموران شهرداری واستانداری می خواهم   به فروشگاه های زنجیره ای سربزنند و رعایت بهداشت در آنها را چک کنند. خبازها نان را روی میز نریزند وگر نه موج دوم اپیدمی به راه می افتد.آن طور که خود من دیدم نکات ساده بهداشتی هم گاهی در فروشگاه ها رعایت نمی شود.

این پرشک در پایان گفت:رعایت بهداشت  فقط ماسک زدن و شستن دست نیست بلکه باید فروشگاه ها واداره ها نیز رعایت کنند.صداوسیما و رسانه ها به نانوایی ها و جاهایی مانند فروشگاه های بزرگ و بانکها با صندلی های کنارهم  تذکر دهند.

گزارش از الهام شهیدان،خبرگزاری برنا اصفهان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان کرونا بیمارستان خورشید بیمارستان ها عیسی بن مریم فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ناترازی بانک‌ها یکی از عوامل افزایش تورم است گفت: اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مهار تورم و مهار رشد نقدینگی اظهار کرد: اقدامات مربوط به مهار تورم باید با توجه به عوامل موجد تورم انجام شود.

وی یکی از عوامل تورم را رشد بی رویه نقدینگی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی را به ۲۴ درصد کاهش داده که اقدام خوب و مثبتی است، اما عامل دیگری به نام کسری بودجه هم وجود دارد که به عنوان منشأ رشد نقدینگی شناخته می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ناترازی بانک‌ها به عنوان یک عامل دیگر افزایش تورم یاد کرد و گفت: در حال حاضر چند بانک ناتراز در دستور بررسی بانک مرکزی قرار دارند که بنده معتقدم اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

مصباحی مقدم انتظارات تورمی را مهم‌ترین عامل کنونی افزایش تورم دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون یک عامل دیگر به عنوان انتظارات تورمی هم بروز کرده که البته قبلاً هم وجود داشت و به همان انتظارات مردم برمی گردد. در حقیقت، وقتی مردم انتظار دارند که تورم در فروردین ماه هر سال مجدداً افزایش پیدا کند بنابراین همان ذهنیت باعث می‌شود به استقبال افزایش قیمت‌ها حرکت کنند و خود استقبال از افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است مهم‌ترین مسئله در مهار انتظارات تورمی، اعتماد مردم به دولت است بطوریکه اگر مردم به وعده‌های دولت اعتماد کنند که محقق شدنی است انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند.

وی انتظارات تورمی را ناشی از فعالیت کانال‌های تلگرامیِ مربوط به نرخ ارز دانست و گفت: کانال‌های تلگرامی کانال‌هایی است که بیگانگان روی آن سوار هستند و البته برخی از این کانال‌ها نیز در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر همه مبادلات ارزی داخل کشور از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها انجام می‌شد ما دیگر عامل انتظارات تورمیِ ناشی از قیمت ارز را نداشتیم.

دیگر خبرها

  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم