Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@06:26:47 GMT

میانگین قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۵۶۱۶

میانگین قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران چقدر است؟

ساعت24-بررسی آمار رسمی قیمت مسکن تهران حاکی از آن است که در برخی مناطق ۲۲ گانه تعداد معاملات و قیمت‌ها به واسطه سفته‌بازی و تقاضای سرمایه‌ای افزایش یافته است.

در بهمن ماه امسال میانگین قیمت یک مترمربع اپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان افزایش یافت که در مقایسه با ماه پیش از آن (دی) حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تعداد قراردادهای ثبت‌ شده در سامانه املاک و مستغلات نیز در دومین ماه زمستان صعودی بود و از ۹۶۶۴ فقره در دیماه به ۱۲۰۱۴ فقره در بهمن ۹۸ افزایش یافته است. از سوی دیگر ارزش معاملات انجام شده در ۳۰ روز بهمن به مرز ۱۶ هزار میلیارد تومان نزدیک شد که حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان از رقم معاملات اردیبهشت ماه امسال بیشتر است.

بررسی روند قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه نشان می‌دهد در مناطقی که افزایش قیمت اتفاق افتاده، آمار معاملات نیز بالاتر بوده است. به‌عنوان مثال در منطقه ۲ متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی طی بهمن ۹۸ بالغ بر ۲۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن بیش از ۶.۲ درصد افزایش یافته است. در این منطقه ۱۱۸۸ فقره قرارداد طی بهمن ماه ثبت شد که در مقایسه با دیماه امسال ۲۶.۷ درصد رشد داشته است.

در منطقه ۴ متوسط قیمت از ۱۴.۲ میلیون تومان به بالای ۱۴.۵ میلیون تومان افزایش یافته و به همین نسبت نیز تعداد قراردادها نیز روند صعودی داشته است. تعداد قراردادهای ماه گذشته مسکن در این منطقه ۱۱۴۵ فقره بوده که نسبت به ماه پیش از آن ۲۷.۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در منطقه ۵ نیز این روند تکرار شده است؛ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن از ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان دیماه ۹۸ با ۶.۳ درصد رشد به ۱۷ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان و تعداد قراردادها از ۱۶۶۱ فقره با ۳۰.۱ درصد به ۲۱۶۱ فقره افزایش یافته است.

در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ نیز همین داستان تکرار شده است. این‌گونه به نظر می‌رسد در این مناطق تقاضای سفته‌بازی و سرمایه‌ای باعث شده تا با انجام معاملات احتمالا صوری قیمت‌ها افزایش یابد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش یافته مناطق ۲۲ گانه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدم روز سه‌شنبه در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل افزود: سهم معین شده در سال جاری برای آذربایجان‌غربی، مقاوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

وی اضافه کرد: حضور ۹ بانک عامل در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نشان از توجه بانک‌ها در حمایت از مناطق محروم و مقاوم سازی مساکن روستایی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد، مهمترین و شاخص فعالیتش را حوزه ساخت مسکن محرومان می داند، اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق این استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومان در حوزه شهری مشخص کرده، یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

مقدم گفت: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومان در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود.

وی افزود: بسته های حمایتی ویژه‌ای از جمله پنج‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، سه میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین و یک ‌میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام راحل برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۲ پروژه مسکن محرومان در سطح آذربایجان‌غربی با پیشرفت خوبی در شهرستانهای ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با برگزاری این همایش به طور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در این استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومان شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

شماره حساب ۱۰۰ در بانک ملی به دستور امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد تا از آن طریق برای مستضعفین مسکن ساخته شود و با توجه به میزان مشارکت مردمی در همان مقدار نیز دولت اعتبار لازم را برای ساخت مسکن این طرح در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول