Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عربی از جامعه بین المللی خواست موضع قاطعی برای توقف مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مشعل بن فهم السامی» رئیس پارلمان عربی بر حمایت از تصمیم شورای اتحادیه عرب در محکومیت مداخلات ترکیه در امور داخلی تعدادی از کشورهای عربی و نقض حاکمیت آنها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السلمی در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر کرد، گفت: «تصمیم وزیران خارجه کشورهای عربی در مخالفت با مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی به درخواست ملت‌های عربی و بیانگر موضع عربی جمعی و یکپارچه در مقابله با تهدیدها و مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی و تعرض آن به حاکمیت تعدادی از کشورهای عربی و نقض اصول حسن همسایگی و اقدامات خصمانه آن است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، رئیس پارلمان عربی از جامعه بین المللی خواست موضع قاطعی برای توقف مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: «تصمیم شورای وزیران خارجه عربی به اتحادیه‌ها و پارلمان‌های منطقه‌ای و بین المللی ابلاغ خواهد شد و از آنها خواسته می‌شود ضمن اعلام حمایت از موضع کشورهای عربی مداخلات ترکیه در امور داخلی این کشورها را محکوم کنند، زیرا تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی عربی و صلح و امنیتی بین المللی و اصول حسن همسایگی و نقض آشکار قانون بین المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

روز چهارشنبه صد و پنجاه و سومین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به ریاست «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان و با حضور «احمد ابوالغیط»، دبیرکل این اتحادیه در مقر آن در شهر قاهره برگزار شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: پارلمان عربی ترکیه دخالت پارلمان عربی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار واکنش سازمان های بین المللی به کشته شدن خبرنگار روس در حمله اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از سازمان های بین المللی می خواهد که کشته شدن «سمیون ارمین» خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: ما قتل عمدی این روزنامه‌نگار را دلیل دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم، رژیمی که در تعقیب کارکنان رسانه‌های روسی، خبرنگاران جنگی و شخصیت‌های عمومی است که از طریق گزارش ها و پیام های خود به دنبال باز کردن چشمان جامعه جهانی در مورد جنایاتی هستند، که نظامیان رژیم کی یف مرتکب می شوند.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه از سازمان های بین المللی مربوطه و نهادهای حقوق بشری می خواهد که قتل وحشیانه یک خبرنگار روسی را محکوم کنند.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6083646

دیگر خبرها

  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات صهیونیست‌ها درغزه است
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • هشدار ترکیه درباره خطر گسترش بحران در غرب آسیا
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر