Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسن ابوترابی، روز شنبه در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محسن حبیبی گفت: با تاثر و تالم فراوان ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محسن حبیبی (رضوان الله تعالی علیه)، عضو معزز شورای حوزه های علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) و استاد برجسته حوزه و دانشگاه را به جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی و خاندان محترم و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام تصریح کرد: این عالم وارسته و پرهیزکار، عمر پر ارزش خویش را در راه مقدس تعلیم و تربیت، ارتقا علمی و اخلاقی حوزه و دانشگاه و خدمت به انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای آن عالم ربانی از خداوند سبحان علو درجات و برای خانواده معزز بویژه همسر مکرمه و فرزندان گرامی ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
                                                                                                         
آیت‌ الله حبیبی متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که پس از یک دوره بیماری روز گذشته (پنجشنبه ۱۵ اسفندماه) در سن ۸۱ سالگی به دیدار حق شتافت.  

تدریس در حوزه علمیه، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه علم و صنعت بخشی از فعالیت‌های این مرحوم بود. وی پس از اتمام دوره متوسطه وارد حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی شد و تا پایان سطح دروس حوزه در این مدرسه به تحصیل مشغول شد. سپس برای ادامه تحصیلات و شرکت در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتیدی همچون خوانساری، فلسفی، میرزا آقای شیرازی، سیدهاشم حسینی تهرانی و سید محمد ضیاءآبادی بهره جست.  

آیت الله حبیبی سپس در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی پرداخت و بنا به وصیت آیت الله احمد مجتهدی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه مرحوم مجتهدی را پس از وفات آن عالم جلیل القدر به عهده گرفت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی از آیت الله حبیبی به عنوان یک عالم پرهیزگار و خدمتگزار یاد کردند و افزودند: خدمات ارزنده‌ ایشان چه در محیط دانشگاه و چه در مدرسه‌ علمیه‌ مجتهدی (ره) و چه در عرصه‌های عمومی مایه‌ علوّ درجات این روحانی عالیقدر خواهد بود ان‌شاءالله.

برچسب‌ها حوزه علميه سید محمدحسن ابوترابی فرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه حوزه علميه الله حبیبی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است