Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده، شرکت‌های خدمات پرداخت، بانک‌ها و موسسه های اعتباری غیربانکی مکلف هستند حداکثر تا پایان مرداد سال ۱۳۹۹ از ادامه فعالیت پر خطر و غیرمجاز حسابهای باتکی و پایانه های فروش (اعم از فیزیکی و مجازی) در کمتر از ۲۴ ساعت جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی مکلف است بر حسن اجرای این تکالیف توسط شرکت‌های خدمات پرداخت، بانک‌ها و موسسه های اعتباری غیربانکی نظارت کرده و حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۹ به شیوه سیستمی از ارایه خدمات پرخطر و غیر مجاز به این ابزارها از طریق سامانه های تسویه و پرداخت اعم از ساتنا، پایا، شتاب، شاپرک، چکاوک و صیاد جلوگیری کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری بانک مرکزی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ مصادیق فعالیت های پرخطر و غیرمجاز اعم از یکسان نبودن مالک پایانه فروش و ذینفع (مالک سپرده بانکی متصل به پایانه) فعالیت حساب بانکی اموات و شرکت‌های منحل شده یا ورشکسته  وضوابط اجرایی آن را تهیه کند و به تصویب شورای عالی مبارزه با پولشویی برساند.

جریمه ۲۵ درصدی تخلف در اعلام «بابت» پرداخت

همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، از ابتدای تیر ۱۳۹۹ انجام همه تراکنش های بین بانکی و درون بانکی به استثنای تراکنش های مبتنی بر کارت و پرداخت وجه چک های عادی و رمزدار صادرشده در سال ۱۳۹۹ مستلزم اظهار «بابت» توسط پرداخت کننده و دریافت کننده است.

ارایه اطلاعات خلاف واقع یا نقص در ارتباط با بابت تراکنش تخلف است و در صورت کشف، متخلف مکلف به پرداخت جریمه معادل ۲۵ درصد مبلغ تراکنش می شود که سازمان امور مالیاتی مسوول وصول این جریمه است.

 لایحه بودجه سال ۹۹ پس از تصویب در کمیسیون تلفیق به صحن مجلس فرستاده شد اما نمایندگان مجلس به کلیت آن رای منفی داده و لایحه را به کمیسیون بازگرداندند.

رییس مجلس شورای اسلامی با استفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب، بودجه تصویب شده در کمیسیون تلفیق را برای تایید به شورای نگهبان ارسال کرد.

این در شرایطی است که جلسات علنی مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارتخوان بانک ها شاپرک بودجه 99 کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه خبر داد که با کپی اطلاعات کارت‌بانکی 23 نفر شهروندان اقدام به سرقت بیش از 5 میلیارد ریال کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی‌کسانی امروز سه شنبه _ بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آن‌ها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آن‌ها توسط کلاهبرداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره‌گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آن‌ها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

کسانی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری، تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان ۵ میلیارد ریال کرده‌اند.

وی در پایان، یادآور شد: وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 745208

دیگر خبرها

  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است