Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه قرآن و معارف سیما در سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و ایام‌البیض برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس شبکه قرآن و معارف سیما در سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و ایام‌البیض برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژه برنامه شب ولادت حضرت علی (ع) از ساعت ۱۳ تا ۱۴ روز شنبه ۱۷ اسفند بصورت زنده و برنامه «ع عشق» از ساعت ۱۴ تا ۱۵ با اجرای سیدکمال هاشم‌زاده درخصوص پویش علوی سروده‌های جهان اسلام با محوریت سروده‌های کوتاه در قالب دو بیتی و رباعی در زبان‌های فارسی، عربی، آذری، ترکی، کردی و اردو به روی آنتن رفت.

برنامه نوگلان قرآنی بصورت ویژه در مورد ولادت حضرت علی علیه‌السلام برنامه‌ای با اجرای سرودهای متنوع از نوجوانان ضبط و در شب ولادت پخش خواهد کرد و نیز برنامه «حریم امن» بصورت ویژه در این ایام هر شب ساعت 19 از حریم ملکوتی امام رضا علیه‌السلام با اجرای میثم آقا‌بیگی و حضور کارشناسان مذهبی بصورت زنده برنامه خواهد داشت.

پخش مراسم سال گذشته میلاد امام علی (ع) حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و آیت‌الله علم‌الهدی در شب و روز ولادت از آنتن این شبکه پخش خواهد شد.

ویژه برنامه روز ۱۳ رجب از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۱ شب ادامه دارد که در فواصل مختلف این ویژه برنامه از حرم سیدالکریم و حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین عتبات عالیات و کربلای معلی ارتباط مستقیم خواهد داشت.

شبکه قرآن با اجرای طرح اعتکاف و شعار «خدا همیشه همه جا»، فضای معنوی اعتکاف را به منازل مردم متدین می‌آورد و برهمین اساس سخنرانی، پخش ادعیه و مناجات‌خوانی و اعمال ام‌داود در ایام اعتکاف به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

شبکه قرآن و معارف سیما، با توجه به تعطیلی مراسم اعتکاف، با شعار «خدا همیشه همه جا» و ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیهماالسلام، فضای معنوی ایام اعتکاف را به منازل ایرانیان می‌آورد.

در این ویژه برنامه آیتم‌های متنوع شامل سخنرانی مذهبی، ذکر دعا و توسل به همراه انجام اعمال ام داود، به قصد رجا و به امید اجابت دعا در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه مبارک رجب به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن حضرت علی ع امام علی ع برنامه شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو همراه با شب زنده داران لیالی قدر

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه های رادیویی طبق سنن هر سال، ویژه برنامه های متنوعی با مضامین متفاوت همچون اعمال، تحلیل و تفسیر ادعیه شب قدر، پوشش مراسم احیا و ...تدارک دیده است. جزئیات برنامه های هر شبکه در ادامه آمده است.

آیین های مناسبتی با روایت مریم نشیبا

رادیو ایران در برنامه «به نام عشق» به جنبه‌های شناختی عمیقی از وصیت نامه امام علی (ع) می پردازد و کوشش دارد تا اثر تعالیم اسلامی را در کلام گهربار حضرت بازخوانی کند. این برنامه جمعه 10 فروردین ساعت 9:30 به تهیه کنندگی حسین معصومی پخش می شود. «باغ ارغوان» نیز از همان تاریخ تا پایان شب های قدر، نواها و آیین های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه كنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵ روانه آنتن می کند. «گوهران» ویژه برنامه دیگری است که با رویكرد جایگاه امام علی (ع) در نشر مبانی و آموزه های اسلامی، ارائه الگویی از سبك علوی روایات و درك فضایل ماه رمضان، جمعه 10 فروردین ساعت 10 تقدیم علاقه مندان می شود.«قرارآسمانی» كه غروب های ماه رمضان به هنگام افطار از رادیو ایران پخش می شود، در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان همزمان از فضیلت و اعمال شب های قدر، درك و فضیلت شب قدر و شب زنده داری و اعمال شب نوزدهم ماه رمضان می گوید.برنامه «شهر رمضان» که هر شب به صورت زنده پخش می شود، در این مدت به صورت ویژه از فضایل اخلاقی امیر المونین علی (ع) خوااد گفت. "نور باران» در ایام شب های قدر دعای آسمانی جوشن كبیر را به همراه مناجات و ادعیه شب های قدر پخش می كند. همچنین ارتباط مستقیمی با مساجد و حسینیه ها، برای مراسم شب قدر دارد. این در تاریخ های 10، 12 و 14 فروردین ساعت ۲۲ تقدیم می شود.

شب های قدر از حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

شبکه رادیویی تهران شب های قدر با ویژه برنامه«باغ فیض» از حرم عبدالعظیم حسنی (ع) تقدیم مومنان خواهد می‌شود. این برنامه در این ایام ساعت ۲۱:۳۰ شب از گروه تاریخ و معارف تقدیم عزاداران می شود.مخاطبان می‌توانند همچنین در این ایام  بخش «ترتیل» رادیو تهران را از ساعت ۳ بامداد بشنوند. علاوه بر این سخنرانی مذهبی با موضوع اعمال شب های قدر و فضیلت این شب ها از ساعت ۲ و ۳۰ بامداد برای مخاطبان صدای پایتخت پخش می‌شود. «الهیه» ویژه‌برنامه سحرگاهی رادیو تهران که شب های قدر از ساعت ۴ بامداد به‌ صورت زنده با بخش ادعیه و مناجات شب های قدر از موج رادیو تهران تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه افطاری شبکه رادیویی تهران با عنوان "جنت‌آباد" از ساعت ۱۷ تا عید سعید فطر به‌ صورت زنده از رادیو تهران پخش خواهد شد.

ماه شب های کوفه

رادیو فرهنگ در شب‌های قدر ویژه برنامه های متنوعی تدارک دیده که ساعت ۲۳ تا۲:۳۰ بامداد به پخش مراسم دعای جوشن کبیر، سخنرانی و احیای شب‌های قدر از مسجد بلال سازمان صدا و سیما اختصاص دارد. ۱۱ فروردین نیز از ساعت۱۳ تا ۱۴ گروه تاریخ و اندیشه ویژه برنامه ای را از بنیاد نهج البلاغه روانه آنتن رادیو فرهنگ می کند. علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی نیز در این ایام ساعت ۲۰ می توانند‌ نمایش « ماه شب های کوفه»‌را با محور زندگی امام علی (ع) و سیره عملی ایشان بشنوند.این برنامه كه قالب نمایشی دارد با نگاهی تاریخی به زندگی امام علی (ع) روایتی از اسوه و سیره اخلاقی و رفتاری مولای متقیان خواهد داشت.برنامه «علی نامه» با موضوع بررسی زندگی و خصایص مولای متقیان علی (ع) هرشب ساعت ۲۲ از رادیو فرهنگ پخش می شود.حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده كارشناس برنامه «علی نامه» ضمن بیان فضایل امام علی (ع) از منظر آیات و روایات، جایگاه و مقام ایشان را از منظر رسول اكرم (ص) را نیز بیان می كند. در ادامه این برنامه حجت الاسلام سیدمحمد موسوی حجازی در خصوص اهمیت شب های قدر صحبت می کند و بهروز رضوی نیز در بخش هایی از برنامه حكمت هایی از نهج البلاغه را می خواند.معرفی و خوانش منظومه ادبی «علی نامه» كه اولین منظومه ادبی شیعه دوازده امامی از دیگر بخش هایی است كه اجرای آن را بهروز رضوی برعهده دارد.

از عطر وصل تا شب وصل

رادیو نمایش برای ایام قدر برنامه های ویژه ای تدارک دیده است. "عطر وصل" ویژه برنامه ایام شهادت حضرت علی (ع) است که به نویسندگی نسیم السادات صباغان و نرجس فروغی، تهیه کنندگی نسیم السادات صباغان،گویندگی نرجس فروغی و علیرضا تابان و گزارشگری و ارتباطات آتنا سادات محمد پناه از 10 فروردین ساعت 7:30 از رادیو نمایش پخش می شود. همچنین برنامه "شب وصل" نیز در شب های قدر به نویسندگی سهیلا خدادادی، تهیه کنندگی محسن جواهری و گویندگی علیرضا تابان و دستیاری تهیه مهدی خانزاده از 10فروردین شب ها ساعت ۲۲:۳۰ از این شبکه رادیویی پخش می شود.

و خدایی که در این نزدیکیست در لیالی قدر

همزمان با فرا رسیدن شب های قدر شبکه رادیویی جوان، ویژه‌ برنامه های «ترتیل قرآن»، «آبی فیروزه ای»، «من به تو نزدیکم»، «سهم من»، «خدا اجازه»، «جوان ماه»، «سوگنامه»، «و خدایی که در این نزدیکیست» را برای شنوندگان تدارک دیده است. ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکیست» با تمرکز بر زیارت و ذکر الهی، دعا و تلاوت آیات مهم و قرائت دعای جوشن کبیر در این شب های عزیز و معنوی می پردازد. این برنامه رادیویی به ارتباط و مناجات با خدا، پوشش مراسم احیاء، مداحی، تفسیر آیات مهم و موارد دیگر مرتبط با این شب های معنوی می پردازد. این ویژه برنامه از ساعت ۲۴ الی ۲ بامداد تقدیم شنوندگان رادیو جوان می شود.

همراه با قدر آسمان

رادیو صبا در ایام لیالی قدر با ویژه برنامه های متنوعی با شنوندگان همراه می شود‌. «هر طرف صدای تو»، «مشتاق دیدار»، «سرگذشت»،«دفتر عقیق »، «ساده و صمیمی»،«نواهنگ»، «قدر آسمان»، «شب آفتابی» عنوان برنامه هایی هستند كه از این شبكه پخش می شود. ویژه برنامه تعاملی «هر طرف صدای تو» با محوریت شهادت حضرت علی (ع) ساعت 10 صبح به صورت زنده همراه مخاطبان می‌شود. «سرگذشت حضرت علی (ع)» مستندی در جستجوی پاسخ به سوالاتی درباره زندگی و شهادت امیرالمومنین (ع) است که ساعت 11 روانه آنتن خواهد شد. ویژه برنامه «نواهنگ » با پخش سرودهای ویژه شهادت علی (ع) و شبهای قدر ساعت 20 همراه مخاطبان است.«ساده و صمیمی» عنوان یكی از برنامه ای است كه با محوریت پخش دلگویه های مردمی در گفتگو با امام خود حضرت علی (ع) ساعت 16 همراه مخاطبان می شود.«دفتر عقیق» عنوان ویژه برنامۀ ادبی است كه در ایام شهادت با روایت داستان و خوانش متون ادبی پخش می‌شود. این برنامه با اجرای امیرحسین مدرس هر روز ساعت 19:30 راهی آنتن می شود.«قدر آسمان» در شب های قدر برنامه ای تركیبی است كه به مناسك شب قدر، پخش ادعیه و سخنرانی و ایجاد فضای مناسب شب قدر در شبكه رادیویی صبا می پردازد. خوانش جوشن كبیر، مراسم به سرگیری قرآن و خواندن اشعار متناسب با شهادت حضرت علی (ع) از بخش های برنامه است.

کتاب گویای شکوه نهج البلاغه

پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا، کتاب گویای شکوه نهج البلاغه اثری از جورج جرداق را تهیه و تولید کرده است که همزمان با لیالی قدر منتشر خواهد شد. این کتاب شامل دو بخش عمده است. در بخش نخست مقدمه زیبا و دیده‌گشای جورج جرداق درباره مقام ادبی و امتیازهای فکری امام علی (ع) آمده و سپس گزیده‌ای از خطبه‌ها و نامه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه درج شده است. از امتیازهای این کتاب گویا نیز ترجمه روان و نثر معیار آن است. کتاب شکوه نهج البلاغه توسط سید علی میرطالبی تهیه و حسن سلطانی کارشناس مجری با سابقه برنامه های مذهبی رسانه ملی آن را روایت کرده است.

پرواز دل در شب های زنده داری

ویژه برنامه رادیو ورزش به مناسبت شب‌های قدر با نام پرواز دل پخش می شود. این برنامه هر سه شب از ساعت ۲۳ تا ۲ به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش مراسم عزاداری، دعا، مناجات و پخش زنده مراسم شب‌های قدر حسینیه همدانیها به همراه سخنرانی و قرآن سرگرفتن توسط شیخ حسین انصاریان از قسمت‌های این ویژه برنامه خواهد بود. همچنین توجه به فضایل اخلاقی مولا علی (ع) و توسل ورزشکاران به ائمه اطهار، حکمت و نکات نهج البلاغه برای الگو گیری از اخلااقیات مولا علی (ع)، مصاحبه با ورزشکاران مداح و کارشناسی مذهبی از قسمت‌های دیگر برنامه است.

آوای قدر و پیام قدر

آوای قدر، ویژه برنامه شب های قدر رادیو آوا است که اختصاص به اعمال شب قدر، توجه به دعا و مناجات ویژه شب قدر و ارتباط با شهرهای مذهبی (مشهد و قم ) و عتبات عالیات، پخش دعای جوشن کبیر، مراسم احیای شب قدر دارد که به گویندگی جواد تشکری و تهیه کنندگی مجید امجدی فرد پخش می شود. پیام قدر هم عنوان ویژه برنامه شب های قدر رادیو پیام است که این برنامه هم به اعمال شب قدر، توجه به دعا و مناجات ویژه شب قدر، پخش قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم احیای شب قدر به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی سعید بارانی می پردازد.

همدل با ویژه برنامه «یک شب هزار برکت»

ویژه برنامه «یك شب هزار بركت» همزمان با فرارسیدن شب‌های پر فیض قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی(ع) با شنوندگان رادیو اقتصاد همراه است. این برنامه سعی دارد ضمن پرداخت به مناسک شب های قدر و بهره مندی از فضایل معنوی این شب ها تاملی بر سیره و سلوک مولا علی (ع) در حوزه اقتصادی داشته باشد. پخش دعای جوشن كبیر، مدیحه سرایی، مناجات خوانی، سخنرانی و مراسم قرآن به سرگرفتن در شب های قدر، از جمله بخش های برنامه «یك شب هزار بركت» است.

در فواصل برنامه با حضور کارشناسان در مورد فضیلت شب های قدر گفتگو می شود. همچنین دیدگاه ها و رفتارهای اقتصادی مولای متقیان (ع) بررسی و تبیین خواهد شد. ویژه برنامه «یك شب هزار بركت» روزهای جمعه 10 فروردین، یکشنبه 12 فروردین و سه شنبه 14 فروردین ساعت 22 تا دو بامداد پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • رادیو همراه با شب زنده‌داران لیالی قدر
  • شبکه ۲ ویژه‌برنامه شب‌های قدرش را اعلام کرد
  • رادیو همراه با شب زنده داران لیالی قدر
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)