Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزین منتخبان مردم در انتخابات مجلس یازدهم که فوت کرده‌اند در مرحله دوم تعیین نمی‌شوند، بلکه در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس انتخاب خواهند شد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد کولیوند در خصوص وضعیت حوزه‌های انتخابیه که نماینده منتخب آن‌ها فوت کرده‌اند، اظهار داشت: در انتخابات میان‌دوره‌ای تکلیف انتخاب نماینده حوزه‌های انتخابیه‌ای که نمایندگان آن‌ها درگذشته‌اند، مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم حوزه‌های انتخابیه که نماینده آن‌ها فوت کرده‌اند، تکلیفشان مشخص نمی‌شود.

وی افزود: برای هر انتخابات باید هیئت‌های اجرائی تشکیل شود، کاندیدا‌ها ثبت نام کنند و صلاحیت داوطلبان مجددا بررسی شود.

کولیوند ادامه داد: زمان‌بندی قانونی که برای هر انتخابات باید طی شود در این مقطع نیز باید پشت سر گذاشته شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مسئله‌ای برای یکی از کاندیدا‌ها به نام مینو خالقی رخ داد که تکلیف آن کرسی از مجلس، در انتخابات میان دوره‌ای دو سال بعد یعنی سال ۹۶ مشخص شد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه شغل نمایندگی مردم در خانه ملت قائل به فرد است، علی‌البدلی ندارند تا در صورت بروز مشکلی آن‌ها به مجلس راه یابند، در چنین مواقعی باید مجددا انتخابات برگزار شود تا جایگزین نماینده یا آن منتخب مردمی که فوت کرده یا استعفا می‌دهند، مشخص شود. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه ملت انتخابات میان دوره ای مجلس انتخابات مجلس فاطمه رهبر مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس فوت کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد

سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات به میزبانی شریان برگزار شد.

در این جلسه که حدود ۶۰ نفر از وکلای مردم حضور داشتند، درباره اولویت‌های مجلس آتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تشکیل فراکسیونی قدرتمند با سازوکاری متفاوت از مجالس گذشته، تغییر و تحول در حکمرانی مجلس، اصلاح آئین‌نامه در راستای بازگشت قدرت به نمایندگان و صحن، انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون‌ها براساس برنامه و تخصص و حرکت به سمت مجلس کارآمد از مهمترین نکاتی بود که در سخنان منتخبان بیشترین اشتراک را داشت.

یادآور می‌شود مرحله دوم انتخابات مجلس روز جمعه ۲۱ اردیبهشت سال جاری در تهران و ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر برگزار خواهد شد و با انتخاب ۴۵ منتخب دیگر، شرایط برای آغاز به‌کار مجلس دوازدهم در روز ۷ خردادماه فراهم می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند