Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دشت‌گلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تا پیش از تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری بنا به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به‌ محض اطلاع از آغاز شیوع این ویروس تماشاخانه شهرزاد را در تمام بخش‌ها از سالن‌ها، صندلی‌ها، اتاق‌های گریم، پشت صحنه، کافی‌شاپ، لابی، سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های اداری ضدعفونی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین آماده بودیم تا بعد از تعطیلی یک هفته‌ای اعلام شده کار اجراهای عمومی و میزبانی از مخاطبان را آغاز ‌کنیم؛ اما بعد از تمدید این تعطیلی در حال حاضر به دلیل عدم مشخص بودن استمرار آن و عدم صدور اطلاعیه‌ای مجدد، هنوز از این مساله اطلاع نداریم که در هفته آینده روند اجراهای عمومی به روال سابق باز خواهد گشت یا خیر؟

انتقال زمان اجرای نمایش روزهای رادیو به اردیبهشت ۹۹

سرپرست پیشین اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تا پیش از تعطیلات از ابتدای اسفند میزبانی از نمایش روزهای رادیو به کارگردانی محمد رحمانیان را آغاز کرده بودیم که از چهارم اسفند با ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجراها در تمام تماشاخانه‌ها و سالن‌های سینمایی کشور متوقف شد.

وی افزود: پیش از این قرار بود اجراهای نمایش روزهای رادیو را در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در سالن اصلی پردیس تئاتر شهرزاد داشته باشیم اما با وجود تعطیلات پیش آمده با گروه به توافق رسیدیم تا بتوانیم در اردیبهشت ۹۹ نیز سالن را برای اجرا در اختیار این گروه قرار دهیم.

امکان میزبانی از آثار نمایشی در هفته نخست نوروز ۹۹

دشت‌گلی درباره نوبت‌های بعدی اجرا و گروه‌هایی که درحال تفاهم با پردیس تئاتر شهرزاد بودند نیز گفت: در این زمینه با گروه‌ها رایزنی‌های مختلف صورت گرفته و درصورتی که گروه‌ها و بازیگران آن تعهدی نسبت به پروژه‌های دیگر نداشته باشند، این توانایی را داریم تا آغاز اجرای آنها را تغییر دهیم. اگر این توافق صورت بگیرد شرایط برای تمدید اجراهای فعلی میسر می شود.

به گفته مدیر پردیس تئاتر شهرزاد؛ اگر تعطیلی‌ها تمدید شوند که تا پایان سال میزبانی از اثری را نخواهیم داشت اما در صورت تمدید نشدن تعطیلی‌ها از هفته نخست نوروز ۹۹ امکان اجرای آثار نمایشی در پردیس تئاتر شهرزاد فراهم خواهد بود و در صورت فقدان مجوز مطابق چند سال گذشته از هفته دوم فروردین اجراهای خود را آغاز خواهیم کرد.

عبور از بحران تنها با یاری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر پردیس تئاتر شهرزاد با تاکید بر آنکه تردیدی در این مسئله وجود ندارد که در شرایط فعلی سلامت عمومی تک‌تک افراد جامعه مهم‌ترین مسئله به‌عنوان مسائل کلان در تمامی فعالیت‌های کشور ازجمله بخش فرهنگی هنری به شمار می‌رود یادآور شد: در این شرایط دو کلید واژه دلجویی و مساعدت به‌عنوان مطالبه اصلی هنرمندان و مدیران تماشاخانه‌های خصوصی از مسئولان و متولیان امر هنر در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: به‌هرحال آسیب‌ها و زیان‌های مالی در این بین مقوله‌ای خواهد بود که چه در نگاه کوتاه‌مدت و چه در نگاه بلندمدت گریبان گروه‌های نمایشی، تک‌تک هنرمندان و مدیران تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی را خواهد گرفت و عبور از این پیچ و بحران بدون هیچ تردیدی تنها با یاری و مساعدت مسئولان بدنه فرهنگ و هنر کشورمان امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تماشاخانه‌های ایران نمایش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تماشاخانه های ایران نمایش ویروس کرونا تماشاخانه های ایران نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس تئاتر شهرزاد تماشاخانه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرحیم افروغ ظهر امروز در نشست با هنرمندان انقلابی استان بوشهر با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه هنر و هنرمندان دارد اظهار داشت: این دوران روزهای طلایی برای فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود که با مجاهدت دولت سیزدهم محقق شده است.

وی با اشاره به فعالیت 13 مجموعه تئاتر در استان بوشهر گفت: هنرمندان در عرصه موسیقی در سطح کشور خوش درخشیده‌اند و در نمایشگاه ملی هنرمندان استان آثار مهمی ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر حمایت از هنرمندان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان بوشهر از محل تبصره 16 و 18 در رشته‌های گوناگون از جمله مشاغل خانگی پرداخت شد.

افروغ با اشاره به عضویت حدود یک‌هزار هنرمند استان بوشهر در صندوق اعتباری هنر گفت: قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جایزه ادبی فایز در دولت مصوب و ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده است، تصریح کرد: نشست شب شعر غزه، شروه‌خوانی از برنامه‌های این عرصه است.

اجرای 20 برنامه شاخص در سطح استان

عبدالله شاهینی هم با اشاره به  اینکه تا 27 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است گفت: در این هفته 20 برنامه شاخص در سطح استان در هفته هنر انقلاب اسلامی تدوین و عملیاتی شده است.

وی، معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در 7 رشته هنری و 2 حوزه مقاومت و فلسطین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آثار هنری 300 نفر از هنرمندان پس از داوری در 2 مرحله چهره‌های برتر روز چهارشنبه هفته جاری معرفی می‌شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به نقش هنرمندان در جامعه و جهاد تبیین ادامه داد: هنر باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام، نسبت داشته باشد و راه شناخت هنر اسلامی توجه به دیدگاه‌های حضرت امام راحل در این بخش است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • از رکورد شکنی بهرام افشاری تا دختر کشی نادرفلاح در شهرزاد
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش/ رکوردشکنی بهرام افشاری
  • واکنش هنرمندان به «وعده صادق»
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس
  • ۱۰۵ میلیارد تومان مطالبه چایکاران از دولت؛ تاثیر تخلفات چای دبش ادامه دارد