Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@21:00:27 GMT

ارایه ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت رایگان تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۷۵۲۹

ارایه ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت رایگان تا پایان سال

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اغلب افراد در خانه مانده‌اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند. امکانات آموزش از راه دور برای مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شده، برخی از شرکت‌ها امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کرده‌اند و البته بسیاری از افراد برای گذراندن این اوقات، به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حضور افراد در منازل و افزایش ۴۰ درصدی استفاده مصرف دیتای کشور، موجب کاهش کیفیت شده بود که اعلام شد اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ی شبکه هم در لایه‌ی فرکانس آماده نبودند و به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را افزایش داد.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: عرضه اینترنت رایگان درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته‌اید. امروز از ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت ثابت درخواست کردیم از فردا تا پایان سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.

پیش از این نیز زمانی که اعلام شد مراکز آموزشی تعطیل هستند،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صحبت با مدیران تلویزیون‌های اینترنتی خبر داد برای اینکه پخش مخصوص به کودکان و در برخی از آنها تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها رایگان شود و البته با تمدید این تعطیلی او اظهار کرد: تلویزیون‌های اینترنتی، ارائه خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد. ‌ترافیک مصرفی این تلوزیون‌ها نیم‌بها محاسبه خواهد شد.

وی درباره فراهم بودن امکان آموزش از راه دور نیز گفته بود که با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کروناویروس اینترنت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم