Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله سیدحسن مرتضوی در رابطه با شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در کشورمان ضمن بیان خاطره‌ای از امام خمینی (ره)، گفت: حضرت امام (ره) به خاطر مبارزه و مخالفت با شاه و حکومت پهلوی چراغانی نیمه شعبان را در یک سال منع فرمودند.

وی ادامه داد: وقتی از ایشان پرسیدم که این کار موجب کم رونق شدن مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) نخواهد شد؟، فرمودند: ما برای خدا و دفاع از دین این کار را انجام دادیم، اگر یک سال کمرنگ باشد، خدای متعال چنان در سال‌های آینده بیشتر و گسترده‌تر بساط این جشن را فراهم خواهد کرد که فوق تصور ما باشد و همین اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فقیه و استاد حوزه علمیه با ضرورت تأیید محدویت‌های اعمال شده در حرم منور رضوی، تاکید کرد: مردم بدانند محدودیت‌های به وجود آمده در حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ان‌شاءالله پس از بین رفتن ویروس کرونا، در آینده نزدیک شاهد گسترش خدمات آستان قدس رضوی خواهیم بود.

وی گفت: نظر حجت‎الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر هماهنگی با تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درست و خوب است و رعایت مسائل بهداشتی در حرم مطهر هم باید طبق مقررات پزشکی باشد؛ این خوب است که درب‌های حرم مطهر رضوی باز است و موارد بهداشتی هم طبق مقرارت بهداشتی و درمانی رعایت و پیش‌بینی می‌شود.

آیت‌الله مرتضوی تصریح کرد: همه باید بدانند توصیه‌های بهداشتی را در منزل، محل کار و فعالیت‌هایشان رعایت کنند و حتماً دعا و تضرع را هم جدی بگیرند.

کد خبر 4872568

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم رضوی آستان قدس رضوی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین شهرکرد بارش باران ماسک طبی شیراز ستاد مقابله با کرونا بیرجند مشهد احتکار آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند