Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان تنظیم مقررات درباره اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت گفت: این حجم متعلق به اینترنت ثابت است و از فردا برای تمام کاربران فعال می‌شود.

 

«حسین فلاح جوشقانی» به شرح جزییات این هدیه و دلیل این که چرا چنین هدیه‌ای از سوی اپراتورهای همراه ارایه نشده است پرداخت.

 

او گفت: از آن جایی که به دلیل شیوع کرونا از مردم خواسته شده در خانه‌های‌شان بمانند، تقاضای زیادی از سوی کاربران اینترنت به وزارت ارتباطات رسید تا برای انجام امور دورکاری، سرگرمی و کنترل وضعیت در این شرایط ظرفیت رایگانی به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آن جایی که تمرکز روی خانه ماندن افراد است، این موضوع را با اپراتورهای ثابت در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز موافقت کردند که ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان تا پایان سال را به مردم اختصاص بدهند تا دراین ایام از آن استفاده کنند.

فلاح با این توضیح که هدیه رایگان از فردا برای کاربران اینترنت ثابت خانه‌ها فعال خواهد شد، اضافه کرد: بسیاری از کاربران تقاضای اینترنت رایگان موبایل را داشتند اما از آن جایی که در اپراتورها ظرفیت نزدیک اشباع است، اکنون این اقدام امکان پذیر نیست.

 

 

رییس رگولاتوری ادامه داد: با تمام ظرفیت‌هایی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در این مدت به اپراتورها اختصاص پیدا کرده تا بتوانند خدمات بهتری ارایه کنند اما هنوز ظرفیت به این حد نرسیده که بتوان برای مشترکان تلفن همراه اینترنت رایگان اختصاص داد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بحث اصلی این روزها مربوط به داخل خانه ماندن مردم است و چون در این شرایط بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می شود، سعی کردیم ظرفیت اینترنت رایگان را از این طریق برای شان فعال کنیم.

فلاح در پاسخ به این سوال که اکنون تعداد زیادی از کاربران به جای اینترنت ثابت در خانه نیز از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، افزود: ترافیک اپراتورهای موبایل بسیار بالاست و به همین دلیل امکان انجام این کار وجود ندارد. در حال صحبت با اپراتورها هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ داد به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

او در خصوص گلایه مردم نسبت به کیفیت نامناسب اینترنت ثابت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت پهنای باند را طی این دو هفته ۳۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش داده است ضمن این که محدودیت‌هایی که در حوزه انتقال وجود داشت را برطرف کردیم.

اما باید این نکته را در نظر داشت که مردم بیش از هر زمان دیگری در حال استفاده از اینترنت هستند و با فعال شدن بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان قطعا فعالیت کاربران بیشتر می شود. شرکت زیرساخت، شرکت مخابرات و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تلفن ثابت تمام تلاش خودر ا به کار می گیرند که مشکل کیفیت برطرف شود. 

وی خاطرنشان کرد: اکنون تمام اپراتورها برای خدمت رسانی بیشتر در حال آماده باش هستند و هر روز ظرفیت خود را بالاتر می برند تا کاربران مشکلی نداشته باشند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اینترنت رایگان اینترنت ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، ابوطالب دارائی در تکمیل این خبر گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال کافو مسی بلوار ۱۷ شهریور با حداکثر ظرفیت ۱۲۰۰ مشترک به کافو نوری برگردان شد.

سرپرست مدیریت مخابرات شهرستان سمنان تصریح کرد: با تلاش پرسنل حوزه شبکه مخابرات سمنان، در حال حاضر ۹۰۰ مشترک این محدوده تحت پوشش این کافو، از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر بهره‌مند شدند.

وی افزود: از جمله مزایای این عملیات، آماده‌سازی بستر برای تأمین نیازهای ارتباطی و ارائه خدمات پیشرفته سرویس‌های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت خانگی، افزایش ظرفیت پهنای باند و پایداری سیستم‌های مخابراتی برای مشترکین این منطقه می‌باشد.

دارائی خاطرنشان کرد: طی این عملیات، علاوه بر برگردان بستر ارتباطی مشترکین از کافوی مسی بر روی فیبرنوری، ظرفیت‌سازی برای ارائه سرویس دیتا بر بستر این شبکه امن و پرسرعت نیز انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897880

دیگر خبرها

  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیولی: بازی با اینتر فرصتی برای نشان دادن غرور و رستگاری میلان است
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس