Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:37:05 GMT

فرماندار: مسافران نوروزی به سلماس سفر نکنند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۸۳۷۴

فرماندار: مسافران نوروزی به سلماس سفر نکنند

مرتضی اصغری روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان و ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در سلماس افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های ستاد تسهیل مسافران نوروزی در این منطقه لغو شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این ستاد در زیرمجموعه ستاد پیشگیری و مبارزه با این بیماری و برای جلوگیری از ورود مسافران به شهرستان در ایام نوروز سمت و سو می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اینک بیماری کرونا در این شهرستان از مرحله عادی عبور کرده و به مرحله درگیری با آن وارد شده‌ایم، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی سلماس از هرگونه تجمع و برنامه‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

فرماندار سلماس گفت: در حال حاضر ۲ نفر از شهروندان سلماسی به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از آنان یک نفر مرد و یک نفر زن اتس.

اصغری بر استقرار اکیپ های طرح غربالگری و اجرای تست کرونا در مبادی ورودی شهرستان تاکید کرد و افزود: در این طرح بدون هیچ ملاحظه ای از افرادی که به سلماس ورود می کنند، تست کرونا گرفته خواهد شد و کسانی که دارای علائم این بیماری باشند، باید تا اعلام نتیجه آزمایش به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

امام جمعه سلماس نیز در این نشست با تبریک سالروز میلاد حضرت علی (ع) بیان کرد: باید از آموزه های دینی به ویژه فرمایشات ائمه اطهار از جمله امام علی (ع) برای گذشتن از بلایا بهره برد.

حجت الاسلام سیدهادی طباطبایی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی اظهار کرد: شرکت نکردن در تجمعات و مراسم های ترحیم باید مدنظر شهروندان باشد.

به گزارش ایرنا، سلماس از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و در مرز این استان با آذربایجان شرقی قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج‌هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی سلماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی سلماس ویروس کرونا آذربایجان غربی سلماس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا