Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیره شدن چشم انداز رشد اقتصادی و سوق سرمایه گذاران به دارایی‌های امنی نظیر طلا، قیمت این فلز گران بها را به 1673.83 دلار در هر اونس رساند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز،  از آنجایی که شیوع جهانی ویروس کرونا چشم انداز رشد اقتصادی را تیره کرد و سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی بیش از یک درصد رشد و بیشترین افزایش هفتگی از ماه ژانویه 2009 را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.60 دلار افزایش 1673.83 دلار فروخته شد. طلا تا 1689.65 دلار نیز بالا رفت که بالاترین رقم از ژانویه 2013 به شمار می‌رود.

قیمت طلا طی هفته گذشته حدود 6.3 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی طلا اقتصاد دلار کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد

قیمت جهانی طلا امروز، سه‌شنبه (۲۶ مارس) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت زیرا تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۷۲ دلار و ۸۲ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از آنکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید.

آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال شیکاگو گفت که در جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو هفته گذشته، سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری انجام داد. در همین حال، لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که بانک مرکزی ایالات متحده باید با دقت عمل کند و تصمیم می‌گیرد که چه زمانی کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافته است که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۷۰ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ۲۴.۶۸ دلار ثابت بود، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۰۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰۹ دلار و ۱۴ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار