Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمسیون حقوق بشر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پی خشونت‌های رخ داده علیه مسلمانان مظلوم در کشور هند بیانیه‌ای در جهت محکومیت خشونت‌های مذکور صادر کرد. تاریخ انتشار: 19:38 - 17 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۷۹۰

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در پی خشونت‌های رخ داده علیه مسلمانان مظلوم در کشور هند، کمسیون حقوق بشر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، در درگیری‌های شمال شرق دهلی‌نو در روز‌های گذشته، بیش از ۵۰ نفر از مسلمانان بی‌گناه با ضربات وحشیانه سنگ و چماق هندو‌های افراطی زجرکش، تعدادی زنده زنده در آتش سوزانده شده و حداقل ۳۰۰ نفر از قربانیان زخمی شده‌اند. در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندو‌ها پیش از این به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند، مساجد، فروشگاه‌ها و اماکن متعلق به مسلمانان زیادی به آتش کشیده شده و ده‌ها خانه و مغازه مسلمانان تخریب شده است؛ از همه وحشتناک‌تر صحنه زنده به‌گور شدن کودک و مادری مسلمان است.

جنازه‌ها پس از مرگ به چاله‌های متعفن انداخته شده‌اند. این در حالی است که پلیس هند در بسیاری از موارد شاهد ماجرا بوده و حتی به کمک هندو‌ها رفته است.

ریشه این خشونت‌ها به تصویب لایحه اصلاح قانون تابعیت هند در پارلمان این کشور برمی‌گردد که به موجب آن، همه مهاجران هندو، سیک، بودایی، آیین جین، زرتشتی و مسیحیان و.. می‌توانند تابعیت و شهروندی هندی کسب کنند، بجز مسلمانان. با تصویب این قانون تبعیض‌آمیز، از حدود ۲ میلیون مسلمانی که از ظلم و ستم کشور‌های همسایه به هند پناه آورده، یا مسلمانان بی‌تابعیتی که سال‌ها ساکن هند هستند، سلب تابعیت می‌شود.

علیرغم سیاست مبتنی بر دموکراسی و همزیستی ادیان در طول سال‌های متمادی در هند، دولت فعلی این کشور با تصویب لایحه فوق سیاست تبعیض‌آمیز آشکاری را علیه مسلمانان در پیش گرفته است که یادآور اتفاقات تلخ تخریب مسجد تاریخی و باعظمت بابری در سال ۱۹۹۱ توسط هواداران همین حزب حاکم و بنای معبد رام در آن نقطه است؛ سیاستی مبتنی تبعیض مذهبی و نژادی که نقض فاحش قانون اساسی سکولار این کشور نیز محسوب می‌شود. از دیگر برنامه‌های ضداسلامی دولت هند، می‌توان به لغو خودمختاری کشمیر و سرکوب اعتراضات مسلمانان مظلوم این منطقه اشاره کرد.

کمیسیون حقوق بشر مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن محکومیت این اقدامات تبعیض‌آمیز و حمایت ضمنی دولت هند از خشونت‌های هندو‌های افراطی، از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد که با لحاظ تمام اقتضائات روابط اقتصادی و سیاسی با هند، جنایت‌های ارتکابی علیه مسلمانان این کشور را پیگیری نماید.

همچنین از دولت هند نیز خواستاریم که بر اساس اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشر، از جمله عدالت و برابری، به مسئولیت خود در احترام به حقوق تمامی شهروندان هندی و تضمین رعایت آن از سوی سایر گروه‌های نژادی و مذهبی عمل نماید و از تبدیل شدن این تبعیض‌ها و خشونت‌ها علیه مسلمانان به معضل لاینحل جلوگیری کند.

از سایر کشور‌های اسلامی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی انتظار می‌رود که نسبت به وظیفه دینی و انسانی خود در دفاع از حقوق مسلم مسلمانان هند اقدام نموده و از تمام ظرفیت‌های خود برای وادار کردن دولت هند به پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق سیاست همزیستی نژادی و مذهبی در این کشور استفاده کنند.

کمیسیون حقوق بشر

مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه

بیشتر بخوانید حوادث اخیر در کشور هند عملاً مستضعفان بی‌­پناه را در معرض تیغ وحشیانه­ عده‌­ای بی‌وجدان قرار داده ­است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق بشر مسلمانان هند مشاوران خانواده قوه قضاییه علیه مسلمانان دولت هند خشونت ها هندو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود

ماموستا رحیم عثمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه دفاع جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای ایرانیان و تمامی منصفان عالم بود اظهار داشت: بی‌تردید کسانی که شرارت‌های رژیم صهیونیستی و یهود را دنبال می‌کنند از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرسند شدند.

وی تصریح کرد: بی‌شک با این حرکت، هیمنه پوشالی یهود و استکبار جهانی درکوبیده شد و دل مسلمانان شاد شد.

امام جمعه اهل‌سنت سلماس گفت: امید است که با عنایت خداوندی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های دفاعی موفق باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس‌جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم