Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:44:39 GMT

لکه ماژیک را چگونه پاک کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۰۲۸۰

در گزارش زیر با نحوه پاک کردن لکه‌های ماژیک آشنا خواهید شد. ناطقان: گاهی ماژیک‌های رنگارنگی که در اختیار فرزندانمان قرار می‌دهیم، کار دستمان می‌دهد و باعث می‌شود لکی ناخوشایند روی مبلمان یا لباس هایمان ایجاد شود. در ادامه با نحوه پاک کردن این گونه لکه‌ها آشنا خواهید شد.

پاک کردن لکه ماژیک با یک راه حل معجزه آسا‌
می‌توانید روی لکه یا نوشته‌های ماژیک خمیر دندان بمالید (ساده، نه از نوع ژله‌ای).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. این روش بر روی قاب چوبی، دیوار و حتی صورت یک عروسک مورد تست قرار گرفته و مؤثر بوده است.
با این حال ممکن است این روش به شما کمک نکند. در این صورت، نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

قبل از هر چیزی باید بگوییم روش خمیردندان بر روی یک میز چوبی که از مدت‌ها پیش دارای یک لکه ماژیک دائمی بود، کار کرده است. کافی است مقداری خمیردندان را بر روی لکه بمالید و به مدت یک الی ۲ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از کمی صابون و یک پارچه مرطوب و مقداری فشار می‌توانید لک‌ها را کلاً از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برای این کار از خمیردندان ساده استفاده کنید که حاوی هیچ گونه مواد ساینده نباشد، به ویژه زمانی که می‌خواهید یک لکه را از روی چوب (برای مثال مبلمان چوبی) پاک کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است سطح چوب مبل یا میز شما خراش بردارد.

در ادامه راهنمایی‌های بیشتری برای از بین بردن رنگ ماژیک از روی چوب، دیوار، کف زمین و لباس آورده شده است:

_ از یک مداد پاک کن استفاده کنید.
_ استفاده از اسپری ضد آفتاب (نکته: اجازه ندهید که ضد آفتاب مدت طولانی بر روی چوب بماند؛ زیرا ممکن است به آن آسیب وارد کند)
_ از اسپری مو استفاده کنید.

_ اسپری حشره کش روی لکه بمالید.
_ برای شستن لباس لکه‌دار، ۳/۴ فنجان آمونیاک خانگی را با ۱/۴ فنجان آب مخلوط کرده و لباس موردنظر را به مدت ۲۴ ساعت داخل محلول قرار دهید و درِ سطل حاوی محلول را با کیسه پلاستیکی بپوشانید.

_ از دستمال مرطوب کودکان استفاده کنید.
_ ژل ضد عفونی کننده دست را روی لکه بمالید و بعد آن را کامل بشویید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: لکه ، مازیک ، پاک کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لکه پاک کردن استفاده کنید پاک کردن روی لکه بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز در شمال عکا را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

سرویس جهان مشرق - با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه علاوه بر کارشناسان و محافل و رسانه‌های صهیونیستی تقریبا همه مقامات اسرائیلی به جز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره وضعیت آشفته این رژیم در جنگ و عدم تحقق اهداف آن صحبت می‌کنند و تنها نتانیاهو است که همچنان شعار پوچ «پیروزی مطلق» را سر می‌دهد؛ در حالی که به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ غزه از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست نرسید.

در همین زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در گزارشی با اشاره به عقب نشینی اغلب نیروهای ارتش اسرائیل از خاک نوار غزه تاکید کرد که ارتش اسرائیل در هیچ یک از میادین نبرد به اهداف خود نرسید و در حالی که ۲۰۰ روز از جنگ گذشته مسئولان حماس همچنان باقی مانده‌اند و ۱۳۳ اسیر اسرائیلی هم در غزه هستند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی در سایه حملات موشکی و پهپادی و نیز عملیات‌های ترکیبی حزب الله اشاره و اعلام کرد که در جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) نیز شلیک موشک‌ها و پهپادها از سمت لبنان به صورت روزانه و با سرعت قابل توجهی ادامه دارد.

یدیعوت آحارانوت افزود که ده‌ها هزار شهرک نشین اسرائیلی در مرز با لبنان هنوز قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند و در حالی که هنوز جنگ گسترده‌ای با حزب الله آغاز نشده است ده‌ها هزار اسرائیلی آواره هستند.

این رسانه عبری همچنین به عملکرد نامناسب مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که هنوز هیچ پیشرفتی در ارتباطاتی که میان آمریکا و فرانسه و دولت لبنان برای قانع کردن حزب الله جهت آرام کردن جبهه جنوب این کشور برقرار است، حاصل نشده و نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده که توقف جنگ در غزه تنها راهی است که می‌تواند به آتش بس با حزب الله در شمال هم منجر شود.

یدیعوت آحارانوت تصریح کرد که علاوه بر آن یمنی‌ها نیز همچنان به حملات خود در دریای سرخ ادامه می‌دهند و عمدتا با ائتلافی که آمریکا در آنجا تشکیل داده درگیر هستند.

تحولات سرزمین های اشغالی - صد نود و نهمین روز جنگ

عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است

جنگ و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد ۱۹۹امین روز خود شده است. این در حالی است که حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه همچنان ادامه دارد. اکنون تمرکز حملات اشغالگران صهیونیست به مناطق مرکزی نوار غزه است. طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدا تا این لحظه به ۳۴۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۰۸۴ رسیده است.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، همچنان شمار زیادی غز ساکنان این باریکه را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم انتقال داده و هیچ اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست. این مرکز حقوقی تاکید کرد که صهیونیست‌ها حتی به تیم‌های حقوقی هم اجازه ملاقات با اسرا یا ارتباط با آن‌ها را نمی‌دهند.

گورستان های دست جمعی در غزه

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و یافتن گورهای دسته جمعی در این بیمارستان تاکید کرد: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را که آخرین مورد آن یافتن گورهای دسته جمعی در مجتمع بیمارستانی ناصر بود محکوم می‌کنیم.

اردوغان در اظهاراتی تند علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو شبیه هیتلر است و همپیمانان اسرائیل نمی‌توانند از دست عدالت فرار کنند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران خانه های غزه ادامه می دهند

جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران و به طور کامل تخریب کردند. این خانه دو روز قبل هم بمباران شده و خساراتی جزئی دیده بود. جنگنده‌های اسرائیلی همچنین میجد حاجیه کامله در بیت لاهیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

کمیسر عالی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد: انگیزه اصلی هجمه و حمله "اسرائیل" به آنروا، بی‌طرفی این آژانس نیست، بلکه محروم کردن فلسطینیان از وضعیت پناهندگی و آوارگی است. ۱۸۰ مورد از مراکز وابسته به آنروا در نوار غزه هدف قرار گرفته که ۱۶۰ مورد آن به کلی ویران شده است. به اجرای توصیه‌های ذکر شده در گزارش تیم مستقل بین‌الملل در مورد آژانس آنروا پایبندیم.

حملات راکتی مقاومت به سرزمین های اشغالی در آستانه ۲۰۰امین روز جنگ نیز ادامه دارد/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد سه شنبه به اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان و شهر اریحا یورش بردند. در پی یورش صهیونیست‌ها به اریحا، مبارزان مقاومت اقدام به رویارویی مسلحانه با آن‌ها کردند. مدیر بیمارستان دولتی اریحا اعلام کرد شادی جلایطه شهروند ۴۴ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

مقاومت فلسطین در آستانه ۲۰۰امین روز جنگ اراضی اشغالی را از شمال نوار غزه هدف حمله موشکی قرار داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حداقل ۴ موشک از نوار غزه به سمت سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده است.

200 روز جنگ در شمال فلسطین اشغالی

گروهان‌های قدس اعلام کرد شهرک سدیروت، نیرعام و برخی مناطق در اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی ثرار گرفته است. این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقا به هدف اصابت کردند. به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

انهدام ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز در شمال عکا را هدف حمله پهپادی قرار داده است. حزب الله تاکید کرد که این حمله پاسخی به ترور یکی از مجاهدانش در منطقه عدلون در جنوب لبنان بوده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه، در عملیاتی مشترک با نیروهای شهید عمر القاسم پایگاه نظامی زیکیم در جنوب فلسطین اشغالی را با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار داده است.

حملات موشکی قسام

حزب الله لبنان در حمله ای دیگر، شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داد. منابع عبری زبان اعلام کردند در پی این حمله، برق این شهرک قطع شده است.

الموگ بوکر، خبرنگار شبکه ۱۳ : داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم

پایگاه خبری عبری زبان واللا تاکید کرد که پس از استعفای اهارون حالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی "أمان"، اکنون چالش بزرگ پیش روی رئیس ستاد کل ارتش، تثبیت و نگه داشتن فرماندهان عالی رتبه اسرائیلی است.

طبق نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۸ درصد اسرائیلی‌ها ادعای نتانیاهو در مورد نزدیک بودن پیروزی در غزه را باور ندارند.

ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی

الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: داستان حقیقی این روزهای نوار غزه این است که ما آنگونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم.

دیگر خبرها