Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین از کارشکنی حکومت آل خلیفه برای بازگشت بیش از یک هزار زائر بحرینی از مشهد مقدس به کشورشان خبر داد و آن را محکوم کرد.

راشد الراشد در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا  خبر داد که مقامات رژیم آل خلیفه از بازگشت بیش هزار و 300 نفر از شهروندان و زائران بحرینی حرم امام رضا(ع) که در شهر مقدس مشهد سرگردان هستند، خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه مقامات بحرینی هیچ مسئولیتی را در زمینه ارائه تسهیلات بازگشت صدها شهروند بحرینی سرگردان خارج  از کشور و به ویژه در ایران نپذیرفته‌اند.

 بیشتر بخوانید:

بحرین عزمی برای بازگرداندن اتباع خود ندارد

وی با محکوم کردن سهل انگاری و بی توجهی رژیم آل خلیفه درباره تعیین تکلیف زائران بحرینی سرگردان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام خلاف عرف و قوانین بین المللی آل خلیفه در حالی است که تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آن دولت کویت با ارسال پروازهای ویژه به مشهد شهروندان خود را به کشورشان بازگردانده، تمامی تسهیلات و خدمات رفاهی لازم ازجمله قرنطینه افراد مشکوک و مبتلای به ویروس کرونا را در هتل‌های پنج ستاره فراهم کرده و آنها را اسکان داده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین افزود: با وجود این، مقامات رژیم اشغالگر آل خلیفه نه تنها در زمینه بازگشت شهروندان بحرینی تعلل می کنند، بلکه به برپایی چادرها و ایجاد کمپ با هدف قرنطینه افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا اقدام کرده اند که بیانگر اوج بی احترامی و سوء رفتار در قبال شهروندان بحرینی است. این اقدامات توهین آمیز با وجود ساختمان های بزرگ و هتل های خالی که توان پذیرش و قرنطینه شهروندان بسیاری دارد، انجام می‌شود.

راشد الراشد ادامه داد: حمد بن عیسی آل خلیفه، دیکتاتور ستمگر بحرین می خواهد همچنان رفتارهای زشت و وقیحانه خود را در قبال شهروندان بحرینی ادامه دهد، البته این گونه رفتارهای غیر انسانی، بی احترامی و هتک حرمت شهروندان بحرینی از سوی خاندان آل خلیفه بیش از دو قرن و نیم است که استمرار دارد. 

قدردانی از اقدامات ایران

رئیس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین موضع گیری و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و نیروهای شریف مردمی بحرین برای بازگرداندن شهروندان سرگردان این کشور در ایران را ستود و از مسئولان آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد که در زمینه ارائه خدمات رفاهی لازم به بحرینی‌های سرگردان همکاری کردند، قدردانی کرد.

راشد درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان برای حل این مشکل گفت: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای از همکاری نکردن مقامات بحرین در زمینه بازگشت شهروندان بحرینی پس از شیوع ویروس کرونا و رد پیشنهادات مختلف این وزارتخانه برای بازگشت آنها خبر داد و رفتارهای مقامات بحرین را غیر مسئولانه خواند. همچنین وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد تهران آماده هرگونه همکاری لازم با منامه برای بازگرداندن شهروندان بحرینی به کشورشان است. با وجود این، تأکید کرد که مسئولیت عواقب تأخیر بازگشت شهروندان بحرینی برعهده مقامات رژیم آل خلیفه خواهد بود.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه کرونا رئیس دفتر سیاسی رژیم آل خلیفه شهروندان بحرینی آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، سرهنگ محمد حسن حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فتای شهرستان ابرکوه، طی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی دست فروش از کارت بانکی وی در ازای فروش چند عدد چاقو به نامبرده و برداشت مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با پیگیری‌های ویژه موفق شدن متهم را دستگیر و مبلغ کلاهبرداری شده را به حساب مالباخته برگردانند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی، به صورت شبانه روزی از طریق شماره تماس ۱۱۰ موارد اضطراری را به پلیس گزارش کرده تا اقدامات و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان به آن‌ها ارائه شود.

سرهنگ حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس فتای شهرستان تمام تلاش خود را جهت ایجاد بستری امن در فضای مجازی به کار می‌برد تا شهروندان بتوانند به فعالیت‌های روزمره اقتصادی و ... خود در این فضا بپردازند.

دیگر خبرها

  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • آخرین خبر از بازگشت کوین یامگا در فصل آینده
  • جزئیات پذیرش، اعزام و بازگشت ۲۶۰ زائر حج در فرودگاه بین‌المللی زاهدان اعلام شد
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند