Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق پاس تهران و تراکتور می‌گوید "نگاه دولت به فوتبال به دلیل یکپارچه نبودن جامعه و اهالی این ورزش است که این موضوع خود از خصوصی نبودن فوتبال کشور نشات می‌گیرد."

مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق پاس تهران و تراکتورسازی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابات فدراسیون و تاخیر احتمالی در برگزاری آن به درخواست فیفا، اظهار کرد: به هر حال انتخابات یک فرآیند قانونی دارد که باید آن را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فیفا و AFC را به عنوان نهادهای بین المللی و قاره‌ای قبول کرده‌ایم و فدراسیون تابع قوانین آنهاست، طبیعی است که دستورات این مجموعه بالادستی را رعایت کند.

وی ادامه داد: آن طور که شنیده‌ام، فیفا چند نامه به فدراسیون زده و روی تغییر اساسنامه تاکید داشته است اما تاکنون اقدام لازم انجام نشده و حتی در این خصوص اطلاع رسانی درست هم صورت نگرفته که در این موضوع، فدراسیون باید پاسخگو باشد و واقعیت‌ها را روشن کند. باید مبنای خرد جمعی در فوتبال را که همان قوانین فیفا هستند، بپذیریم و قوانین فدراسیون جهانی را رعایت کنیم. طبیعتا اساسنامه موجود دارای برخی اشکالات است که باید آنها را اصلاح کنیم.

آجورلو در خصوص اختلاف نظر فیفا با فدراسیون مبنی بر حضور دولت به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل کمک‌های مختلف از جمله مسائل مالی گفت: در گذشته شاهد بودیم که به دلیل عدم شناخت فوتبال، از فیفای اسلامی سخن به میان می‌آوردند که حتی بیان این حرف‌ها به ورزش کشور و بالاتر از آن به کل کشور خسارت وارد کرد. چه دلیلی دارد که خسارات جبران‌ناپذیر به کشور وارد کنیم در حالی که ده‌ها میلیون نفر علاقه‌مند به فوتبال هستند؟ نباید اجازه دهیم با سوء تدبیر، تعلیق به فوتبال کشور نزدیک شود. خدمت به جمهوری اسلامی این است که هر تهدیدی را از کشور دور کنیم نه اینکه تهدید غیر ضروری ایجاد کنیم و فوتبال کشور را به مرز تهدید و تعلیق برسانیم.

او ادامه داد: به عنوان یک عضو مسئولیت پذیر در برابر فدراسیون جهانی باید طبق دستورات فیفا پیش برویم. تفسیر درست فوتبال این است که دولت نباید در آن دخالت کند. وقتی نمی‌دانند جایگاه فوتبال کجاست، باید با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان ورزشی، فوتبال را اداره کنند زیرا آنها مسئول اجرا و به کمال رساندن آن هستند. فوتبال را باید به اهلش سپرد. وقتی می‌خواهیم درباره قوانین صحبت کنیم، باید اهل فوتبال باشیم نه این که چهار یا هشت سال نظر این دولت را اجرا کنیم و در هشت سال بعدی به سراغ نظر دولت بعدی برویم و به دنبال سیاسی‌کاری باشیم. اهالی فوتبال همیشه به فکر پیشرفت و بهبود آن هستند اما دولت‌ها نهایتا هشت سال به فکر این ورزش هستند و بعد از آن عطایش را به لقایش می‌بخشند. فوتبال از لابی‌ها و نفوذهای سیاسی خسته است.

وی ادامه داد: این اشکال وجود دارد که اهالی فوتبال اتحاد ندارند و در اتخاذ تصمیم جمعی دچار مشکل هستند و به همین دلیل مجبور به تبعیت از دولت‌ها می‌شوند. اگر به انتخاب من باشد، من رای به قوانین فیفا و دخالت نکردن دولت در فوتبال می‌دهم. فوتبال آن قدر ثروتمند است که نیاز به پول‌های دولت نداشته باشد و بتواند منافع خودش را تامین کند. البته این بدین معنا نیست که دولت نقش نظارت و هدایت نداشته باشد بلکه استقلال فوتبال اصالت را به جامعه فوتبال می‌دهد چرا که منبع درآمدش از دولت جدا می‌شود اما در عین حال اگر این اراده در دولت وجود داشته باشد که فوتبال به صورت کامل خصوصی شود بزرگ‌ترین خدمت به فوتبال انجام شده است. دولت نقش کلان و سیاست گذاری و حمایتی در فوتبال خواهد داشت و از دخالت جزیی در امور مبرا خواهد شد.

اگر می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای و توسعه یافته داشته باشیم، باید این دو نکته را رعایت کنیم که ابتدا دولتی‌ها نباید به این ورزش ورود کنند و بعد هم فوتبال باید درآمدش را خودش به دست بیاورد. این اتفاقات تنها در حالتی می‌افتد که فوتبالی‌ها اتحاد داشته باشند و بتوانند تصمیم واحدی بگیرند. البته همان طور که گفتم دولت و مجلس می‌توانند با تصویب قوانین و اجرای آن در توسعه فوتبال نقش جدی ایفا کند. البته در این میان مجلس با قدرت می‌تواند هم در بخش قانون گذاری و هم بخش نظارتی در توسعه و پیشرفت فوتبال نقش ایفا کند.

مدیرعامل سابق پاس تهران در پایان گفت: ما باید تابع قوانین فیفا باشیم و اگر هم نقدی داریم، با استفاده از نماینده‌هایی که در این سازمان یا AFC داریم و یا حتی زمانی که رییس فیفا به ایران می‌آید، به گوش او برسانیم. پنهان کردن نامه‌ها در جمهوری اسلامی ایران که کشور قانون‌مندی است، درست نیست. امیدوارم در این اتفاقات نیت سوئی وجود نداشته باشد و تنها ناشی از غفلت باشد، هرچند در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست. قرار بود انتخابات در تاریخی برگزار شود و حالا اعلام شده فیفا با برگزاری آن مخالف است. این قطعا برای اعتبار کشور ما خوب نیست و در شرایط نابه‌سامان موجود فوتبال کشور وضعیت را سخت‌تر می‌کند. امیدوارم تدبیری اتخاذ شود که اصلاحات لازم در اساس‌نامه طبق نظر فیفا انجام شود و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و مستقل برای تغییر شرایط حاکم بر فوتبال باشیم. فوتبال نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد. نیاز به خون تازه برای دگرگونی در شرایط اداره این ورزش داریم. واقعا باید فوتبال را از این شرایط سخت نجات داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسيون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال فيفا فوتبال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر (سرپرست) تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

کد خبر 6086161

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • استان البرز یک هزار مدرسه نیاز دارد
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد