Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرعلی عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۲ دسته هستند که یکی از آنها، شامل بیمارانی است که مشکلات شدید تنفسی دارند و باید در بیمارستان تحت مراقبت های تخصصی قرار گیرند اما دسته دیگر، شرایط حاد ندارند و می توان آنها را در مراکز نقاهتگاه پذیرش کرد تا دوران بیماری خود را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این کار از حجم زیاد بیماران در بیمارستان های شهرهای بزرگ که بیشتر درگیر مسئله کرونا هستند، می کاهد، اظهارداشت: در مراکز نقاهتگاه نیاز کمتری به مراقبت های تخصصی است و بیماران به تدریج سلامت خود را باز می یابند و می توانند از آنجا ترخیص شوند.

عابدی درباره ایجاد بیمارستان صحرایی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا، توضیح داد: پیشنهاد این کار برای اصفهان شده بود اما با توجه به شرایطی که قم دارد، این موضوع در این شهر پیگیری و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان در زمان حاضر مشکلی برای بیماران مبتلا به کرونا از نظر فضا در بیمارستان ها ندارد و سه بیمارستان خورشید، عیسی بن مریم و غرضی برای این کار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین با بیان اینکه اقدام های وزارت بهداشت برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، دیرهنگام بود، تصریح کرد: اما در زمان حاضر همه مسوولان و کارکنان این مجموعه به شدت مشغول فعالیت به صورت شبانه روزی هستند، باید به آنها خدا قوت گفت و توصیه هایی را برای بهتر انجام شدن کارها به آنها داشته باشیم.

عابدی با بیان اینکه این انتظار وجود داشت که اقدام های بیشتر و سریع تری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از غارت بیت المال، کمبود و احتکار صورت می گرفت، افزود: وزارتخانه های مرتبط می توانستند با تقویت سیستم توزیع و استفاده از پرونده های الکترونیک سلامت و کارت ملی، مانع از برخی نقصان ها و کمبودها شوند.

نماینده مردم اصفهان گفت: روزهایی که بیماری کرونا در چین فراگیر شد، وزارت بهداشت می توانست طرح کاملی را برای مواجهه با این بیماری در کشور آماده کند تا به محض شناسایی اولین نمونه مثبت ابتلا، همه دستورها و وظایف به بخش های مختلف ابلاغ می شد به عنوان مثال، وزارتخانه آموزش و پرورش از قبل آمادگی داشت که هنگام شیوع این بیماری باید چگونه اقدام کند و چه برنامه ریزی برای جبران تعطیلی مدارس و آموزش داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، ادامه داد: در شرایط حاضر نیز ضروری است که وزارت بهداشت برای چند ماه و حتی سال آینده و پس از فروکش کردن بیماری، برنامه ریزی مناسبی برای مواجهه با شرایط پیش آمده داشته باشد.

وی، یکی از پیشنهادهای مطرح شده به وزارت بهداشت را توسعه مراقبت در منزل عنوان و اضافه کرد: می توان برای برخی خانواده هایی که نیاز به مراقبت دارند، پرستارانی را مستقر کرد تا از طریق مراکز سلامت آنها را پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه این کار در کشورهای پیشرفته، آزمایش شده است، توضیح داد: اگر بگوییم بخواهیم شهری را قرنطینه کنیم شاید مردم به راحتی این موضوع را نپذیرند اما اگر آنها بدانند که سیستم و پشتوانه قوی برای پوشش و مراقبت آنها وجود دارد، این مشکل حل می شود.

عابدی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش های درست و کامل به مردم برای مقابله با بیماری کرونا، اضافه کرد: این روزها که با کمبود شدید ماسک در بازار مواجه هستیم چه خوب بود که آموزش هایی برای تهیه ماسک های پارچه ای به مردم در خانه داده می شد که لازم است این کار از طریق شبکه های تلویزیونی انجام شود.

وی ارائه آموزش های کامل درباره ضدعفونی کردن فضاهای عمومی، خانه ها و دست ها را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در برخی موارد مردم به دلیل ناآگاهی و آموزش های نادرست، دچار وسواس شده اند درحالیکه ضد عفونی کردن و شست و شوی دست ها دارای مراحل و دستورهای خاص خود است.

وی درباره تهیه اقلام پزشکی پیشگیری از بیماری کرونا، توضیح داد: ماسک در بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین شده است و استانداری اصفهان بسیار پیگیر تامین مواد ضد عفونی کننده است تا تولیدات صنایع در داخل استان باقی بماند و مصرف شود و در اختیار مردم نیز قرار بگیرد.

عابدی با بیان اینکه در جلسه های ستاد مقابله با بیماری کرونا در استانداری اصفهان بر ضد عفونی کردن فضاهای عمومی تاکید بسیار شده است، خاطرنشان کرد: بانک ها، مسوول ضد عفونی کردن عابربانک ها هستند و این کار باید به صورت مکرر انجام شود.

موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه شانزدهم اسفند جاری به چهار هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسید و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، ۱۸۳ اعلام شده است که تاکنون ۱۱ نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا اصفهان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا اصفهان بیماران مبتلا بیماری کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا عفونی کردن ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهنام روندی امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی هموفیلی، اظهار کرد: هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتورهای انعقادی، روند انعقاد خون در آن‌ها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را بر اساس کمبود فاکتورها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتورهایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثراً تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتورهای انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

رئیس واحد بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و داروها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران داروهای خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

روندی در پایان با بیان اینکه رنگ قرمز نماد هموفیلی است، گفت: از روز گذشته با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، آثار باستانی طاق‌بستان، بلوار طاق‌بستان و پل قوسی لب‌آب شهر کرمانشاه به رنگ قرمز، نماد این بیماری درآمده است.

کد خبر 745200

دیگر خبرها

  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • با خون اهدایی شما من زنده ام
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ویدیو/ حمایت مردم اصفهان، همدان و آمل از سیلی ایران به اسرائیل
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین