Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، کلیه‌ی ضمانتنامه‌های بانکی تولیدکنندگان این منطقه که تاریخ سررسید آنها از ۱۵ اسفند امسال تا پایان فروردین سال آینده می‌باشد با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و موافقت اعضای هیئت مدیره سازمان در راستای کاهش مراجعه حضوری تولید کنندگان و فعالان اقتصادی به‌جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر کلیه‌ی مجوزهای فعالیت فعالان اقتصادی، کسبه‌ی بازارها و شرکت‌های منطقه که اعتبار آنها از تاریخ ۱۵ اسفند امسال تا پایان فروردین ۹۹ به پایان می‌رسد، تا اردیبهشت سال آینده تمدید خواهد شد.

در همین راستا اعتبار مجوز فعالیت فعالان اقتصادی، کسبه‌ی بازارها و شرکت‌های منطقه آزاد انزلی نیز تا اردیبهشت ۹۹ تمدید می‌شود و فعالان اقتصادی که اعتبار مجوز فعالیت آنها از اسفند ۹۸ تا فروردین سال آینده پایان می‌یابد، می‌توانند برای تمدید آن در اردیبهشت ۹۹ مراجعه کنند؛ لازم بذکر است به هیچ یک از این فعالان اقتصادی بابت تاخیر مراجعه در تاریخ اعلام شده عوارضی تعلق نخواهد گرفت.

این شرایط برای مجوزهای سرمایه گذاری و همچنین پروانه های بهره برداری صنایع ، کارخانجات و واحدهای تولیدی منطقه صادره از سوی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حاکم است و آن دسته از مجوزهای سرمایه گذاری و پروانه های بهره برداری که اعتبار آنها از ۱۵ اسفند سال جاری تا پایان فروردین ۹۹ به پایان می‌رسد تا اردیبهشت سال آتی از سوی سازمان تمدید می‌شود و سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی مراجعه‌ی خود برای تمدید را به اردیبهشت سال آینده موکول کنند؛ بدیهی است هیچگونه عوارض دیرکردی هم به این دسته از سرمایه گذاران تعلق نخواهد گرفت.

همچنین پروانه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی که اعتبار آنها از ۱۵ اسفند امسال تا پایان فروردین سال آینده می‌باشد، تا اردیبهشت ۹۹ تمدید می‌ شود و مالکان این خودرها لازم نیست به سایت شماره‌گذاری خودروی پلاک منطقه مراجعه نمایند، آنها بدون محاسبه عوارض دیرکرد می‌توانند در اردیبهشت ۹۹ برای تمدید پروانه تردد اقدام نمایند.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان ترکیه روسیه ترکمنستان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان سازمان منطقه آزاد انزلی تا پایان فروردین فعالان اقتصادی تا اردیبهشت اردیبهشت ۹۹ سال آینده ۱۵ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی سازمان‌های همکار و همجوار مجوز دهنده ترخیص کالا از اماکن گمرکی مکلف‌اند مجوزها را از طریق سامانه یکپارچه مجوزها به گمرک ارائه دهند.

کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.

مشاور رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان‌های همجوار با انجام تکالیف مرتبط قانونی در ماه آینده، مجوزها از طریق سامانه یکپارچه‌ها مجوزها دریافت شود.

کد خبر 6081883

دیگر خبرها

  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت، آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد/امروز پایان ثبت نام آزمون
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد