Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حسین بر با اعلام اینکه برای مبارزه با کرونا ویروس در چابهار هیچ کمبودی وجود ندارد گفت: بر خلاف شایعه موجود درباره خراب بودن تب سنج های ماموران پلیس راه در ورودی چابهار، بررسی ها نشان می دهد چنین موضوعی واقعیت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود حسین بر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اعلام اینکه تمامی مسافران در ورودی شهرستان بررسی و در صورت داشتن بیماری کرونا، قرنطینه خواهند شد، بیان کرد: با توجه به وجود شایعه‌ای مبنی بر مشکل داشتن تب سنج های پلیس راه، تمامی آنها در کلیه ورودی ها مورد سنجش نیروهای ما قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با انجام این بررسی‌ها مشخص شد تمامی تب سنج ها سالم هستند و شایعه‌ای که در فضای مجازی پیچیده بود واقعیت نداشت و با توجه به اینکه تمامی شهر روزانه گندزدایی می‌شود و ما به عنوان ناظر در این امر بر اعمال ضد عفونی اماکن عمومی، معابر، خیابان‌ها، مدارس، مساجد و سرویس های بهداشتی سطح شهر تماماً نظارت داریم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار افزود: این ضدعفونی‌ها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان منطقه آزاد چابهار، شهرداری، اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان و هلال احمر هر روزه در تمامی سطح شهرستان در حال اجرا شدن هستند.   وی گفت: همچنین مراکز بهداشتی شهرستان به همراه بیمارستان امام علی (ع) و مطب‌های خصوصی نیز در حال اعمال ضد عفونی هستند و علی الخصوص خود بیمارستان روزی سه بار گندزدایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد چابهار نیز تجهیز مرکز ایزوله بیمارستان امام علی (ع) را برعهده گرفته است در ادامه افزود: منطقه آزاد چابهار با توجه به برآورد ما از هزینه تجهیز این مرکز مبارزه با کرونا، در حال تجهیز آن با هزینه دو و نیم میلیارد تومانی است.

حسین بر با توجه به نگرانی مردم از عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها خاطرنشان کرد: این واحدها نیز روزی دو بار گندزدایی می‌شوند و نظارت ما بر این واحدها نیز مستمر صورت می‌گیرد؛ همچنین یک سری دستورالعمل در خود نانوایی‌ها نصب شده و شهروندان پس از خرید نان بهتر است آنها را بسته بندی و فریز کنند تا در موقع نیاز آن را گرم کرده و مصرف کنند و با این شیوه از شیوع بیماری کرونا مانع شوند.
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ باهدف ارائه طرح‌های کاربردی و برگزیده خاتمه یافته فصل زمستان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشست فصلی ترجمان دانش با حضور محققان و اعضای هیات علمی در سالن جلسه‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه برگزار شد.


طراحی و ساخت جلیقه کاهنده استرس حرارتی در حین کار، بررسی تاثیر همزمان همه گیری کرونا و آلاینده‌های هوا بر بیماری‌های تنفسی و قلبی، اثر ان-استیل سیستئین بر وضعیت متابولیک، نیتریک اکساید، بیومارکر‌های استرس اکسیداتیو، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و بررسی دانش، نگرش، و عملکرد نسبت به کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شهرستان ایذه، عناوین طرح‌های ارائه شده در این نشست بود.


دکتر آرش سلحشوری، استادیار آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دکتر سیداحمد حسینی، استاد بیوشیمی بالینی، دکتر بهزاد فولادی دهقی، استاد مهندسی بهداشت حرفه‌ای و دکتر محمدجواد محمدی، استادیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ارائه دهندگان این طرح‌های تحقیقاتی بودند.

دیگر خبرها

  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان سال
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر طی یک‌ ماه فعال شود
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار ایلام
  • اجرای طرح نور در مراغه
  • اهمیت رعایت قوانین در نانوایی‌ها برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایان
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است