Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد: هرگونه مجوز که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار است و نیاز به تمدید ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ ولی تیموری معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور گفت: در اجرای تکالیف محوله مبنی بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با توجه به‌ضرورت جلوگیری از تجمعات، کاهش رفت‌وآمد و تکریم کارمند و ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است موارد لازم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته نظارت بر اماکن عمومی، مراکز زیارتی و سیاحتی و ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در بخشی دیگر از این نامه افزود: هرگونه مجوز اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و... که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار بوده و تا تاریخ مورد اشاره نیازی به تمدید ندارد؛ بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی لازم به ذی‌نفعان ذی‌ربط صورت گیرد

در این نامه تأکید شده است: صدور تمام مجوزهای جدید اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه حرفه‌ای، مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری و ... که صدور آن مستلزم مراجعه حضوری است به پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ موکول شود.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش، جلسات و نشست‌‌هایی که موجب تردد و آمدوشد جمعی افراد را از مکان‌های دیگر فراهم می‌سازد خودداری کرده و اجرای آن‌ها به تعویق افتد.

ضروری است ضمن تشدید نظارت بر فعالیت تأسیسات تحت پوشش به ویژه از حیث رعایت «دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا در تأسیسات گردشگری » به شکایت مردم و گردشگران از تأسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی شود و ضمن برگزاری روزانه کمیته رسیدگی به شکایات گزارش اقدامات به حوزه ستادی ذی‌ربط ارسال شود.

با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی‌ربط به‌منظور تعطیلی و جلوگیری از فعالیت انجام شود.

در این نامه همچنین خاطرنشان شده است: در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به‌منظور بهره‌مندی از خدمات آن‌ها برای سپری کردن دوران نقاهت شفا یافتگان بیماری کرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی و در صورت علاقه‌مندی بهره‌برداران، فهرست مورد نظر برای هماهنگی‌های بعدی به این معاونت ارسال شود.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا پروانه بهره برداری ولی تیموری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر توضیح داد: تنها مرجع صدور مجوز رویدادهای هنری در کشور، وزارت فرهنگ است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحاتی نسبت به لغو کنسرت‌های موسیقی در بوشهر گفت: تاریخ برگزاری کنسرت آرمان گرشاسبی که قرار بود ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شود، به دلیل سوءتفاهمی که بین اداره اماکن و شرکت کنسرت‌گذار ایجاد شده بود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد و مجوز کنسرت دیگری (معین زندی) تاکنون اصلا صادر نشده است که بخواهد لغو شود. این کنسرت نیز در آینده برای دریافت مجوز مشکلی نخواهد داشت.

سمیعی ادامه داد:  نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را  رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه  زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند گفت: در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

سمیعی در پایان نیز اظهار داشت: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند
  • تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا۱۲ اردیبهشت