Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم سعودی امروز یکشنبه محاکمه ده‌ها فلسطینی و اردنی را که از مدت‌ها پیش به جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در زندان‌های آل سعود به سر می‌برند، در حالی آغاز کرد که این افراد از ساده‌ترین حقوق یک زندانی محروم هستند. ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش پایگاه خبری قدس‌پرس، فعالان گزارش دادند که دادگاه رژیم سعودی شهروندان فلسطینی و اردنی را به جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین بر ضد رژیم اشغالگر قدس محاکمه می‌کند و بر اساس متن کیفرخواست ارائه شده به آنها که به خانواده‌هایشان هم تحویل داده شده، حمایت آنها از مقاومت را به زعم خود حمایت از تروریسم و وابستگی به نظام تروریستی مجرم به زعم خود قلمداد کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه رژیم سعودی از امروز محاکمه 68 زندانی فلسطینی و اردنی را آغاز کرده است که در صدر آنها، محمد الخضری 81 ساله مسئول جنبش حماس در عربستان و فرزندش قرار دارند که از چهارم آوریل 2019 میلادی همچنان در زندان این رژیم به سر می‌برند.

فعالان درباره جزئیات محاکمه شهروندان فلسطینی و اردنی اعلام کردند که قاضی سعودی اتهامات ساختگی را در جلسه‌ای که حدود سه ساعت طول کشید، به زندانیان نسبت داد و جلسه بعدی تا ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

منابع مخالف حکومت سعودی تصریح کردند بیش از 45 نفر از خانواده‌های زندانیان فلسطینی و اردنی در جلسه امروز حضور داشتند.

مقامات سعودی طی دو مرحله در سال 2019 میلادی، ده‌ها فلسطینی و اردنی را بازداشت کردند که بیشتر آنها در معرض شکنجه قرار گرفتند و تنها شماری از این افراد آزاد شدند.

موج بازداشت‌ها که از ابتدای سال گذشته میلادی در عربستان به راه افتاد، افرادی را هدف قرار داد که از مسئله فلسطین حمایت می‌کردند.

جنبش حماس در نهم سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که محمد صالح الخضری از اعضای این جنبش و فرزندش از آوریل گذشته در عربستان زندانی شده‌اند.

مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه که مقر آن در ژنو است، در بیانیه‌ای که روز ششم سپتامبر گذشته منتشر کرد، تاکید کرده بود که عربستان 60 فلسطینی را ربوده است.

این مرکز گفته بود که بازداشت شدگان شامل دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی، بازرگان و حجاجی بودند که بدون کیفرخواست مشخص یا ارائه آن به طرف ذیربط(دادستانی) از جهان خارج منزوی شده و به زندان افکنده شدند و به آنها اجازه ارتباط و تماس با خانواده‌هایشان یا تماس با وکلایشان داده نشده و اموال آنها هم مصادره شده است.

تا امروز حکومت سعودی رسما هیچ موضع و خبری درباره بازداشت فلسطینیان صادر نکرده است.

حکومت سعودی به ویژه در دوران سلمان بن عبدالعزیز و فرزندش که همه کاره این روزهای آل سعود است، گام‌های پرشتابی را در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته و اخیرا یک خاخام مطرح صهیونیست با ملک سلمان دیدار کرد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطینی و اردنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد