Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوزپه کُنته، نخست وزیر ایتالیا بامداد یکشنبه و در پی شیوع شتابان و مرگبار ویروس کرونا با صدور حکمی یک چهارم جمعیت کشورش را تحت قرنطینه اضطراری قرار داد.

به گزارش یورونیوز، این حکم افزون بر منطقه شمالی لومباردی، شهر‌های واقع شده در مناطق همجوار از جمله مودِنا، پارما، پیاچنزا، رجیو امیلیا، پزارو و اوربینو، الساندریا، آستی، نوارا، وربانو-کوزیو-اوسولا، ورچلی، پادوا و تریویزو را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین میلان، پایتخت مالی ایتالیا و ونیز، به عنوان یک مقصد گردشگری مهم این کشور با صدور حکم نخست وزیر این کشور به محدوده اعمال قرنطینه افزوده شدند.

مطابق اعلام دولت ایتالیا چارچوب قرنطینه مورد تایید نخست وزیر این کشور شامل این موارد است:

محدودیت در تردد
۱- تردد حدود ۱۶ میلیون نفری که در داخل منطقه تحت قرنطینه حضور دارند به شدت محدود شده و تنها به دلایل اضطراری همچون ماموریت ویژه کاری یا تشخیص حاد پزشکی امکان مسافرت برای آن‌ها وجود دارد.

۲- افرادی که علائمی مانند دشواری تنفس و تب را دارند باید همچنان در خانه بمانند و با محدود کردن روابط اجتماعی خود حتی از مراجعه به پزشک نیز خودداری کنند. آن‌ها باید تنها از طریق تلفن درخواست کمک کنند.

۳- افرادی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا تایید شده همچنان باید در منزل خود تحت قرنظینه قرار داشته باشند.

۴- تمامی شرکت‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید کارکنان خود را به گرفتن مرخصی و یا دورکاری تشویق کنند.

کرونا در جهان؛ قرنطینه ۶۵ میلیون نفر، ۳۰۰ میلیون کودک محروم از مدرسه

ممنوعیت اجتماعات عمومی
۱- تمامی مسابقات ورزشی به حالت تعلیق در آمده و فقط موارد مرتبط با آماده‌سازی تیم‌های ملی برای حضور در بازی‌های المپیک یا رویداد‌های مهم ملی یا بین‌المللی پشت در‌های بسته مجاز است.

۲- پیست‌های اسکی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

۳- برگزاری همه رویداد‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی یا جشن‌های سنتی به حالت تعلیق در آمده است. سینماها، میکده‌ها، تئاترها، موزه‌ها، مدارس رقص، قمارخانه‌ها، کلوپ‌های شبانه و سایر مکان‌های مشابه باید تعطیل باشند.

۴- کافه‌ها و رستوران‌ها با رعایت فاصله یک متری بین مشتریان، می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر باز باشند.

۵- مدارس و دانشگاه‌ها باید بسته باشند و همه امتحانات به حالت تعلیق درآید.

۶- مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ باید در تعطیلات عمومی و روز‌های قبل از آن تعطیل باشند.

۷- اماکن مذهبی به شرط احترام به قانون فاصله یک متری بین عبادت کنندگان باز هستند. اما برگزاری مراسم مذهبی مانند عقد و غسل تعمید تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

محدودیت‌های ملی
۱- افزون بر شمال ایتالیا، سینماها، میخانه‌ها، تئاترها، موزه‌ها، مدارس رقص، قمارخانه‌ها، کلوپ‌های شبانه و سایر مکان مشابه باید تعطیل باشند.

۲- مسابقات ورزشی به حالت تعلیق درآمده، ولی برخی از آن‌ها می‌توانند پشت در‌های بسته برگزار شوند.

۳- فعالیت بار‌ها و رستوران‌ها تنها با رعایت فاصله ایمنی یک متری بین مشتریان ممکن است.

البته هنوز ابهام‌هایی در مورد ابعاد این قرنطینه وجود دارد، به طوری که هنوز پرواز‌ها به مناطق مشمول قرنطینه همچنان ادامه دارد و تکلیف گردشگران در حال بازدید از شهر‌های مختلف واقع در محدوده قرنطینه اضطراری اعلام نشده است.

حکم نخست وزیر ایتالیا پس از صادر شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا شنبه شب به آستانه ۶ هزار نفر رسید که بالاترین رقم در میان کشور‌های اروپایی و چهارمین میزان ابتلا به بیماری مووید-۱۹ در سطح جهان به شمار می‌رود. همچنین اعلام فوت ۲۳۳ بیمار در ایتالیا، این کشور را از نظر تعداد جانباختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا را پس از چین در مقام دوم جهان قرار داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کروناویروس حالت تعلیق ویروس کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است

 یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: هر نوع نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌های دامی، دارو و مواد بیولوژیک، مستلزم اخذ گواهی بهداشتی حمل از سازمان دامپزشکی کشور، ادارات کل دامپزشکی استان ها، ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها یا نماینده قانونی آنها است.

وی افزود: الزام به این دستور به استناد ماده چهار آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فراورده‌های خام دامی موضوع بنده د ماده سه و بند «ب» ماده پنج قانون سازمان دامپزشکی کشور است.

احمدی یادآور شد: موارد فاقد گواهی مذکور، تخلف محسوب و برابر مقررات با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: نقل و انتقال هر گونه دام زنده علاوه بر اخذ گواهی بهداشتی حمل، مستلزم پلاک کوبی با استفاده از پلاک بارکددار ۱۵ رقمی و ثبت در سامانه‌های مربوطه است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: حمل و نقل هرگونه دام فاقد پلاک تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

احمدی مطرح کرد: صدور هرگونه گواهی بهداشتی حمل جدید منوط به تاییدیه تخلیه محموله قبلی است و با موارد عدم وصول نیز برخورد قانونی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن