Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:10:25 GMT

شمارش معکوس برای تمدید پروانه چرای دام

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۰۸۶۲

شمارش معکوس برای تمدید پروانه چرای دام

دامداران و عشایری که برای بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی پروانه دارند فقط تا پایان اسفند می توانند این پروانه را تمدید کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ 10 بهمن ماه سال 96 بود که در برخی از استان ها زمزمه ی الکترونیکی شدن صدور و تمدید پروانه ی چرای دام شنیده شد. تصمیمی که عده ی زیای از مسئولان آن را برای ادامه  حیات مراتع و همچنین سهولت کار دامداران بسیار پر اهمیت توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بر اساس آمار اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی انگار دامداران و مرتع داران این استان از این موضوع عقب مانده اند. در حالی که فقط تا پایان اسفند برای تمدید الکترونیکی پروانه چرا مهلت دارند.

 

«علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به رسانه های گروهی گفت:  این طرح به منظور كاهش حضور مرتعداران و بهره برداران برای تمدید و یا پرداخت هزینه پروانه چرای دام انجام می شود.

 

به گفته وی تاکنون به دلیل شرایط خشکسالی در حالی که در سایر استان های کشور از دو سال قبل این امر کلید خورده بود، در خراسان جنوبی طرح الکترونیکی شدن امسال عملیاتی شد. 

 

علیرضا نصرآبادی افزود: تمدید پروانه چرای دام از طریق درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد به آدرس WWW.Eagri.maj.ir انجام می شود. 

 

وی بیان کرد: دامداران و بهره برداران  با مراجعه به این پنجره در هر زمان و مکان می توانند درخواست خود را پیگیری کنند.

 

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در این مورد در همه ی شهرستان های استان به طور مجزا انجام شده است. 

 

نصرآبادی ادامه داد : پس از ثبت درخواست مرتعدار ، عملیات بررسی درخواست در اداره شهرستان انجام می شود و پروانه مرتعداری فرد تمدید و از طریق پیامک به وی اعلام می شود.

 

نصرآبادی شرایط دامداران را مد نظر قرار داد و گفت: به دلیل شرایط خشکسالی با دامداران استان مدارا کردیم و پرداخت هزینه های تمدید پروانه را کمی سهل تر گرفتیم. 

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: هر چند در همین شرایط خشکسالی دامداران ما توانسته اند سالانه 800 هزار تن علوفه ی خشک برداشت کرده اند. 

 

وی پرداخت نکردن عوارض سالانه پروانه ی چرای دام توسط برخی دامداران را متذکر شد و گفت: امسال در طرح الکترونیکی شدن پروانه ی چرای دام مقرر شده عوارض سالهای قبل به نرخ امسال محاسبه شود. 

 

وی این نکته را نیز یادآور شد که این مبلغ به ازای هر راس دام حدود هزار و 100 تومان است، به همین دلیل مبلغ هنگفتی نخواهد بود که دامدارانمان نتوانند آن را پرداخت کنند. 

 

وی از دامداران درخواست کرد نسبت به تسویه حساب خود تا قبل از پایان سال اقدام کنند. 

 

 نصرابادی عنوان کرد: در صورت تمدید نشدن پروانه چرای دام از سوی مرتعدار به مدت سه سال متوالی و یا پنج سال متناوب پروانه مرتعداری آن ها بدون اعتبار و باطل می شود.

 

وی در پایان افزود: مرتعداران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا هرگونه سوال در این خصوص به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محل سکونت خود مراجعه کنند.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: تمدید پروانه چراگاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی دامداران پروانه چرای دام تمدید پروانه خراسان جنوبی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی ملکی آهنگران با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده ها و پهبادها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • مجوری برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • امسال برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی در همدان مجوز نمی‌دهیم
  •  برخورد قانونی با چرای دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهربابک
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • آغاز شمارش معکوس برای حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل/ لغو همه فعالیت های آموزشی در سراسر اسرائیل