Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق در چین نشان داده که ویروس کرونا می‌‌تواند از طریق مدفوع نیز منتقل شود؛ رعایت نکات بهداشتی و اطلاع از راه‌‌های انتقال این ویروس باعث کاهش شیوع آن در جهان می‌‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نتایج یک تحقیق در چین اثبات کرده است که ویروس کرونا می‌‌تواند علاوه بر سیستم تنفسی موجب آلودگی دستگاه گوارش نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران چینی هشدار داده‌‌اند که این ویروس می‌‌تواند از راه مدفوع نیز منتقل شود.

این پژوهشگران در مقاله‌‌ای که در نشریه Gastroenterology منتشر شده است، اعلام کرده‌‌اند که بیش از 50 درصد افرادی که به کروناویروس جدید مبتلا شده بودند RNA این ویروس را در مدفوع خود نیز داشته‌‌اند.

پژوهشگران این مطالعه، همچنین گفته‌‌اند که برخی بیماران دچار مشکلاتی نظیر اسهال و استفراغ نیز بوده‌‌اند؛ آنها بیوپسی مری، معده، اثنی عشر و رکتوم (مقعد) بیمارانی که تحت آندوسکوپی قرار گرفته بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ نتایج این مطالعه نشان داد در 23 درصد افرادی که نمونه‌‌های تنفسی آنها، منفی بوده است، کرونا همچنان در مدفوع آنها وجود داشته است؛ این مسئله به این معناست که عفونت در دستگاه گوارش حتی بعد از پاک شدن از دستگاه تنفسی نیز می‌‌تواند وجود داشته باشد.

البته این مسئله به معنای از بین نرفتن ویروس و درمان نشدن آن نیست بلکه محققان معتقدند اطلاع یافتن از تمام روش‌‌های انتقال ویروس، می‌‌تواند به پیشگیری و کاهش اپیدمی این ویروس در جهان، کمک کند؛ با رعایت نکات بهداشتی می‌‌توان از شیوع کروناویروس جدید جلوگیری به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدفوع کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا کرونا در ایران انتقال کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرونای جدید با اسم جدید؛ چقدر همه‌گیر شده؟ (فیلم) کسی صدای معلولان را در ایران می‌شنود؟ نه مجلسی‌ها و نه مردم، حتی خبرهای معلولان هم دیده نمی‌شود؛ (فیلم)

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • هشدار به امارات و آذربایجان روی آنتن با چاشنی اسرائیل
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز