Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@23:33:07 GMT

حیوانات خانگی هم کرونا می گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۱۵۵۴

حیوانات خانگی هم کرونا می گیرند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم جیمز گورمن، نویسنده مقالات علمی و سردبیر و مجری سری ویدیویی «ساینس‌تاک»، نوشت که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سازمان جهانی سلامت حیوانات، توصیه‌نامه‌هایی منتشر کرده‌اند که در آن گفته شده است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حیوانات خانگی می‌توانند ویروس کرونا را منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان جهانی سلامت حیوانات گفته است که «بنابراین، هیچ توجیهی برای اعمال اقداماتی علیه حیوانات خانگی وجود ندارد». 

تنها چند روز پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و به دنبال انتشار برخی شایعات در خصوص رابطه حیوانات خانگی و ویروس کرونا، انجمن حقوق حیوانات در ایران نیز با انتشار مطالبی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. 

برای مثال، این انجمن در توییتی در تاریخ ۲۲ فوریه نوشت: «اگر حیوان خانگی دارید نگران انتقال ویروس کرونا از طرف آنها نباشید. حتی سگ و گربه‌هایی که در سطح شهر می‌بینید نیز این ویروس را انتقال نمی‌دهند، چون ناقل نیستند. این را ما نمی‌گوییم، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید. فکر رها کردن حیوانات خانگی به ذهنتان خطور نکند. جای نگرانی نیست.»

برخی از شهروندان ایرانی هم که از حیوانات خانگی ‌نگهداری می‌کنند، با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به پخش این شایعات واکنش نشان دادند و اظهار نظر سازمان بهداشت جهانی در این زمینه را منتشر کردند. 

پیش از این، در خصوص ابتلای یک سگ در هنگ‌کنگ به ویروس کرونا خبرهایی منتشر شده بود که پس از آن، مقامات این کشور با به‌روز کردن اطلاعات در آن زمینه و با تاکید بر «آلودگی درجه پایین» این سگ به ویروس کرونا، گفتند که احتمالا این مورد خاص از انسان به حیوان منتقل شده است. سخنگوی وزارت کشاورزی هنگ‌کنگ گفته است که این سگ در قرنطینه است و چندین بار آزمایش شده است، اما بیمار نیست. 

برای همین، نویسنده مقاله نیویورک تایمز نوشته است که «با توجه به اظهارات مسئولان، نباید نگران وضعیت سلامت حیوانات خانگی خود یا حیوانات دیگران باشید.»

مقامات هنگ‌کنگی گفته‌اند که گذشته از رعایت نکات بهداشتی، صاحبان حیوانات خانگی نباید به هیچ عنوان به فکر از دست دادن حیوانات خانگی خود باشند. 

ادوارد دوبووی، استاد حوزه داروهای مرتبط با حیوانات در دانشگاه کورنل، که با جمعی دیگر روی انتقال بیماری آنفلوآنزا کار کرده است، می‌گوید که سگ‌ هنگ‌کنگی ممکن است ابتلای درجه پایین داشته باشد که تعجب برانگیز هم نیست. 

به گفته او، انسان‌ها می‌توانند در مواقعی بیماری را به حیوانات خانگی منتقل کنند. او افزوده است که معمولا در چنین شرایطی آنها «ابتلای اولیه»‌ای دارند که به جایی هم نمی‌رسد.

کد خبر 490437 برچسب‌ها كروناويروس حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس حیوانات حیوانات خانگی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان آغاز شده است. شرکت کنندگان امروز می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085290

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد