Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، صنعت فولاد کشور در یک سال گذشته با معضل خام فروشی سنگ آهن و صادرات سنگ آهن مواجه بود به نحوی که بسیاری از فولادسازان با کمبود شدید سنگ آهن و گندله مواجه بودند و ذخایر استراتژیک سنگ آهن و گندله کشور به شدت کاهش یافت. اگر چه این معضل به صورت کامل مرتفع نشده اما با ورود وزارت صنعت به موضوع و اتخاذ برخی تدابیر این مشکل تا حدودی فروکش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که به نظر می‌رسید معضل خام‌فروشی سنگ آهن در صنعت فولاد کشور فروکش کرده، در این روزها ناگهان بیماری اقتصادی خام فروشی به شکل و صورتی دیگر در صنایع پایین دست نفت کشور سر برآروده است. متاسفانه شاهد هستیم در این روزها که توجه همه ایرانیان معطوف به مسئله مبارزه با کرونا است و افکار عمومی به سایر خبرها کمتر توجه نشان می‌دهد، عدهای باسوء استفاده از این فضا، به خام فروشی ماده خام تولید قیر (وکیوم باتوم) روی آورد‌ه‌اند و تولید کنندگان قیر را با بحران کمبود ماده اولیه قیر مواجه کرده‌اند.

مسئولان و متولیان پاسخگو باشند که مواد خام تولید قیر با حمایت کدام مافیای قدرت و فساد، دوباره در بندر عباس آغاز شده است؟ مافیایی که با سوء استفاده از شرایط کنونی کشور  که همه توجهات درگیر مسئله کرونا است، فرصت را برای سوءاستفاده مناسب دیده و با خام فروشی وکیوم باتوم، کرونایی اقتصادی را به صنعت پتروشیمی کشور تزریق کرده و آن را از نفس انداخته است.

این در حالی است که به هنگام بحران‌های گوناگون همچون سیل و زلزله و شیوع بیماری، تمام مسئولان کشور از صنایع پایین دست نفت انتظار دارند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و با کمک‌های مالی و غیرمالی خود به یاری ملت بیایند. صنایع پایین دست نفت نیز تا کنون بارها و بارها نشان داده در انجام مسئولیت‌های اجتماعی، پیشگام و پیشرو است. در مسئله کرونا نیز صنایع پایین دست نفت، در انجام مسئولیت اجتماعی خود پیشگام بود و مسئولان امر نسبت به جزییات آن آگاه هستند. اما فعالان این صنعت انتظار ندارند عده‌ای سودجو و وابسته به مافیای قدرت و فساد، از یک بحران عمومی همچون کرونا سوء استفاده کنند و به خام فروشی مواد خام تولید قیر روی بیاورند و این صنعت کشور با بحران مواجه و به کرونایی اقتصادی مبتلا کرده‌اند و به تنگی نفس بیاندازند.

از ریاست قوه قضاییه انتظار می‌رود به داد صنعت و‌تولید و اشتغال کشور برسد زیرا متولیان امر حریف قدرت پشت پرده مافیای قدرت و فساد که در حال صادرات وکیوم باتوم به اسم قیر است، نشدند و این مافیا در حال سوءاستفاده از اوضاع فعلی کورنا است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پتروشیمی پشت پرده دستگاه قضایی صنعت نفت صنایع پایین دست نفت وکیوم باتوم خام فروشی سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا