Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@14:10:25 GMT

نسل بعدی اپل واچ سطح اکسیژن خون را تشخیص می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۱۹۰۶

نسل بعدی اپل واچ سطح اکسیژن خون را تشخیص می‌دهد

شرکت اپل درحال توسعه نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود است که در کنار سایر ویژگی‌هایش می‌تواند سطح اکسیژن خون را تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دیجیتال ترندز، ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) به زودی می‌تواند میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. باتوجه به اطلاعات به دست آمده توسط 9to5Mac, اپل دو ویژگی سلامتی جدید را برای ساعت هوشمند خود توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این موارد محدود به نسل بعدی اپل واچ خواهند بود یا از طریق یک به روزرسانی نرم‌افزاری مدل‌های موجود نیز به آنها مجهز خواهند شد.

گفته می‌شود اپل در حال طراحی یک اعلان جدید سلامتی است که هر زمان ساعت تشخیص دهد میزان اکسیژن خون کاربر پایین‌تر از یک آستانه نگران‌کننده قرار دارد، هشدار خواهد داد. این کار به طور مشابه با «هشدارهای نامنظم ضربان قلب» موجودِ اپل واچ کار می‌کند و به کاربر توصیه می‌کند به پزشک مراجعه کند.

تعدادی از شرایط مهم سلامتی با این معیار بهداشت همراه است. هنگامی که اشباع اکسیژن خون شما از حد طبیعی عبور کند، می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و درنهایت منجر به ایست قلبی شود. به نظرمی رسد، شرکت اپل ساعت هوشمند خود را بیش از آنکه به عنوان دستیاری برای تلفن همراه هوشمند قرار دهد، آن را بیشتر به‌عنوان یک ابزار سلامتی در دسترس قرار می‌دهد.

گفتنی است توانایی تشخیص سطح اشباع اکسیژن خون در بین ساعت‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای رواج یافته است و اپل در این بین تنها ارائه‌دهنده آن نیست.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: ساعت هوشمند اپل اپل واچ اکسیژن خون اپل واچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند
علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

کد خبر 846840 برچسب‌ها سلامت خبر مهم تخم مرغ تغذیه

دیگر خبرها

  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد