Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@02:16:51 GMT

کودتا در عربستان توسط بن سلمان رخ داده است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۲۲۰۸

کودتا در عربستان توسط بن سلمان رخ داده است

یک روزنامه فرامنطقه‌ای بازداشت شاهزادگان سعودی توسط، ولی عهد این کشور را کودتا علیه خاندان پادشاهی عربستان دانست و تأکید کرد که، ولی عهد، با این اقدامات، درپی تسجیل پادشاهی خود است و اتهامات مربوط به کودتا نیز ادعایی بیش نیست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع نزدیک به کاخ پادشاهی سعودی اخیرا ادعا کردند که در ریاض «توطئه‌ای» در حال رقم خوردن بوده است تا «محمد بن سلمان»، ولی عهد این کشور را به زیر بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از این منابع گزارش داد، افراد بلندپایه خاندان پادشاهی ادله‌ای به دست آوردند که از تلاش برای «کودتا» علیه بن سلمان حکایت داشته است.

منابع مذکور در ادامه، فرضیه ادعایی خود درباره کودتا علیه بن سلمان را با بازداشت‌هایی که اخیرا در خاندان پادشاهی این کشور صورت گرفته، تقویت کردند.

در جریان این رخدادا، «احمد بن عبدالعزیر» برادر پادشاه عربستان، «محمد بن نایف»، ولی عهد سابق و «نواف بن نائف» برادر وی، از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌های هستند که بازداشت شدند.

«عبد العزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور سعودی و پدرش «سعود بن نایف» امیر منطقه شرق عربستان و فرزند بزرگ شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز»، ولی عهد اسبق سعودی، احضار شدند تا کاخ پادشاهی درباره عملیات ادعایی کودتا، آنان را بازخواست کند.

بن سلمان مدعی است که شاهزادگانی که در این عملیات کودتا دست داشتند، «تماس‌هایی با طرف‌های خارجی از جمله آمریکایی‌ها داشته‌اند».

القدس العربی در این باره گزارش داد: «این یک اتهام، مضحک است؛ زیرا احمد بن عبدالعزیز به خاطر تماس گروه‌های خارجی به عربستان سعودی بازگشته است و آمریکایی‌ها نیز به وی وعده داده‌اند که اگر به ریاض بازگردد، در امنیت خواهد بود. به همین دلیل بازگشت وی، بیعتی از سوی او با سلمان و، ولی عهد او به شمار می‌رود».

به گزارش این روزنامه، تفسیر واقعی «رخداد‌های کنونی این است که کودتا واقعا رخ داده است، ولی توسط بن سلمان علیه ضمانت‌های آمریکا و سرمایه سیاسی خاندان پادشاهی و نه فقط علیه رقبای احتمالی؛ زیرا، ولی عهد سعودی بیوگرافی–که مملوء از اشتباهات فاجعه‌بار سیاسی داخلی، منطقه‌ای و جهانی است- به صورت غیر مستقیم، وزن بیشتری به سایر شاهزادگان می‌دهد».

بنا بر این گزارش، قرعه به نام احمد بن عبدالعزیز افتاد؛ زیرا بر اساس روال عادی موجود در خاندان پادشاهی سعودی پس از وفات عبدالعزیز بن سعود، مؤسس این پادشاهی، احمد و همچنین محمد بن نایف، ولی عهد پیشین و برادرش نواف، باید جانشین پادشاه می‌شدند، نه بن سلمان.

القدس العربی خاطر نشان کرد، اطلاعات درز کرده نشان می‌دهد که احتمالا بن سلمان به شاهزادگان بازداشت شده، اتهام خیانت بزند، و اگر این مسئله به صورت علنی رخ دهد، بدین معنا خواهد بود که عربستان وارد برهه جدیدی شده که در آن، بن سلمان، بال‌های قدرتمند را در داخل کاخ پادشاهی قطع کرده تا نظام جدیدی را تشکیل دهد که پادشاهی را برای خود، مسجل کند. لذا، کودتا عملا رخ داده، ولی علیه خاندان پادشاهی سعودی و به سود بن سلمان.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودتا در عربستان کودتا علیه بن سلمان خاندان پادشاهی بن سلمان ولی عهد بن نایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط