Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: این روزها به دلیل رعایت تاکید بر خارج نشدن مردم از منزل فروش برخی واحدها ریزش کرده و تا یک چهارم هم رسیده است که امیدواریم مسئولین همچون سازمان امور مالیاتی نگاه دیگری به درآمد سال ۹۸ واحدها داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرزانی، در خصوص وضعیت بازار شیرینی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است که مردم برای جلوگیری از شیوع این بیماری از خانه‌های خود خارج نشوند که این موضوع به تبع به شغل ما نیز تسری پیدا می‌کند اما نگران این نیستیم که مردم شیرینی خریداری نکنند بلکه خداروشکر می‌کنیم که مردم رعایت می‌کنند و امیدواریم که پس از خروج از این بحران، این مساله نیز جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ نگرانی در خصوص انتقال بیماری از طریق شیرینی وجود ندارد

وی افزود: شیرینی در دمای ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه پخت می‌شود و جای هیچ نگرانی در خصوص انتقال بیماری از طریق  شیرینی وجود ندارد. ما کلا به بحث آنفولانزا، سارس و کرونا کاری نداریم زیرا ما همیشه معتقدیم که این بیماری‌ها در پشت کارگاه‌های ما وجود دارد بنابراین در تمام طول سال موارد ایمنی و بهداشتی را در تولید محصولات لحاظ می‌کنیم.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد بیان کرد: واحدهای ما به صورت مرتب سمپاشی می‌شود و در طی سال تحت نظر کارشناسان بهداشت فعالیت می‌کنند همچنین درب کارگاه‌های ما همیشه به روی واحدهای نظارتی، بهداشت محیط و ... باز است و و جای نگرانی نیست و مردم میتوانند با خیال آسوده خرید کنند اما خرید آنان باید منوط به واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه کسب باشد.

گرانی ما را بیشتر از کرونا نگران کرده است

فرزانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمبود شیرینی و واحد صنفی وجود ندارد و همه چیز فراوان است و تنها بحث گرانی مطرح است که دلیل آن گرانی دلار است و در حال حاضر گرانی بیش از ویروس کرونا ما را نگران کرده است. بازار خوب است و ناشکری نمی‌کنیم اما این روزها به دلیل رعایت مردم و خارج نشدن آنها از منزل، فروش برخی واحدها ریزش کرده و تا یک چهارم هم رسیده است که امیدواریم مسئولین همچون سازمان امور مالیاتی نگاه دیگری به درآمد سال ۹۸ واحدها داشته باشند.

سه عید بزرگ را از دست داده‌ایم

وی اضافه کرد: از ریاست محترم امور اقتصاد و دارایی درخواست دارم به این موضوع توجه کنند که در حالت عادی یک ماه آخر  سال  برای صنف ما، برابر شش ماه در طول سال است اما ما سه عید بزرگ ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امیرالمونین(ع) و عید نوروز را از دست داده‌ایم و از این موضوع ناراحت نیستیم و امیدواریم خداوند بعدها برکت آن را نصیب ما کند اما مسئولین باید با نگاه متفاوتی به صنف ما نگاه کنند.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد عنوان کرد: امروز کارگران ما در واحدها بیکار هستند اما هیچکدام کارگران را بیکار نکردند و مرخصی با حقوق به آن‌ها داده‌اند اما از دولت نیز توقع داریم رعایت کند؛ مسئولین تامین اجتماعی باید به این نکته توجه کنند که مزد به کارگران پرداخت می‌شود اما درآمدی از آن حاصل نمی‌شود بنابراین این یک الی دو ماه که درگیر این بیماری هستیم درخواست مساعدت داریم.

به جای کسب درآمد به ضرردهی رسیده‌ایم

فرزانی تصریح کرد: همچنین از شهرداری که در خواست داریم که در این یکی الی دو ماه از صنف ما اجاره تجاری دریافت نکنند در صورتی که این اتفاقات رخ ندهد سال آینده سال خوبی برای همکاران ما نخواهد بود و متضرر خواهند شد. درآمد کاهش پیدا کرده و ما به جای کسب درآمد به ضرردهی رسیده‌ایم و صرفا برای حفظ موقعیت صنفی و کارگران خود فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همکاران ما خارج از کار خود مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهند و به کارگران حقوق را پرداخت می‌کنند و درخواست داریم که مسئولین به حرف‌های ما توجه کنند و قدر مردم و کسبه را که در تمام صحنه‌ها حضور داشتند را بدانند. در حال حاضر همکاران ما بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان لوازم بهداشتی خریداری و به بیمارستان‌ها اهدا کرده‌اند و این کار بزرگی است که علی‌رغم درآمد به مسئولیت اجتماعی خود پایبند هستند.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: ویروس کرونا پشت در خانه همه ما هست و چه خوب است قبل از آنکه دیر شود وارد میدان شویم همچون زمان جنگ که مردم و اصناف هشت سال جنگ دفاع مقدس همکاری کردند. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با همه توان وارد میدان شده اما مگر بودجه آنان چقدر است؟ بنابراین بهتر است مسئولین رعایت حال ما را بکنند تا بتوانیم کمک‌های خود را داشته باشیم.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از لغو نمایشگاه شیرینی افزود: همکاران ما پیش‌بینی لازم را کرده‌بودند و همکارانی که کارگاه داشتند امیدشان به نمایشگاه بود اما با تعطیلی نمایشگاه عملا از فروش کالاهای خود محروم شدند و طبیعتا با ضررهایی مواجه شدند اما تعطیلی نمایشگاه کار مثبتی بود و در صورت عدم تعطیلی ممکن بود شیوع بیماری افزایش پیدا می‌کرد.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد در خصوص قیمت‌ها بیان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت نداشته‌ایم و شرینی زبان از کیلویی ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان در نوسان است و تفاوت قیمت آن مربوط به کیفیت مواد اولیه آن است به عنوان مثال برای تولید یک شیرینی نخودی می‌توان از آرد نخود کیلویی ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان و یا آرد سفید کیلویی ۳ هزار تومان، بنابراین اختلاف زیادی در قیمت‌ها وجود دارد.

افزایش ۱۰۰ درصدی اجناس وارداتی

فرزانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجناس وارداتی همچون نارگیل، پودرها و... به شدت گران شده است، پودر نارگیل کیلویی ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود در صورتی که چهار ماه پیش کیلویی ۲۲ هزار تومان بود و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مردم از خرید شیرینی نگران نباشند تمامی موارد بهداشت با کمک کارشناسان ما رعایت شده و امیدواریم همگی از این روزهای پر استرس و التهاب عبور کنیم و امیدوارم سال آینده سال خوبی برای همه باشد. همچنین در حال حاضر دیگر نیازی به حضور در واحدها وجود ندارد و هرکس معمولا یک واحدی را برای خرید انتخاب می‌کند و می‌تواند به راحتی از طریق سایت‌های اینترنتی، کانال‌های تلگرام و یا حتی تلفنی خرید کرده و به صورت رایگان سفارشات خود را تحویل بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیرینی فروش سازمان امور مالیاتی رئیس اتحادیه صنف شیرینی شیرینی فروشان حال حاضر وجود ندارد هزار تومان همکاران ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید