Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:50:36 GMT

نصب لوله های قطور بر روی رودخانه نیاتک

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۳۷۲۰

به گزارش اکوفارس، حمید شهرکی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هیرمند​افزود: با توجه به سیل فروردین ماه سال گذشته در حوزه سیستان که اختلال در تردد در برخی محورهای مواصلاتی را به همراه داشت به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه، نیروهای این اداره نسبت به انتقال و نصب تعداد 10 عدد لوله با طول بیش از 13 متر در محور ها محدوده رودخانه فصلی نیاتک اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا در بهمن ماه سال جاری این لوله ها با بهره گیری از توان 16 دستگاه ماشین آلات و 25 نفر از راهداران هیرمند در محل های از پیش تعیین شده بر روی رودخانه نیاتک جاگذاری و نصب شده است. سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هیرمند تاکید کرد: انجام این عملیات راهداری نقش مهمی در هدایت و خروج سیلاب احتمالی به سمت دریاچه هامون و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در تردد مردم منطقه به همراه خواهد داشت. 

شهرکی شناسایی نقاط مستعد سیل، تنقیه و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، ترمیم دایک های مرزی آسیب دیده ناشی از سیلاب سال گذشته به طول 90 کیلومتر، استحکام بخشی نقاط حساس در مسیر رودخانه های محلی و اصلاح مسیرها در منطقه را از مهمترین اقدامات این اداره در 2 ماه اخیر برای مقابله با سیل احتمالی در شمال استان عنوان کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توجه به هشدار هواشناسی، سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت

نشست فوق العاده هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان به ریاست  یعقوبی پور فرماندار سیرجان برگزار شد. 

فرماندار سیرجان شامگاه ۲۶ فروردین ماه در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان که به دلیل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی‌های شدید طی روز‌های آینده در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: طبق اعلام هواشناسی استان از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، آسمان سیرجان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال قرار می‌گیرد که تا میزان ۲۰ میلیمتر بارش و در برخی از نقاط تا ۳۰ میلی متر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از رئیس اداره امور عشایری خواسته ایم که تمهیدات لازم را برای دور کردن عشایر و دامداران از حواشی رودخانه اتخاذ کند، اضافه کرد: احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی از اثرات احتمالی این سامانه بارشی است.

فرماندار سیرجان ضمن آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان بر آمادگی همه خودرو‌های سبک و سنگین و سایر تجهیزات لازم برای مواجه با حوادث احتمالی ناشی از سیل تاکید کرد.

وی همچنین به مسئولان دستگاه‌های مربوطه در خصوص لایه روبی رودخانه‌ها، آزاد کردن کانال‌ها و آبرو‌های شهری و سایر اقدامات لازم در سطح شهر‌ها به همت شهرداری‌ها تأکید کرد و بیان داشت: بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها موظف هستند هر کدام در بخش‌ها و روستا‌های خود بازدید‌هایی از مسیر رودخانه، بند‌های خاکی، سدها... داشته باشند و تدابیر لازم را اندیشیده و تا قبل از وقوع اتفاقی امکان‌ها را فراهم کنند.

یعقوبی پور تصریح کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل، بهانه و توجیهی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت
  • با توجه به هشدار هواشناسی، سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان