Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون ۲۰۷ نفر در استان به‌طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند اما با کنترل و کمک مردم می‌توان با ارائه خدمات بهتر مانع از فوت افراد بر اثر ابتلا به این بیماری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان نامدار در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره روند بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: 207 نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما خوشبختانه آمار 14 نفر فوتی‌ها افزایش پیدا نکرده و با کنترل و کمک مردم می‌توان خدمات بهتری را به مبتلایان ارائه داده تا آمار فوتی‌ها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دوره کمون بیماری بین دو تا چهارده روز است، افرادی که جواب آزمایش آنها امروز اعلام شده طی روزهای گذشته آلوده شده‌اند و افرادی هم که امروز آلوده می‌شوند طی یک هفته و 10 روز آینده مشخص می‌شود.   این مقام مسئول اضافه کرد: از این رو تاکید داریم که مردم از مراجعه غیرضرور به فضاهای عمومی خودداری کرده و غیر از موارد بسیار ضروری در منزل بمانند و زمان بیرون از منزل نیز کوتاه باشد تا به مرور بتوان سطح بیماری را کاهش داده و قابل کنترل کرد.   راه‌اندازی کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر برای تشخیص کرونا   رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: توجه دادن مردم به آموزش‌های پیشگیری و تامین مواد حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده به حفظ سلامت کادر درمان کمک می‌کند.   وی عنوان کرد: سامانه پاسخگویی و مشاوره درباره بیماری کرونا با 10خط در دانشگاه علوم پزشکی قزوین راه اندازی شد و هم استانی‌ها می‌توانند با گرفتن شماره 115 و انتخاب شماره یک به این سامانه متصل شوند.   نامدار ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند به‌صورت 24 ساعته پرسش‌های خود در مورد کرونا، علائم و چگونگی برخورد با بیماری و در صورت داشتن علائم، شیوه‌های گندزدایی دست‌ها، سطوح و مواد غذایی و مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت را مطرح نمایند.   وی تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال باید حتی‌الامکان در خانه ماند و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به جای حضور در مراکز درمانی ابتدا با این سامانه تماس گرفته شود.   وی افزود: همچنین کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیردار برای تشخیص به‌هنگام بیماری کرونا در استان قزوین راه اندازی شده و در مراکز جامع سلامت در شهرهای معلم کلایه، آبگرم، آوج، رازمیان‌، دانسفهان، اسفرورین، ضیاءآباد و خرمدشت به‌صورت 24 ساعته آماده پذیرش مراجعان هستند و در روزهای آینده در سایر نقاط استان نیز راه اندازی می‌شوند.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: اضطراب، کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابله و پیشگیری از کرونا را به دنبال دارد و باید از صحبت‌های مرگ و میر نزد کودکان خودداری کرد.   زنان قزوینی پنج میلیون لباس ضدویروس کرونا تولید می‌کنند    وی با بیان ضرورت رعایت نکات بهداشتی گفت: رهاکردن دستمال، دستکش و ماسک‌های رهاشده در معابر می‌تواند به تنهایی عامل انتشار ویروس کرونا باشد، از این رو دفع بهداشتی آن‌ها پس از استفاده ضرورت دارد.   این مقام مسئول ابراز کرد: تعطیلی اصناف به منظور جلوگیری از شیوع کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته اما مشارکت فعالانه مردم در مواجهه با این ویروس کمرنگ است و بر همکاری بیشتر مردم، خیران و تشکلات مردمی در بسیج همگانی مبارزه با کرونا تاکید می‌شود، همچنین تجمع بیش از 10 نفر در اماکن عمومی ممنوع شده، چراکه عدم رعایت فاصله میان افراد از عوامل انتقال بیماری به شمار می‌آید.   وی ادامه داد: 10 پست کنترل و پایش بیماری در مبادی ورودی قزوین توسط نیروهای هلال احمر ایجاد شده و جمعی از کشاورزان نیکوکار آبیک نیز به کمک شهرداری معابر و شهرک‌های اقماری این شهرستان و شهرداری اقبالیه نیز به کمک قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین معابر عمومی این شهرستان را ضدعفونی کردند.   نامدار گفت: زنان قزوینی پنج میلیون لباس ضدویروس کرونا تولید می‌کنند و مجوزهای صادره در بخش صنایع دستی و گردشگری تا پایان فروردین 99 تمدید شده و نیازی به مراجعه شهروندان برای تمدید مجوزها وجود ندارد. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در سال گذشته و همچنین امسال در راستای صیانت از بیت المال، ساماندهی و انتظام بخشی به ناوگان تاکسیرانی و ایفای حقوق رانندگان فعال، تعدادی از رانندگان غیرفعال تاکسی که از مزایای یارانه بیمه استفاده می‌کردند شناسایی و رانندگان فعال جایگزین آنان شدند.

وثوق نیا افزود: با اجرای این طرح و خروج این گونه رانندگان از ناوگان، زمینه‌های جایگزینی افراد واجد شرایط به جای آنان فراهم شده است.

وی از تاکسیرانانی که دارای مجوز معتبرهستند و سابقۀ فعالیت بیش از پنج سال تحت نظارت سازمان را دارند، خواست برای برقراری بیمه به واحد اجرایی سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • مروری بر اخبار ورزشی ۲۷ فروردین استان قزوین
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • پاسخگویی بر خط استاندار لرستان به مطالبات مردمی
  • حدود هفت هزار قزوینی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی
  • پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه الکترونیکی سامد
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین